Har du någon verkstad i närheten av ditt jobb? Vore ju kalasbra om du kan få den servad medans du jobbar. Men om du nu hittar en verkstad, då får man ju kolla vilka märken dom servar och är godkända för. Godkända verkstäder hittar du nog på nätet på varje märkes hemsida. Eller så skiter du i det där med garanti och köper en maskin där du servar själv det du kan och lämnar in det andra. Lär väl räcka med ett verkstadsbesök om året för att kolla ventiler om du inte gör det själv. Olja och filter fixar du väl själv. Antar att pendling i stan är rätt snälla mil, då borde man ju kunna sträcka lite på intervallerna. Tror många med atv i 4-500cc klassen tycker dom är lite slö efter ett tag. Men du åker ju hoj också så du kanske tycker det räcker att få kraft där.
Aja, alla tänker olika... det har varit stor fixering vid ekonomi och därför förstod jag inte varför fler maskininköp planerades när det redan finns fullgoda pendlingsmaskiner i parken.För övrigt har även jag en DR350S, lv-reggad men eftersom pungen somnar efter två mil så går den där den skall, dvs stigar osv.
....Fö somnar pungen på kvadden också efter ett kort stund.
Om det är fråga om ekonomi så glöm 4x4, det är enligt min erfarenhet dyrare än att köra bil.
Så mycket dyrare?Fruns bil drar nästan två liter milen när jag tar den till jobbet (har ingen egen och så kommer det att förbli!).
Pendla 4x4 är inte så billigt faktiskt. Får du reseersättning eller drar av på deklarationen så kanske det kan vara värt det http://emosite.volkswagen.de/esn/up-eco-cheer/?culture=sv_SE#upFourDoor duger inte moppebil så kan du ju köpa en riktig bil.
Men envisas du med att åka atv och mc på vintern så varsegod. Du måste ha bra körvana. Kan tänka mig att det kan bli otäckt (och osäkert med alla trafikolyckor).
Fränt att du har tagit din "kvadd" till stockholm :D
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️