I första versionen var det fullfart med bägge nycklarna, men i senaste mjukvaran så behåller de fartspärren med arbetsnyckeln och fullfart med prestandanyckeln. Sen kan man ju iofs välja om man vill köra fullfart på bägge nycklarna, men jag kör mjukvaran för separat arbets/prestandanyckel.Diesel NordlöfFick du din can-am 570 att gå i max 60km med work nyckeln?Fungerade inte med programvaran som finns, på min 570 2019.
Verkar vara ett annat styrsystem på 2019 570 T3B. Min har också maptun steg 1, men går antingen i full fart på bägge nycklarna eller max 60km på båda nycklarna när man laddar ner den andra programvaran. Har kontaktat maptun, men dom har inte kommit på någon lösning på problemet ännu.
Nyinförskaffad Outlander 570 max Pro+.Kört 1 timme, men idag beställde jag steg 1 licensen av maptun. Hoppas på mer kraft, och ingen spärr vid 60km/h.Upplevde att den blev väldigt varm i sidorna vid körning, inget jag läst på om innan köp. Men läste sedan att Steg 1 ev kan förbättra detta. Att det ska vara enkelt att ladda in mjukvaran hoppas jag stämmer, när jag läser manualen så funderar man lite dock. Särskilt steg 6, när man ska trycka på start/stop, alltså den som drar igång startmotorn?
Instruktionen gäller vattenskotrar , du slår på tändningen med nyckeln när du skall köra in programvaran, rör ej startknappen.
Fick 2 mappar idag att prova. En med 5% mer soppa och en med 10%. Ska bli intressant att prova dessa och rapportera tillbaka till Maptun. För nog kan maskinerna gå svalare alltid
Provade i fredags att ladda in Stage 1 med 5% extra bränsle och den är i maskinen just nu. I helgen har jag haft anledning att dra ut 3st älgar i skogen och jag är 100% övertygad om att den går svalare med 5% extra soppa, till och med väldigt stor skillnad. Ska bli oerhört intressant att prova 10% extra soppa som andra mappen är
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️