ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Hellberg skrivet 23 oktober 2009 kl. 18:50:09
-
på en 650xt -10. Vill ha en NU :headbang:
-
igår va jag och kollade på en Grizzly 700 Limited edition vill ha en nyss!
-
hmm, grizzly. mat? nä! nån sport? nä! hmm, vad är det :)
-
smidig framkomlighet med BRA garantier...
-
ja grizzlyn är ju inte helt fel ()p.för min del så lutar det åt en brute-force 750 nästa gång,väntar bara på att dom kommer med servo :djump:
-
va lämnar dom för garanti på en grizzly
-
grizzly?? där köper jag mina fiskar å annat till akvariena :whip: :headbang: :lol:
skämt å sido.. här e en till som vill ha en.. men dom passar dåligt i stan :(
-
()p Hondan har 5 år garanti de är ju inte fel ;) .
-
Kompis har en Grizz .. Ska garantin gälla 5 år så ska den gå på service på yamma hela tiden . Får inte äns byta olja & filter själv säger han . Och det verkar kosta klöver också .. Har även haft problem med den . 2 drivaxlar som gått. För stora däck säger dom på yamma . Bytte till Gorila axels . Håller nu . Diffbromsen paja också . Gick på garantin . Mycket slö med 28" däck. Finns även nackdelar med denna maskin . ;)
-
smidig framkomlighet med BRA garantier...
Yamaha Lämnar ännu mindre garantier än brp när det gäller :knupple:
Inga på drivaxlar osv..
Men det är ju upp till återförsäljaren va han/hon tycker/bestämmer...
-
smidig framkomlighet med BRA garantier...
Yamaha Lämnar ännu mindre garantier än brp när det gäller :knupple:
Inga på drivaxlar osv..
Men det är ju upp till återförsäljaren va han/hon tycker/bestämmer...
Ingen aning vad BRP lämnar för garantier (hittade inte på deras sida) men ingen tillverkare lämnar garantier utan villkor.
Här kan man läsa vad Yamaha ska lämna garantier på oavsett vad återförsäljare säger.
http://www.yamaha-motor.se/tjaenster/garanti/garanti_mc-atv.jsp
Sen finns det mer eller mindre ljusskygga försäljare som inte får hänvisa till Yamahagarantier men gör det ändå. Låter bra till den dagen kommer när man behöver nyttja den.
Tycker det är ganska självklart att garantier inte kan gälla villkorslöst. Man har faktiskt ett eget ansvar att ta hand om sin maskin och inte bara anta att garantierna ska gälla när det skiter sig.
Har man ändrat maskinen från ursprungsutförandet så är det inte så konstigt om det blir problem att få reparationer på garantin.
Fabrikationsfel är där alltid garanti på. I Yamahas fall så är det i 2 år sedan är där en förlängd garanti på motor, elektronik och växellåda. Är där några fabrikationsfel så lär det visa sig inom dom första två åren. Att där sen är lite motkrav på ägaren att man ska serva den enligt schema på Yamaha är inte så konstigt. Vill man inte utnyttja den tryggheten så är det upp till var och en att skita i det.
-
Har en kompis som har fått drivaxlar utbytt på garanti på sin Grizzly iaf..
-
trasiga drivaxlar var inte ett problem för ett par år sedan, det är nu på senare tid när allt blivit mer extremt, större däck, variatorkit, höjningskit, högre effekt och mycket hårdare körning, därför har nästan alla tillverkare börjat dra öronen åt sig.
men det är endel handlare som byter dessa av god will...
-
igår va jag och kollade på en Grizzly 700 Limited edition vill ha en nyss!
Va!! Ha ha. Gissa om GummiGunnar kommer att grilla dig!! :lol: :lol: :lol: Själv var jag på Yamaha Center och kolla på en Grizzly 700. Men camon är tyvärr slut i Sverige. :banghead:
Sugen på en Grizzly med 30" Mud Lite XXL.
-
igår va jag och kollade på en Grizzly 700 Limited edition vill ha en nyss!
Va!! Ha ha. Gissa om GummiGunnar kommer att grilla dig!! :lol: :lol: :lol: Själv var jag på Yamaha Center och kolla på en Grizzly 700. Men camon är tyvärr slut i Sverige. :banghead:
Sugen på en Grizzly med 30" Mud Lite XXL.
gummigunnar hade ju en gammal Grizzly... de nya är smakfullt uppdaterade i motor och chassie!
-
trasiga drivaxlar var inte ett problem för ett par år sedan, det är nu på senare tid när allt blivit mer extremt, större däck, variatorkit, höjningskit, högre effekt och mycket hårdare körning, därför har nästan alla tillverkare börjat dra öronen åt sig.
men det är endel handlare som byter dessa av god will...
Dinli har ju bytt ngr stycken ()p ()p
-
ja grizzlyn är ju inte helt fel ()p.för min del så lutar det åt en brute-force 750 nästa gång,väntar bara på att dom kommer med servo :djump:
Varför byta ner dig ? !
-
precis, vad är det som gör bruteforce bättre än 850 xp??????
-
Är väl inget som säger att den är bättre, kanske bara vill prova en annan maskin??
-
ja grizzlyn är ju inte helt fel ()p.för min del så lutar det åt en brute-force 750 nästa gång,väntar bara på att dom kommer med servo :djump:
Varför byta ner dig ? !
jag måste ha en maskin med servo (axlarna är kass) nya Can-am är för dyr i förhållande till vad man får för pengarna, visst den går som faan, men i skogen där vi kör finns inte utrymme för 72hk och fullgas, här funkar grizzlyn perfekt.
Sen tycker jag det är kul att testa nåt nytt märke, jag har haft honda, Arcticcat, Suzuki och Can-am, mina kompisar är nöjda med sina Yamaha (visst 15hk till hade vart fint) men de används så sällan av mig numer.
Polarisen är oxså fin men det blir för långt att åka för att serva.
Ska sälja eller ev. byta bort min maskin om nån är sugen, det sitter nya diffen på den samt massor med tillbehör, plogblad m.m
-
Är väl inget som säger att den är bättre, kanske bara vill prova en annan maskin??
så är det!
-
igår va jag och kollade på en Grizzly 700 Limited edition vill ha en nyss!
Va!! Ha ha. Gissa om GummiGunnar kommer att grilla dig!! :lol: :lol: :lol: Själv var jag på Yamaha Center och kolla på en Grizzly 700. Men camon är tyvärr slut i Sverige. :banghead:
Sugen på en Grizzly med 30" Mud Lite XXL.
har du kollat med Bjälverud i sunne?
-
Go Pontus Go Pontus Go Pontus !!
Blir jag bara av med min Renegade så blir det en björn för mig också.
Då tar vi en tur till Bjälverud ;)
-
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_Grizzly_700__09_SE_22101404.htm?ca=13&w=3
Jag får allt hålla med om att den är riktigt snygg.
Polaris XP : Har du varit nöjd med dein 850 hittils? För min del står det och väger mellan en sån och 650 xt nu.
-
igår va jag och kollade på en Grizzly 700 Limited edition vill ha en nyss!
Va!! Ha ha. Gissa om GummiGunnar kommer att grilla dig!! :lol: :lol: :lol: Själv var jag på Yamaha Center och kolla på en Grizzly 700. Men camon är tyvärr slut i Sverige. :banghead:
Sugen på en Grizzly med 30" Mud Lite XXL.
har du kollat med Bjälverud i sunne?
Nej inte än. Jag var på Lamberget. Men blir det byte så kommer jag att kolla med Frykenstam först. Nu blir det nog inte byte på några månader ser det ut som, annars kunde vi ju gjort ett genmensamt köp och fått ett bra förhandlingsläge på tre Grizzlys! ()p
-
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_Grizzly_700__09_SE_22101404.htm?ca=13&w=3
Jag får allt hålla med om att den är riktigt snygg.
Polaris XP : Har du varit nöjd med dein 850 hittils? För min del står det och väger mellan en sån och 650 xt nu.
det är en grym maskin i skogen och leran.men jag är inte nöjd med service och åf här omkring, det är därför jag har tänkt byta märke :djump:
-
OK, här i Lidköping har det funkat kanonbra med ÅF å service/garanti grejjer som har vart på min 500efi så där finns det inget att klaga på men man är ju liten sugen att prova nåt annat märke. Nästan alla kör Polaris här i stan så tyvärr finns det inte mycke annat å prova på hemmaplan.
-
OK, här i Lidköping har det funkat kanonbra med ÅF å service/garanti grejjer som har vart på min 500efi så där finns det inget att klaga på men man är ju liten sugen att prova nåt annat märke. Nästan alla kör Polaris här i stan så tyvärr finns det inte mycke annat å prova på hemmaplan.
köp 850 så kommer du bli nöjd.den går otroligt mjukt och fint i skogen ()p
-
Man kan ju få en grizzly för under hundratusen...Can-am kostar 127.. man kan ha mycket kul för 27 papp.
Visst några hk mer i Grizzlyn skulle inte skada, sen måste man ju fråga hur de tänkte när de köpte in orginal däcken till grizzlyn, vilken jävla skit!
-
Jag har arbetat med yamaha i 3 år och jag har aldrig haft några problem alls med reklamationer. Bytt drivaxlar, diffar osv. Behöver inte ens föra en dialog med Yamaha, delar och kredit kommer direkt.
Dom som hävdar att yamma bråkar när det kommer till garantin har en dålig ÅF. Innan ni köper en maskin, se till att snacka med verkstan och se till att det inte är nåt egg som sköter reklamationerna.
Ang service så bör man ha en bra dialog med verkstan och diskutera fram en serviceplan utefter det man själv kör. Om man får mkt timmar eller mil på maskinen, hur och vad den används till. Första och andra service är viktiga, mycket kontrollpunkter och kostar därefter. Sen är det lite upp till en själv hur man vill serva. Om du diskuterar första och andra service med säljaren innan du köper maskinen så har du nog en bra chans att få bra priser. Han vill ju gärna att du kommer tillbaka, köper tillbehövs osv osv.
Slutligen då så har jag kört snart 800 mil me min egen 700 problemfritt, den går hårt i skogen med stora hjul. Lever upp till alla mina förväntningar och tar sig fram minst lika bra som andra maskiner.
Tycker du gör ett bra val AtvNerd, och nya limited maskinen är jävligt snygg.
-
men en can-am kommer alltid vara steget före ()p ()p
-
men en can-am kommer alltid vara steget före ()p ()p
beror på vart man kör... lera JA.. men inte i klippig terräng, där har aldrig can-am varit särskilt bra..kanske den nya med snabba diffen, men inte de äldre "nervösa" maskinerna
-
jo så kan det vara men om man ska åka klippig terräng så e ju kawas fram diff oslagbar
-
Ska vi vara helt ärliga så suger den "gamla" diff-loken pung.
Det är enbart den nya diffen som kan vara något att ha.
Jag tycker att det är hemskt otrevligt när man "klättrar" upp för en brant med sten och ena framhjulen börjar spinna. Det gäller verkligen att hålla i och invänta loken för att det skall gå vägen över huvud taget. Sen när loken går i så kan det rycka kraftigt i styret åt det hållet. Inte helt trevligt faktiskt.
Jag har själv den gamla diffen och gillar den inte alls.
-
Ska vi vara helt ärliga så suger den "gamla" diff-loken pung.
Det är enbart den nya diffen som kan vara något att ha.
Jag tycker att det är hemskt otrevligt när man "klättrar" upp för en brant med sten och ena framhjulen börjar spinna. Det gäller verkligen att hålla i och invänta loken för att det skall gå vägen över huvud taget. Sen när loken går i så kan det rycka kraftigt i styret åt det hållet. Inte helt trevligt faktiskt.
Jag har själv den gamla diffen och gillar den inte alls.
Du tycker att du har gamla diffen, min ex 06:a, den hade minsann dålig diff ;)
Allt var inte bättre för....
-
Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.
Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.
Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket.
-
men en can-am kommer alltid vara steget före ()p ()p
beror på vart man kör... lera JA.. men inte i klippig terräng, där har aldrig can-am varit särskilt bra..kanske den nya med snabba diffen, men inte de äldre "nervösa" maskinerna
Lera?? du måste mena på grusvägar. ()p ()p ()p
-
men en can-am kommer alltid vara steget före ()p ()p
Inte över myren i säter ;) ;)
-
Kingquad 750 med servo då? har bara kört utan, och just det där med styrningen tycker jag var en av grejerna som talade emot Suzukin på de modeller utan servo.
Testade en Kingquad 750 utan servo idag, den går bra! , rappare än Grizzlyn och med ett mycket mindre insugsljud vid gaspådrag.
Grizzlyn är ju ganska högljud om man jämnför med KQ.
Ni som har KQ med servo vad tycker ni? hur är styrningen, tar den bort slag?
-
Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.
Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.
Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket.
De va som attan, lyckades du snaska åt dig nya diffen? :D
är den inte bångstyrig att köra nu?
Tycker det känns lite i styret fast man har servo när det är fulldiffat ;)
-
Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.
Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.
Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket.
De va som attan, lyckades du snaska åt dig nya diffen? :D
är den inte bångstyrig att köra nu?
Tycker det känns lite i styret fast man har servo när det är fulldiffat ;)
lite trögare att styra men inga problem! fast det kan ju vara inbillning, har ju inget att jämnföra med.
Men den driver bra!
-
Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.
Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.
Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket.
De va som attan, lyckades du snaska åt dig nya diffen? :D
är den inte bångstyrig att köra nu?
Tycker det känns lite i styret fast man har servo när det är fulldiffat ;)
lite trögare att styra men inga problem! fast det kan ju vara inbillning, har ju inget att jämnföra med.
Men den driver bra!
Suveränt!! ()p
-
det var inget fuffens bakom att jag fick den nya, det var tydligen det som de bytte till om den var kass??
Jag trodde också att det skulle bli trögt, men det är inga problem, visst på asfalt, men där behöver man knappast köra med 4wd... ;)
-
det var inget fuffens bakom att jag fick den nya, det var tydligen det som de bytte till om den var kass??
Jag trodde också att det skulle bli trögt, men det är inga problem, visst på asfalt, men där behöver man knappast köra med 4wd... ;)
nä, ja anklagar dig inte! :) de är ju bara bra om maskinen blir förbättrad efter ett byte!
Jag vet att alla dom äldre viscodiffarna (05-07)ersätter till -08:ans men ja trodde inte dom satte i xt-p diffen i en maskin utan servo eftersom den bara finns i hojar med servo ;)
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
-
ja grizzlyn är ju inte helt fel ()p.för min del så lutar det åt en brute-force 750 nästa gång,väntar bara på att dom kommer med servo :djump:
är du nöjd med din polaris annars? det är en tänkbar maskin jag tittat på.
-
ja det är en mycket bra maskin.mjuk och skön i skogen.suverän fyrhjulsdrift som aldrig klickar. lagom drag i den ()p :djump:anledningen till att jag har funderat på annat märke är att jag haft 3 polaris och skulle vilja testa med en kawwa,men det blir väl inte förens nästa år :djump: ()p
-
ja det är en mycket bra maskin.mjuk och skön i skogen.suverän fyrhjulsdrift som aldrig klickar. lagom drag i den ()p :djump:anledningen till att jag har funderat på annat märke är att jag haft 3 polaris och skulle vilja testa med en kawwa,men det blir väl inte förens nästa år :djump: ()p
lright, jag har läst mycket gott om den och bevakar forumet :)
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
;D
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
;D
japp! jag är fullkomligt ostoppbar.... O0 8)
det är dock tråkigt att åka själv... INGEN annan klarar av att hänga med... se dekalen!
;D
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
;D
japp! jag är fullkomligt ostoppbar.... O0 8)
det är dock tråkigt att åka själv... INGEN annan klarar av att hänga med... se dekalen!
;D
Kaxigt ;D ()p
-
han pratar ju givetvis om när han har den på kärra efter bilen. :D ()p :djump:
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
;D
japp! jag är fullkomligt ostoppbar.... O0 8)
det är dock tråkigt att åka själv... INGEN annan klarar av att hänga med... se dekalen!
;D
Kaxigt ;D ()p
tackar! finns mycket kul på dekaltrim.se
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
;D
japp! jag är fullkomligt ostoppbar.... O0 8)
det är dock tråkigt att åka själv... INGEN annan klarar av att hänga med... se dekalen!
;D
Kaxigt ;D ()p
tackar! finns mycket kul på dekaltrim.se
Tack för tipset, beställde ett par såna här :headbang: ;D
(http://www.dekaltrim.nu/produkter/bilder/13448.gif)
-
Tack för tipset, beställde ett par såna här :headbang: ;D
(http://www.dekaltrim.nu/produkter/bilder/13448.gif)
Sätter du den under handskydden är du feg ;D
-
Tack för tipset, beställde ett par såna här :headbang: ;D
Sätter du den under handskydden är du feg ;D
Haha, ska väl sitta på backspeglarna :lol:
-
jag har en på hjälmen! 8) vi håller på att inreda vår "klubblokal" så jag köpte lite roliga dekaler dit...
-
blev visst två av samma...den här var det jag skulle ta...
-
blev visst två av samma...den här var det jag skulle ta...
Hehehehe :knupple: :lol:
-
Så länge ingen berättar för Nörd att han har 08:ns diff så tar han sig fram överallt ()p
Så det är SÅ det är :lol:
-
han pratar ju givetvis om när han har den på kärra efter bilen. :D ()p :djump:
Ingen risk! Han kör SAAB! :lol: :lol:
-
()p
-
han pratar ju givetvis om när han har den på kärra efter bilen. :D ()p :djump:
Ingen risk! Han kör SAAB! :lol: :lol:
jag har en bratwurstmotorwaggon också, hade inte du en liten 525:a? jag har en 530d -07:a ^-^ sen heter det inte SAAB det heter königngseggsegsagegseeggg :D
-
sen heter det inte SAAB det heter königngseggsegsagegseeggg :D
[/quote]
()p :headbang: ()p :headbang: ()p :headbang: ()p
-
han pratar ju givetvis om när han har den på kärra efter bilen. :D ()p :djump:
Ingen risk! Han kör SAAB! :lol: :lol:
jag har en bratwurstmotorwaggon också, hade inte du en liten 525:a? jag har en 530d -07:a ^-^ sen heter det inte SAAB det heter königngseggsegsagegseeggg :D
Välkommen i Bader Meinhof Wagen klubben! Du har äntligen förstått det det här med bilar. Men du har väl bara en än så länge? hi hi
För att bli fullvärdig medlem måste man ha minst två! :lol: :lol:
-
<-- Fullvärdig medlem :)
-
Hörde att saabarna skulle kallas Kinderägg :lol:
-
Hörde att saabarna skulle kallas Kinderägg :lol:
nåt man kan leeeka määä!
Jag var föresten och hämtade min nya CAN-AM 800R XTP idag......götti gött gött! ()p
-
Grattis, hoppas du blir nöjd(ast) ()p :headbang: