1
Can-Am/Bombardier / SV: can am xt-p vs can am x-mr
« skrivet: 8 december 2013 kl. 18:49:18 »
ok tack
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Can-Am/Bombardier / SV: can am xt-p vs can am x-mr« skrivet: 8 december 2013 kl. 18:49:18 »
ok tack
2
Can-Am/Bombardier / SV: can am xt-p vs can am x-mr« skrivet: 8 december 2013 kl. 18:45:38 »
ja camofärgen och utseendet gillar jag men den har ju också luftfjädring, större hjul och bättre markfrigång än xtp. det kommer att bli mycket terrängkörning i skog och på skogsstigar och då blir den för osmidig låter det som.
3
Can-Am/Bombardier / SV: can am xt-p vs can am x-mr« skrivet: 8 december 2013 kl. 18:08:50 »
Ok tack för svaren. Jag kommer inte att ha passagerare så ofta så det är inte det det faller på. Jag har tittat på
max-modellerna och en sån vill jag inte ha. Det låter som ni rekommenderar en Xt-p. 4
Can-Am/Bombardier / SV: can am xt-p vs can am x-mr« skrivet: 8 december 2013 kl. 17:35:16 »Nej den ska vara terrängreggad och asfaltskörning kommer det att bli väldigt lite av. men jag vill ändå att det ska gå att köra asfalt bekvämt med den.. En annan sak jag undrar är om det är skillnad på framkomlighet mellan de båda i snö? 5
Can-Am/Bombardier / can am xt-p vs can am x-mr« skrivet: 8 december 2013 kl. 17:26:03 »Hej jag är ny här på forumet och går i köpa-tankar. Jag har tänkt mig en outlander 1000xt-p eller en 1000X-mr. Jag har provkört en outlander xt men ingen X-mr. Jag ska använda den till grusvägskörning, körning i skog och på åkrar och även lite vägkörning. Köra i lerhål kommer jag bara att göra då och då- alltså det blir inte huvudanvändningen för maskinen... Jag tycker att X-mr ser bäst ut och jag gillar cammofärgen riktigt mycket och eftersom jag jagar en del så skulle det passa bra. Därför undrar jag om den är bra som en allroundmaskin? Går den bra på grus och asfaltsvägar, i skog och på åker eller ska den endast vara nere i lerhålen och sprätta? Går det bra att åka två på den? Om man byter däck till lite snällare mönster funkar den lika bra som xt-p:n på väg då? Jag hörde att luftfjädringen gör att den blir "stötig" på vägen? Tittar man på specifikationerna så är X-mr lite större än Xt-p:n. Blir detta ett hinder i skogen då man vill ha den lite tinglig för framkomligheten i smala passager mellan träd och stubbar? Är det något annat jag bör tänka på när jag väljer maskin så vore jag tacksam för tankar och svar.... Med vänlig hälsning, Martin
Sidor: [1]
649 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|