Hej. Min 520 Steel blev lättväxlad efter bara 5mil körning ungefär, men den är fortfarande lite seg tills den blivit varm, men sen går det som smör, P- var och är forfarande seg som fan men min åf tipsade mig om att kolla muttern till justeringen av p-bromsen, Vissa har tydligen tappat den muttern för att den varit för dåligt spänd mot fjädern och vibrerat loss. Så kanske är så att de börjat dra dem lite FÖR hårt istället så man får lossa lite o sätta en låsmutter bakom så den inte kan vibrera loss ?
Det Första man bör göra är att :* Innanför höger framhjul så tar man bort plasten som sitter mot fotbaljan, inne i hjulhuset sett.* Längst ner ser man fotbromsen o dess länkage, + ett flertal fjädrar. * En är till bromljuskontakten,en från handbromsen, en är till fotpedalens återgång, den sista till vxl föraren.* Justera den som går till vxl föraren, den ska spännas nedåt. (Alt ta bort Hela vajern ända upp till spaken.Funktionen är så att När man bromsar, trycker Ner pedalen, så drar pedalen i en vajer som i sin tur, i vxl spaks sidan, så dras en liten "pitt" Ur så vxl föraren kan glida förbi. Dras inte "pitten" tillräckligt långt Ur så blir det så att själva "ollat" bromsar du man drar i vxl spaken.Helvete, det var nog den Mest erotiska förklaring Jag gett till nån kille nån gång, för du är väl ingen tjej?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️