ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Pakka skrivet 3 december 2012 kl. 19:44:51
-
Fler än jag som har problem med att knappen för 4-hjuldriften fryser på X8;an? Va ute i helgen å körde och fick ta av mig handsken och värma knappen när man skulle skifta mellan 2-hjul å 4-hjulsdrift. Rätt så irriterande :(veryangry):
-
Ja min knapp på min allroad be fryser när det blir lite kallare.
-
Samma här. samt att knappen till winchen ballar ur. hade däremot inga problem med black ed jag hade före.
-
Enl atvsweden är detta ej ett känt problem?!?
-
Klart dom inte vill erkänna det, då kommer ju folk börja kräva att det ska ordnas med uppgradering på garantin.
Kommer det in mycket fukt där så kommer det väl säkert ställa till problem i själva kontakten också med tiden. Kanske går att gå på med något fuktdrivande och något slags fett.
Är nog inte bara cf som haft problem, borde gå att hitta tips på åtgärder.
Jäkligt surt att vara ute och inte kunna använda reglagen och maskinen som man vill.
I nödläge får man väl kanske pinka på grejerna.... :o
-
Samma på Goesen...
-
Jag har samma problem på min goes 625 som jag tror har "samma" reglage som cfmoto x8
-
Jag har inga problem med knapparna på min X5a.
/M.Otvals
-
Har samma problem... Eller problem o problem, den är bara allmänt seg så när jag tryckt in knappen för 4-hjulsdriften så går den ut lååååångsamt men driften hoppar i som den ska :)
Can-am har samma problem! :)
Ingen som haft problem med mätarhuset? Var ute en sväng idag och då tände sig insprutningsikonen och sen slutade hastighetsmätaren att fungera???? :(veryangry):
Mvh
-
Har samma problem... Eller problem o problem, den är bara allmänt seg så när jag tryckt in knappen för 4-hjulsdriften så går den ut lååååångsamt men driften hoppar i som den ska :)
Can-am har samma problem! :)
Ingen som haft problem med mätarhuset? Var ute en sväng idag och då tände sig insprutningsikonen och sen slutade hastighetsmätaren att fungera???? :(veryangry):
Mvh
insprutningslampan har tänts även för mig.. ska in på verkstad nu idag.
-
Ingen som haft problem med mätarhuset? Var ute en sväng idag och då tände sig insprutningsikonen och sen slutade hastighetsmätaren att fungera???? :(veryangry):
Mvh
Jo det är bytt givaren för hastighetsmätare på min maskin å det hände när den gått 5 mil, å nu har jag fått kortis på kylfläkten så den kokade idag innan jag han märka det. Dax för en tur till vekstaden igen känns det som
-
Har samma problem... Eller problem o problem, den är bara allmänt seg så när jag tryckt in knappen för 4-hjulsdriften så går den ut lååååångsamt men driften hoppar i som den ska :)
Har också seg knapp på min X5. Lite väl känsligt kan man tycka. -5 grader här.
-
Samma problem på min 500BE, men den går i om jag trycker hårt samt håller knappen inne
ett tag.
-
Hej
Jag parkerar alltid med fyrhjulsdriften in så har man inga problem med att den inte går i om man ploga med kort varsel. Men min har aldrig frusit i knappen.
M.V.H P-A78
-
Min knapp för fyrhjulsdriften är oxå trög på min x8 ... och andra sidan så kan den vara inkopplad hela vintern 8)
2-hjulsdriften kan jag koppla in när snön är borta ()p
-
hur är diff knappen da? Jag kan lägga i den men när den ska läggas ur så är ja lurad. Får helt enkelt trycka in knappen o hålla den inne medans jag viker över "locket" så på det sättet får jag den att stanna i intryckt läge
-
hur är diff knappen da? Jag kan lägga i den men när den ska läggas ur så är ja lurad. Får helt enkelt trycka in knappen o hålla den inne medans jag viker över "locket" så på det sättet får jag den att stanna i intryckt läge
ifall det är så som du säger så skulle jag genast byta den knappen :-\
-
Atv sweden undrar hur kallt dom har provat.......inte minus tjugofem i alla fall.
-
går ju även att parkera maskinen under tak, då slipper man vatten som letar sig in och fryser här och var
-
556!
Min Transalp som jag snart kört 9 000 mil i ur och skur kan bli lite tjurig i reglagen på styret när vintern närmar sig.
Till exempel kan det ta det dröja väldigt länge innan blinkersen går igång.
Då trycker jag in 556 i alla möjliga hål och springor och sen går allt som smort ^-^
Glöm inte tändningslåset.
-
jag använde universalsprej i 4x4 o diff knappen och det funkade bra ()p
-
går ju även att parkera maskinen under tak, då slipper man vatten som letar sig in och fryser här och var
jag har inte någon möjlighet att parkera den inne eller under tak så den få vackert så ute, men jag löste problemet med lite siliconspary
-
jag har inte någon möjlighet att parkera den inne eller under tak så den få vackert så ute, men jag löste problemet med lite siliconspary
Bra att de löste sig, men har du ingen presenning över hjulingen heller? Om inte skulle jag nog investera i det om jag vore du, bara en tanke ()p
-
jo jag måste ta å fixa till nått för den, verkar ju som snön aldrig tänker sluta falla här