ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: MR-P skrivet 29 december 2008 kl. 16:04:58

Titel: LTZ 400 bestyckning
Skrivet av: MR-P skrivet 29 december 2008 kl. 16:04:58
Hej,

Jag har precis köpt en LTZ 400 -07 med ett Dial-a-jet, helsystem samt att jagsjälv satt på ett nytt/större luftfilter (foam).
Tagit bort snorkel mm.
Munstyckena som sitter i nu är 22,5 och 130. Tänkte 27,5 på låg men på hög vet jag inte vad jag ska satsa på?
Jag har ju et DAJ på och ska jag kanske inte gå upp så mkt på högfart eller...

/Micke
Titel: SV: LTZ 400 bestyckning
Skrivet av: MR-P skrivet 30 december 2008 kl. 14:03:46
Nu har jag fått på ett 27,5 och ett luftfilter och det har gjort mkt på de låga varven. Åker på 5 under 40km/h och den drar på alldeles utmärkt.
Jag har inte fått till det på höga varv, hade bara ett lite större högfart på 136 och det gjorde ingen större skillnad.
Ska man upp på 155 eller....

Jag är ny på detta och kan ta all hjälp ja kan få!

Micke
Titel: SV: LTZ 400 bestyckning
Skrivet av: ZyvoX skrivet 30 december 2008 kl. 17:17:17
Tjoho!

Om du söker runt lite på forumet så får du upp en hel del trådar som tar upp detta.

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=19485.0
Här är ett alternativ som dyker upp om du söker.
Där står det att en kille kör med 160 i huvudmunstycke medans en annan har 165.

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=14723.0
Här är ett annat alternativ som dyker upp om du söker.
Där står det mellan 155-165 i huvudmunstycke.


Så nu kanske du har lite att gå efter?
Sen eftersom du kör med Dial-a-Jet så ska du väl köra lite magrare?

Mvh
Titel: SV: LTZ 400 bestyckning
Skrivet av: MR-P skrivet 30 december 2008 kl. 23:39:46
Tack.

Ja har sökt och hitat en del men detverkar vara en djungel att få till det rätt.
Titel: SV: LTZ 400 bestyckning
Skrivet av: MR-P skrivet 31 december 2008 kl. 09:39:03
Ja har inga större erfarenheter från 4-takt vare sig från cross eller quad tidigare men jag tycker att min LTZ 400 går mkt bra på låga varv men på toppen innan varvstoppet slår i så känns han lite "platt" om ni fattar vad jag menar.

Ngn annan som känner lika eller är det helt enkelt så dom skall gå? Tycker att han inte ska dö ut innan varvstopp.

Micke