Jag kör ju min Renegade kors å tvärs & trivs ju kanon med det, men....Det finns ju fordon som är mer lämpade för skön asfaltåka & de som är minst lika kul på grus, man kanske ska ha 2 leksaker?Sälja Renen, köpa en LTZ, Predator eller liknande samt en MC för asfaltåka. Men jag måste få dit en dragkrok på vilken hjuling jag än har, men de löser sig.Frågan är, är LTZ eller dyl för "klena" så jag bara kommer sakna Renen? Minns inte hur de är men jag minns att jag tyckte den va kul.Efter turen till Gotland så inser man ju att det är liiiite softare med hoj, enklare mil, även om de va kul å åka in i Visby, folk frågade om de va mig de sett i Slite nån dag tidigare mm, de hände ju inte min hojåkande kamrat. Sen hur viktigt det är, egentligen inte alls...Nu svamlar jag bara men kom med åsikter för jag står å velar, vet inte ut eller in.
Visst kan milen bli enklare med en tvåhjuling!...men nu när det är sommar kanske man glömmer av hur vädret normalt sett är i detta land.Snö, slask, regn och ofta grus på asfaltsvägarna långt in på senvåren.Dessa tider lär ju den tvåhjuliga få stå still.Med en quad/atv är det säsong året om.
Jag bytte nyss ner mig från just en Renegade till en LT-R450 och jag ångrar mig inte...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️