jag har fått byta stift flera gånger, dom går sönder vid kallstart , aldrig när den är varm, mycket irriterande det är ju ingen LEK att byta. Troligen får den för mycket soppa vid kallstart?? Är mycket försiktig med chocken men ändå pajar dom!!Har någon mer samma problem?
Citat från: jonte54 skrivet 5 november 2009 kl. 19:28:18jag har fått byta stift flera gånger, dom går sönder vid kallstart , aldrig när den är varm, mycket irriterande det är ju ingen LEK att byta. Troligen får den för mycket soppa vid kallstart?? Är mycket försiktig med chocken men ändå pajar dom!!Har någon mer samma problem? -har hänt en gång, tråkigt att tvingas byta då stiftet sitter lite djävligt till. Detta med kallstart är ju ett elände då motorn är så KÄNSLIG tyvärr!mvh svenne
min har varit svårstartad vid lite svalare temperaturer,så förra hösten skaffade jag ett warta-batteri, det blev skillnad men inte helt bra.Men när jag brände stifftet för några dar sen (första gången det hände)så bestyckade jag om förgasarn.Nu startar den utan choken fast det är -1 ute.
förändringen i gasresponsen kommer att vara marginell eller tom ingen.Det hänger nog mer på kammen.Det jag är ute efter är att den ska bli mer lättstartad o sluta skjuta.Men jag kommer att skriva vad jag har kommit fram till för storlekar när jag är nöjd.Nästa omgång blir 0,42 på lågen o 140 på högen.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️