Ojoj, en LC8!RÄTT stor skillnad mot stånkan...
Att kalla en LC8 lugn är väl kanske lite fel iofs... KTM gör ju inte direkt pendlingshojar, allt de gör kräver aktiv pilot.Ligger man på samma varv länge så brukar flertalet av deras cyklar bli gnälliga... det är bushojar på olika nivåer.Har kört både 950 och 990 en del och det är trevliga grejer.
Två cylindrar går jämnare än en hysterisk fabriks-övertrimmad stånka.690 Duke är pendlingsbar, men blir lätt hysterisk av skälet du nänmner. Har dock tweakat mappningen på den för att få den användbar även i stadstrafik. Rycker inte lika mycket nu på låga varv och låg trottel.Förre ägaren av SMR:en har gjort nåt liknande. Han använde smerren för pendling också. Så nog går det.
Har du kört en Ducati? Rycker som fan på lägre varv, så en stånka med balansaxel/lar kan går mjukt i jämförelse.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️