ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: gutte84 skrivet 19 november 2014 kl. 22:52:35

Titel: 2 nya 1000cc
Skrivet av: gutte84 skrivet 19 november 2014 kl. 22:52:35
enligt rykten kommer det 2 nya 1000cc på marknaden snart en från tgb och en från cetek

riktigt spännande tycker jag själv  ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Honda-Robban skrivet 19 november 2014 kl. 22:58:45
Ja minst sagt spännande  ;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 19 november 2014 kl. 23:13:31
Vet inte om det stämmer, men enligt tyska forum så påstås det att TGB ska ha Rotax 1000 motorn.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: gutte84 skrivet 19 november 2014 kl. 23:49:09
och att tgb kommer kosta under 100
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: myggan83 skrivet 20 november 2014 kl. 07:17:43
Vart står det? Googlade men hittar inget.  :dntknow:
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Persson- skrivet 20 november 2014 kl. 13:01:48
Källa tack :)

Edit:jag vet ju att det var rykten, ungefär som att honda skulle komma med en twin typ 2006;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 20 november 2014 kl. 13:41:40
Det jag läste var som ni säger "någon som läst" via det tyska TGB forumet, står även samma på BRP-forumet. Så en säker källa finns inte vad jag vet. Men på de forumen nämns någonting om att TGB ska använda Rotax-motorer eftersom de tydligen tillverkar vissa transmissionsdelar åt BRP.

Så mer säker info får nog fram innan man vet vad som verkligen gäller.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 20 november 2014 kl. 18:40:03
Saxat ur TGB`s svenska broschyr:

Utvecklingen hos TGB står aldrig stilla och arbetet
med framtidens TGB modeller är redan
i full gång. Inom kort kommer en kraftfull
tvåcylindrig motor på 1000cc att introduceras
tillsammans med flera nya
ATV modeller. Dessa nya modeller
är riktiga arbetsmaskiner
speciellt anpassade för jord- och
skogsbruk. Även s.k. side-by-side
UTV:er från TGB kommer snart att
vara ett faktum!


Så anser att ryktet är tämligen sant.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Ace skrivet 20 november 2014 kl. 20:16:45
TGB har haft en 1000cc motor färdig i flera år(ryktades redan för 5 år sen om en "can-am killer") men inget chassie att sätta den i.Kul att dom fått ihop den.Mindre kul att jag sagt att när dom kommer med en 1000 ska jag köpa en sån  :hmmm:
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 20 november 2014 kl. 20:18:19
TGB har haft en 1000cc motor färdig i flera år(ryktades redan för 5 år sen om en "can-am killer") men inget chassie att sätta den i.Kul att dom fått ihop den.Mindre kul att jag sagt att när dom kommer med en 1000 ska jag köpa en sån  :hmmm:

Aha, jag trodde att de skulle använda Rotax motorn. Är det en egen motor de tagit fram?
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 20 november 2014 kl. 20:18:28
TGB har haft en 1000cc motor färdig i flera år(ryktades redan för 5 år sen om en "can-am killer") men inget chassie att sätta den i.Kul att dom fått ihop den.Mindre kul att jag sagt att när dom kommer med en 1000 ska jag köpa en sån  :hmmm:
;D osis
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: skogsbonne skrivet 20 november 2014 kl. 20:21:21
TGB har haft en 1000cc motor färdig i flera år(ryktades redan för 5 år sen om en "can-am killer") men inget chassie att sätta den i.Kul att dom fått ihop den.Mindre kul att jag sagt att när dom kommer med en 1000 ska jag köpa en sån  :hmmm:

Sälj Xmr:en och köp en Tgb så får du ju en Can-am fast till ett mycket bättre pris  :rtfm:
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 20 november 2014 kl. 20:22:14
Sälj Xmr:en och köp en Tgb så får du ju en Can-am fast till ett mycket bättre pris  :rtfm:

Ja TGB Targets design är inte svår att se vem dom snott den ifrån  ':)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Ace skrivet 20 november 2014 kl. 20:26:03
Egen utvecklad motor(enligt rykterna) som alla TGB motorer .
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 20 november 2014 kl. 20:27:47
Egen utvecklad motor(enligt rykterna) som alla TGB motorer .

Motorn i Target 325 är tillverkad av SYM åt TGB och Yamaha Grizzly 300.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Ace skrivet 20 november 2014 kl. 20:29:09
Motorn i Target 325 är tillverkad av SYM åt TGB och Yamaha Grizzly 300.

utvecklad...vet inte var dom tillverkas.Skulle inte bli förvånad om sym ägs av TGB
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: qbtq skrivet 20 november 2014 kl. 20:29:36
En del snack om TGB nu i tråden.... Någon som har mera info om Cectek ??
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: hell-man skrivet 20 november 2014 kl. 21:58:12
Så 1000 är det bästa man kan ha? Sen kvittar resten? Bara motorn är stooor blir allt bra. Låter rimligt.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: skogsbonne skrivet 20 november 2014 kl. 22:00:50
Så 1000 är det bästa man kan ha? Sen kvittar resten? Bara motorn är stooor blir allt bra. Låter rimligt.
+1
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Pv544 skrivet 21 november 2014 kl. 00:25:21
Varken tgb eller cectek känns som några pålitliga kvalitetsmaskiner, grejerna går ju sönder redan med trötta 500cc motorer....
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Ace skrivet 21 november 2014 kl. 07:09:22
Så 1000 är det bästa man kan ha? Sen kvittar resten? Bara motorn är stooor blir allt bra. Låter rimligt.
Om 1000 cc v- twin är det bästa ? Är ju den största och en bra början om man är ute efter en skön sjungande lek maskin...arbeta i skogen då duger det med mindre pulver..
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 09:17:56
Varken tgb eller cectek känns som några pålitliga kvalitetsmaskiner, grejerna går ju sönder redan med trötta 500cc motorer....

Gärna mer substans och fakta? Inte bara enstaka fall utan riktig substans på det påståendet.

Det är nämligen lite kul om ser på alla inlägg, hade Honda eller Yamaha haft en 1000cc på gång då hade de flesta varit lyriska. Nu bara för att det är Taiwan maskiner så är det ifrågasättande. Utvecklingen får framåt även i Taiwan och tro det eller ej även Kina så småningom.

Cectek 500 har bevisligen kör Mongoliet-Sverige respektive Tyskland-Sydafrika utan något haveri och det är väl om något ett gott betyg, kanske finns fler märken som gjort samma resa.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: MikeLeaf skrivet 21 november 2014 kl. 11:01:03
Cectek 500 har bevisligen kör Mongoliet-Sverige respektive Tyskland-Sydafrika utan något haveri och det är väl om något ett gott betyg, kanske finns fler märken som gjort samma resa.

var väl med dessa 2 maskiner  CECTEK Gladiator T6 and a CF-MOTO Terralander 800 dom körde 12000 km med, om du tänker på ATV Swedens 'The ultimate Journey'. Dom kanske körde 500:an också vid ett annat tillfälle.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Pv544 skrivet 21 november 2014 kl. 11:40:33
Gärna mer substans och fakta? Inte bara enstaka fall utan riktig substans på det påståendet.

Det är nämligen lite kul om ser på alla inlägg, hade Honda eller Yamaha haft en 1000cc på gång då hade de flesta varit lyriska. Nu bara för att det är Taiwan maskiner så är det ifrågasättande. Utvecklingen får framåt även i Taiwan och tro det eller ej även Kina så småningom.

Cectek 500 har bevisligen kör Mongoliet-Sverige respektive Tyskland-Sydafrika utan något haveri och det är väl om något ett gott betyg, kanske finns fler märken som gjort samma resa.

Så du menar att alla åsikter man har måste kunna backas upp av fakta och grundlig research?
Kan bli ett ganska fattigt forum då?

Mina åsikter ang cectek grundar sig mest på det man läst om här inne, visst hamnar det mest problem här men ändå så tycker jag det känns som många av cectekmaskinerna har haft jobbiga problem.
Har även sålt en del begagnade cectekgrejer, och då haft lite mailkontakt med folk utanför forumet. Och deras erfarenheter är väl heller inget som får mig att vilja köpa en cectek.
När cectek kom så lanserades ju dom som en revolution med så pålitliga grejer som var byggd med bilteknologi.
Rotade fram en skrift som ger exempel på detta...
http://www.twostrokerider.se/framtidens-atv-redan-har-/

Och i mina ögon så var väl inte den första versionen särskilt lyckad...men det lät bra i reklamen.
Jag har för övrigt det där "patenterade växelvredet" till salu om någon skulle vilja bygga om sin fungerande maskin till något sämre...
Dom blev väl lite bättre senare, men har väl ändå inte hört så mycket gott att jag känner ett förtroende för märket.


Tgb tycker jag verkar mer pålitliga, var rätt sugen på en själv förut. Men även där tycker jag det verkar gå sönder lite för mycket.... Och hittils har dom ju haft för klena motorer för att locka mig, får dom ut en 1000cc som håller så är ju det ett plus.
Men jag tycker ändå en begagnad märkesmaskin känns betydligt vettigare, där finns gott om tillbehör och ett stort utbud av eftermarknadsprylar och även begagnat.
Sen att det finns stor kunskap och erfarenhet på div forum är ju ett till gigantiskt plus.

Det är ju ändå en rejäl hög med pengar dessa maskiner kommer kosta, och det finns ju alltid risk för problem med nya produkter.
Har man en riktigt bra verkstad/återförsäljare så är det ju en bra start, plus att man inte är så tarv på att extrautrusta maskinen.

Man får väl lägga ihop sina plus, minus och frågetecken och krydda lite med sin egna tro och förhoppningar.
Sen köper man det man tror på och det som känns rätt.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 11:54:55
Så du menar att alla åsikter man har måste kunna backas upp av fakta och grundlig research?
Kan bli ett ganska fattigt forum då?

Mina åsikter ang cectek grundar sig mest på det man läst om här inne, visst hamnar det mest problem här men ändå så tycker jag det känns som många av cectekmaskinerna har haft jobbiga problem.
Har även sålt en del begagnade cectekgrejer, och då haft lite mailkontakt med folk utanför forumet. Och deras erfarenheter är väl heller inget som får mig att vilja köpa en cectek.
När cectek kom så lanserades ju dom som en revolution med så pålitliga grejer som var byggd med bilteknologi.
Rotade fram en skrift som ger exempel på detta...
http://www.twostrokerider.se/framtidens-atv-redan-har-/

Och i mina ögon så var väl inte den första versionen särskilt lyckad...men det lät bra i reklamen.
Jag har för övrigt det där "patenterade växelvredet" till salu om någon skulle vilja bygga om sin fungerande maskin till något sämre...
Dom blev väl lite bättre senare, men har väl ändå inte hört så mycket gott att jag känner ett förtroende för märket.


Tgb tycker jag verkar mer pålitliga, var rätt sugen på en själv förut. Men även där tycker jag det verkar gå sönder lite för mycket.... Och hittils har dom ju haft för klena motorer för att locka mig, får dom ut en 1000cc som håller så är ju det ett plus.
Men jag tycker ändå en begagnad märkesmaskin känns betydligt vettigare, där finns gott om tillbehör och ett stort utbud av eftermarknadsprylar och även begagnat.
Sen att det finns stor kunskap och erfarenhet på div forum är ju ett till gigantiskt plus.

Det är ju ändå en rejäl hög med pengar dessa maskiner kommer kosta, och det finns ju alltid risk för problem med nya produkter.
Har man en riktigt bra verkstad/återförsäljare så är det ju en bra start, plus att man inte är så tarv på att extrautrusta maskinen.

Man får väl lägga ihop sina plus, minus och frågetecken och krydda lite med sin egna tro och förhoppningar.
Sen köper man det man tror på och det som känns rätt.

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt, menade inte att du behövde ge någon grundlig research utan mer vad som låg bakom påståendet. Jag har ju själv TGB så man blir klart nyfiken om det skulle vara något. Det jag menar är lite så som så att en del av de mindre maskinerna som typ Yamaha Grizzly 300 är tämligen identisk med andra 300 från Taiwan då den tillverkas där och är det då en Yamaha så är den "märkesmaskin" även om den i grund och botten är samma som en av Taiwan maskinerna som då anses som "kina". Det är så att säga mycket "personligt tyckande" och ofta inte så mycket substans i många påståenden. Ibland, inte alltid klart. Vad gäller Cectek trodde jag de var ok, men kanske som du säger en hel del problem. Växellänkaget på tanken lär vara någon sorts vajer historia som väl blev moderniserat till något bättre?
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: qbtq skrivet 21 november 2014 kl. 13:31:59
Tänker INTE hälla tändvätska på denna diskussionen.... Har alltid hållit en låg profil vad jag transporterar mig med.. och det är min första så jag har ingen annan erfarenhet.

Men vi har en Gladiator av årsmodell -11 vilket har vred för växellägena... (Ej ombyggt) Visst det har varit VÄLDIGA problem med >2011 modellerna.. men efter det har jag inte hört några mängder..

Vi har inte haft några som helst problem med något på våran maskinen (Vi kör inte mud eller jätteavancerat heller för den delen)
Den kan vara "trög" i växel lägena mellan H/L/R ... Men vad jag har förstått så är det inte unikt att man får "gunga" ibland för att få i lägena på andra märken heller..

Så här är en som är supernöjd med sin Cectek Gladiator iaf.  ()p ()p Till det vi använder den till..

Som i så många andra diskussioner.. Kravet var en ny och vi har inte obegränsat med pengar och en inställning till banker där leksaker betalas kontant) så då faller de maskiner som kostar +100k bort rätt så snabbt..
Då blev det denna...och som sagt vi är nöjda oavsett vad andra tycker om den.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 15:12:54
Tydligen får vi inte skriva korta svar eller frågor då det enligt forumets ägare i ett PM till mig hävdar det provocerar......mitt nick var tydligen även för långt. Trött man börjar bli, tyckte allt börjat bli bra och högt i tak här  :-X
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Pv544 skrivet 21 november 2014 kl. 15:21:04
Qbtq, bra om även dom som är nöjda får höras. Så man får lite mer rättvis bild.
Cectek t5 var väl en uppdaterad version, bla på växelvredet. Och t6 fick sedan spak. Tror det är så...

Hur som helst är ju det när man sitter fast som maskinen testas ordentligt, man behöver växla och kanske lägga i diffar eller 4wd. Lätt att sabba grejerna på många maskiner, men vad jag förstått så är tidiga cectek inte alls roliga i den situationen. 
Men finns en del grizzlyägare som också fått dyra läropengar vid framdiffproblem.

Har man 1000cc kommer man längre ut i skiten innan man fastnar helt.  ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: gutte84 skrivet 21 november 2014 kl. 15:24:42
det som jag tycker är bra med maskiner från tgb cfmoto ceteck är garatierna dom håller vad dom lovat så är det inte med maskiner från dom så kallade märkes maskinerna det är alltig tjafs om dom har gått för hårt och så vidare så gäller inte garrantin

sen tycker jag det är bra på sikt att det fins flera konkurenter på 1000cc inte bara dom stora
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: myggan83 skrivet 21 november 2014 kl. 15:43:41
Tydligen får vi inte skriva korta svar eller frågor då det enligt forumets ägare i ett PM till mig hävdar det provocerar......mitt nick var tydligen även för långt. Trött man börjar bli, tyckte allt börjat bli bra och högt i tak här  :-X

Haha! Fast Föller var väl ett bra namn? Kort och koncist  ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 15:46:03
Haha! Fast Föller var väl ett bra namn? Kort och koncist  ()p

Jo de e sant.... ^-^
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: qbtq skrivet 21 november 2014 kl. 15:46:27
Qbtq, bra om även dom som är nöjda får höras. Så man får lite mer rättvis bild.
Cectek t5 var väl en uppdaterad version, bla på växelvredet. Och t6 fick sedan spak. Tror det är så...

Hur som helst är ju det när man sitter fast som maskinen testas ordentligt, man behöver växla och kanske lägga i diffar eller 4wd. Lätt att sabba grejerna på många maskiner, men vad jag förstått så är tidiga cectek inte alls roliga i den situationen. 
Men finns en del grizzlyägare som också fått dyra läropengar vid framdiffproblem.

Har man 1000cc kommer man längre ut i skiten innan man fastnar helt.  ()p

Japp T5 var uppgraderad.. vi hare n 500EFI.. innan den "uppgraderades".. vad jag förstått så var det bara en ny dragning av vajern..

Ja det är när man sitter fast det frestar på... därav att jag har svårt att uttala mig för jag har inte kört fast mycket.. därav att jag är lite tillbakalutad  ;)

Sedan har man sett filmer när dom frestar på dom i öststaterna.. men det framgår ju inte om dom byter hela maskinen efter eller inte..  ;)

Jag känner samma som på MC.. där hälsar jag på allt från lätta MC till HD.... borde vara samma för ATV/Quad... en gemenskap för alla inte pajkastning mellan märkena... huvudsaken är att man är ute och har roligt och att det passar plånboken..

Tycker en del har sund inställnig när dom säger "Testa olika maskiner och hitta din" helt sunt beteende tycker jag..

Väl mött och ha en trevlig helg  ()p ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 15:55:58
Japp T5 var uppgraderad.. vi hare n 500EFI.. innan den "uppgraderades".. vad jag förstått så var det bara en ny dragning av vajern..

Ja det är när man sitter fast det frestar på... därav att jag har svårt att uttala mig för jag har inte kört fast mycket.. därav att jag är lite tillbakalutad  ;)

Sedan har man sett filmer när dom frestar på dom i öststaterna.. men det framgår ju inte om dom byter hela maskinen efter eller inte..  ;)

Jag känner samma som på MC.. där hälsar jag på allt från lätta MC till HD.... borde vara samma för ATV/Quad... en gemenskap för alla inte pajkastning mellan märkena... huvudsaken är att man är ute och har roligt och att det passar plånboken..

Tycker en del har sund inställnig när dom säger "Testa olika maskiner och hitta din" helt sunt beteende tycker jag..

Väl mött och ha en trevlig helg  ()p ()p

Helt rätt  ()p

En anledning till att jag ofta har frågor om ett påstående eller dylikt är dels för att få veta bakgrunden till problemet samt att det kan vara till nytta om man ska byta upp sig att info om vad man bör undvika eller inte. Lite det jag menade innan att ofta så vet tex. Volvo ägare att Saab är skit och tvärtom, utan att man ens kört eller provat fordonet man kritiserar.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Persson- skrivet 21 november 2014 kl. 18:33:24
Tycker det verkar mest som att försvara det du själv är intresserad/ är ägare av. Dina inlägg är väldigt färgade.

Alla märkesfanatiker blir ju fnissiga av 1000cc. Folk har ju pratat i 10 år om att Honda kommer med en twin "nästa år" tex.

Ska bli intressant o se om tgb får ihop något som inte passar in i kategorin MOPED effekt och prestandamässigt.
Bra med konkurrens!

Sen är ju 1000 cc inga problem. Men det ska hålla och ge vinst också. Kanske blir en 900cc som väljer att kalla 1000 med:)

Trådar likt dessa är värdelösa på ett forum där alla får vara med och leka. Kanske lika bra att låsa tills det kommer vettig info.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Föller skrivet 21 november 2014 kl. 18:46:50
Tycker det verkar mest som att försvara det du själv är intresserad/ är ägare av. Dina inlägg är väldigt färgade.

Alla märkesfanatiker blir ju fnissiga av 1000cc. Folk har ju pratat i 10 år om att Honda kommer med en twin "nästa år" tex.

Ska bli intressant o se om tgb får ihop något som inte passar in i kategorin MOPED effekt och prestandamässigt.
Bra med konkurrens!

Sen är ju 1000 cc inga problem. Men det ska hålla och ge vinst också. Kanske blir en 900cc som väljer att kalla 1000 med:)

Trådar likt dessa är värdelösa på ett forum där alla får vara med och leka. Kanske lika bra att låsa tills det kommer vettig info.

Jag skrev just att jag var intresserad av att höra just vad som TGB hade som kunde vara negativt, klart man är färgad. Vad gäller effekt så borde det väl vara enkelt att lista effekten i respektive låt säga 500cc klass. ATV är väl inte precis effekten man lockas av.  :)

TGB Blade 500: 37,5 hk
Yamaha Grizzly 550: 36,9 hk
Can-Am 500: 46 hk
Polaris Sportsman 500: 35 hk
Honda Foreman 475: 28,3 hk
Honda Rincon 675: 38,5 hk
Kawasaki Bruteforce 633: 41,4
TGB Target 550: 39,3 hk.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: hell-man skrivet 21 november 2014 kl. 22:56:02
Varför köper folk honda? De verkar ju vara i bott?
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: qbtq skrivet 21 november 2014 kl. 23:23:21
Varför köper folk honda? De verkar ju vara i bott?

Allt är ju inte hk.... beŕoende på vad den är lämplig för kan utväxlingen göra den till en suverän dragare...   ()p ()p även fast du skrev det med glimten i ögat tror jag ;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Pv544 skrivet 21 november 2014 kl. 23:43:24
ATV är väl inte precis effekten man lockas av.  :)

Denna tråden handlar ju om nya 1000cc, och visst fan är det väl effekt man söker om man kollar efter maskin med denna motorstorlek.

Puttra omkring på en 300cc är trevligt, men provar du en 750-1000cc kan jag lova att du får lite annan syn på atv och effekt.

För plogning och arbete räcker 3-500cc och blygsam effekt väldigt långt, men ska man nöjesköra (NÖJE) så är en stor motor något som gör det jävligt mycket roligare.

Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: scrambler skrivet 22 november 2014 kl. 00:44:26
 :headbang:
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 22 november 2014 kl. 07:40:42
Big Block ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Ljungan skrivet 22 november 2014 kl. 08:59:26
Big Block ()p

ja...minst 6,3L  ()p
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Honda-Robban skrivet 22 november 2014 kl. 09:03:16
Varför köper folk honda? De verkar ju vara i bott?

Ajajaj, det gör ont i mitt Honda hjärta att läsa detta.....  :cry:
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 22 november 2014 kl. 09:09:34
Ajajaj, det gör ont i mitt Honda hjärta att läsa detta.....  :cry:
Men Robban då, inte ens du köper ju Honda längre :lol: ;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Honda-Robban skrivet 22 november 2014 kl. 09:18:32
Men Robban då, inte ens du köper ju Honda längre :lol: ;)

Haha, så sant... Men jag har allt en samling prylar kvar med Honda loggan på  ()p
Lite andra faktorer som gjort att jag köpte annan hjuling denna gång.
Får se hur länge jag står ut med CanAm  ;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 22 november 2014 kl. 10:24:26
Får se hur länge jag står ut med CanAm  ;)
:nono: ;)
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Persson- skrivet 22 november 2014 kl. 16:17:22
Haha, så sant... Men jag har allt en samling prylar kvar med Honda loggan på  ()p
Lite andra faktorer som gjort att jag köpte annan hjuling denna gång.
Får se hur länge jag står ut med CanAm  ;)

Enligt texten under din avatar så tror jag du anspelar på att Honda är nördigt, det förklarar att du har köpt en stor och frustande (hm) can am :)


Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: hell-man skrivet 22 november 2014 kl. 16:52:38
Seriöst så är det ju en fruktansvärd skillnade i nöjesfaktor på 1000 och mindre atvs. Så är nöje det primära ska man sikta högt. Dock inbilldar jag mig att dessa lågpris1000ingar riskeras att pressas långt över deras konstruktions smärtgräns. En slö trött Honda håller nog främst länge just för att den saknar det brutala i motorn. Men visst ska det bli spännande att se hur det går med dessa maskiner.
Titel: SV: 2 nya 1000cc
Skrivet av: Honda-Robban skrivet 22 november 2014 kl. 18:22:23
Enligt texten under din avatar så tror jag du anspelar på att Honda är nördigt, det förklarar att du har köpt en stor och frustande (hm) can am :)

 ;D