ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: hocky79 skrivet 28 januari 2011 kl. 07:25:50
-
Tja, jag undrar om någon trimmat sin can am på allvar? Jag har beställt och får mitt kit nästa vecka och det hade varit kul om någon prövat detsamma.
Det är ett Mrrpm 975cc kit med gen 2 kammar. Skriv å berätta vad ni gjort och hur det funka!
-
Registrera dig här http://wwwatvavestas.forum24.se/ och sedan när du loggat in så sök efter mrrpm.
Där har du en lång tråd om det.
-
vad får man av det kittet i hk är 71 orginal ()p
gäller garanti då
-
vad får man av det kittet i hk är 71 orginal ()p
gäller garanti då
82 bakhjuls hk och drit i garantin :D
-
inte illa frågan är hur lång tid det skulle ta innan jag fick uppsöka akuten ha ha ()p :lol:
är det mycke jobb å sätta dit ()p
-
Nej, egentligen inte... Du kan se video av installation på mrrpmcycle.com, klicka på "media"
-
tackar för svaret ()p
berätta gärna mer när du är klar ()p
-
Idag, började jag riva isär grejorna, har slipat ur ena toppen och fått dit ena G2 kammen.I morgon åker cylindern på och lite justering av ventilspel så ska ena cyllen vara klar. Jag tar en i taget och jag måste säga att detta var enklare än jag räknat med.För er som tror att man måste vara lite mekaniker för att klara detta,,,,spring å köp ett kit, detta va peanuts! :headbang:
-
alltid lika kul att följa dina project men :nopics
()p
-
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?
mvh joe
-
ja detta blir kul å följa ()p
lycka till
-
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?
mvh joe
Jag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.
Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113
Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) :o
Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.
-
Skruvade ihop allt för att provstarta, den gick hur fint som helst :D Nu blir det plågsam väntan på resten av grejorna :banghead:
-
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?
mvh joe
Jag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.
Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113
Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) :o
Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.
får inte ihop det.. Låter ju skitavancerat att slipa ur där "kammarnas ryggar ska ha sin bana".. borde inte det ske på en motorverkstad där en typ cnc-maskin fräser ur med nån tusendelsmm: nogrannhet? Eller är jag ute o cyklar? Antar det eftersom jag får för mig att du vet vad du pratar om hocky (värmlänning är du ju också = extra bra folk ;D ). Vore mer begripligt om du slipat ur avgasport(ar) eller insug "för hand" men "kammarnas ryggar".. hjälp mig förstå om du orkar ;) ;)
Ans keep up the good work.. spännade som tusan att se hur mkt pulver du får i msk tycker jag ()p
-
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?
mvh joe
Jag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.
Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113
Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) :o
Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.
får inte ihop det.. Låter ju skitavancerat att slipa ur där "kammarnas ryggar ska ha sin bana".. borde inte det ske på en motorverkstad där en typ cnc-maskin fräser ur med nån tusendelsmm: nogrannhet? Eller är jag ute o cyklar? Antar det eftersom jag får för mig att du vet vad du pratar om hocky (värmlänning är du ju också = extra bra folk ;D ). Vore mer begripligt om du slipat ur avgasport(ar) eller insug "för hand" men "kammarnas ryggar".. hjälp mig förstå om du orkar ;) ;)
Ans keep up the good work.. spännade som tusan att se hur mkt pulver du får i msk tycker jag ()p
Jag har aldrig skruvat av en topp förut,aldrig justerat ventilspel eller ens sett en kam på en v-twin. Men kammarna sitter upphängt med en "skål" under sig som vad jag har förstått är fylld med olja när man har oljetryck. Det är denna skålen som inte är djup nog för kammarna, det går fint att slipa med dom stiften jag använde och jag va skitnervös på första toppen pga att jag inte visste hur mycket gods som skulle bort och om jag skulle ta för mycket.Slipa lite,göra rent,på med olja och testa. Om och om igen, tills kammarna snurrade fritt. På andra toppen tog det 10min så var det klart, då visste jag hur mycket och hade inte lika ont i magen :)Resten såg jag på videon hur man skulle göra, alla spec på ventilspel och vridmoment etc. Finns att skåda på mrrpms hemsida, allt måste räknas om från tum till mm bara. Enligt greg på mrrpm får jag med dom grejorna ca 82hk på bakhjulen :headbang: Det räcker för mig!!!
-
Ballt!
Väntar med spänning på hur det blir för dig!
Lämnar den 40-50hk på hjulen original? Borde ju bli riktigt riktigt kul!
-
Ballt!
Väntar med spänning på hur det blir för dig!
Lämnar den 40-50hk på hjulen original? Borde ju bli riktigt riktigt kul!
800 (71hk) lämnar väl ca50-55hk. Jag har ju en -07- 650 som jag inte ens vet hur många kusar det va i orginal, nån som vet?? Det blir nog skillnad som får vissa delar att stå..... Nu menar jag att nackhåren reser sig, för dom med snuskig fantasi....
-
Fick se att den har 55.3hk så den lämnar ca 40 på hjulen....
-
Aha så det är för att kammarna ska få mer olja o plaska runt i sen :) Fränt att du får trimma din motor till att ge så mycket mer än innan! Det lär märkas efteråt :headbang: :headbang: Ska kolla den Mmrpms videon och njuta när jag har uppkoppling som medger videotittande igen.
-
Aha så det är för att kammarna ska få mer olja o plaska runt i sen :) Fränt att du får trimma din motor till att ge så mycket mer än innan! Det lär märkas efteråt :headbang: :headbang: Ska kolla den Mmrpms videon och njuta när jag har uppkoppling som medger videotittande igen.
Kammarna går inte ens runt om man inte slipar, dom är allt för stora :djump:
-
Jaha men är det för att det medföljer trimkammar i trimkittet fr mmrpm som du behöver göra plats för då?
-
Jaha men är det för att det medföljer trimkammar i trimkittet fr mmrpm som du behöver göra plats för då?
Det följer inte med, men det ger 14hk extra med dom så jag tog den jobben när topparna ändå skulle av. Men det går fint att sätta på kittet utan kammar.
-
Jag tycker att du valde rätt.. 14hk extra är aldrig fel :headbang:
-
låter trevligt, en video kanske vore på sin plats ()p
-
Maskinen lär stå i allafall.. på bakhjulen :headbang:
Börjat kolla på video 1 från MrRpm nu och det är ju otroligt spännande och trevligt måndagsmys att se en motor trimmas. Och jag får säga att det ändå är ganska avancerat motormek du håller på med. Att byta till två jätttecyllar ;) ;) Är ju mkt som inte visas som att t. ex. få lös kolvarna (det är väl inte lika lätt att ta bort låsningen som man kommer ihåg från moppetiden kan ja tänka.. eller?). Ooo vilken fasa att tappa ned nåt i motorn.. du har nerver av stål ()p Kör hårt och massa videos med monstret sen tycker jag :sunny:
-
Maskinen lär stå i allafall.. på bakhjulen :headbang:
Börjat kolla på video 1 från MrRpm nu och det är ju otroligt spännande och trevligt måndagsmys att se en motor trimmas. Och jag får säga att det ändå är ganska avancerat motormek du håller på med. Att byta till två jätttecyllar ;) ;) Är ju mkt som inte visas som att t. ex. få lös kolvarna (det är väl inte lika lätt att ta bort låsningen som man kommer ihåg från moppetiden kan ja tänka.. eller?). Ooo vilken fasa att tappa ned nåt i motorn.. du har nerver av stål ()p Kör hårt och massa videos med monstret sen tycker jag :sunny:
Njae,lite nervös va jag kanske men mitt fokus låg hela tiden på när(om) det funkar...Men det är samma enkla som på "moppetiden" bara lite större, och kanske en aning dyrare :P om det går till h-vete.Jag ska filma från första bänkningen och framöver.Postar bilder på hk-kurvan så får vi se vad det kan generera. Jag hoppas alla grejer kommit inom 2 veckor. :D
-
Bara en aaaaning större och en aaaaning dyrare ;D ;D bara en tidsfråga innan asfalten brinner bakom dig vet du.
Vad väntar du på nu då? Äckligt spännande detta :djump:
-
Bara en aaaaning större och en aaaaning dyrare ;D ;D bara en tidsfråga innan asfalten brinner bakom dig vet du.
Vad väntar du på nu då? Äckligt spännande detta :djump:
Vill inte börja mappa förräns jag har mrrpm insug och ett muzzy helsystem(båda beställt) Är lite sugen på att mappa så fort jag får powercommandern,men det blir dubbelt arbete. :-\ Måste ju mappa om den för varje del jag skruvar på... Men,men. Den som väntar....
-
..väntar alltid för länge:):)
-
Nu har jag monterat muzzys helsystem, jag fick børja med att svetsa dit hubbarna till lambda och avgastemp. Sen lindade jag hela med bandage och monterade.....
-
Lite kopplande oxå.. Vattentemp,oljetemp,avgastemp och luft/bränsle. Blev väl lite coolt, eller?? Nu är det bara oljekylare och insug kvar.... Mapping nästa helg!!! :headbang:
-
Fick på hjulen nu ikväll oxå....
-
Lite kopplande oxå.. Vattentemp,oljetemp,avgastemp och luft/bränsle. Blev väl lite coolt, eller?? Nu är det bara oljekylare och insug kvar.... Mapping nästa helg!!! :headbang:
oljekylare har du bild på den?
och var ska du koppla in den?
-
Lite kopplande oxå.. Vattentemp,oljetemp,avgastemp och luft/bränsle. Blev väl lite coolt, eller?? Nu är det bara oljekylare och insug kvar.... Mapping nästa helg!!! :headbang:
oljekylare har du bild på den?
och var ska du koppla in den?
Man tar bort locket och orginal oljefilter och ersätter det med en adapter, adaptern har 3st hål som man kopplar 2st kylarslangar + oljetempgivaren till.
Orginal oljefilter ersätts nu av något vanligt oljefilter som man kan köpa överallt och passar rakt på adaptern.Oljekylaren sätter man framför vattenkylaren, därmed hjälper kylfläkten till att kyla även oljan. Men detta är inte nödvändigt på orginal maskin. Däremot säljer Mrrpmcycle enbart adapter så att ett vanligt filter kan användas...
-
fan vilken ball maskin :o :o :headbang:
-
Så jävla mäktig :headbang:
-
Tackar ::) Men,vi får se om det lönar sig med allt skruvande efter mappningen :hmmm:
-
mappning pågår eller?? ()p ()p
-
Har tyvärr inte fått insug ochh oljekylare än. Men STM kopplingen hade kommit så nu är den på! :djump:
-
Snyggt!!!! :sunny: :sunny:
-
Det blir riktigt bra det där ()p
-
nice 8)
-
Är nu 99% färdig, oljekylare och insug på plats. I morgon eller måndag kommer datasprutet och då blir det äntligen dax att mappa!
Lite bilder på oljeadaptern monterad och insug. Orginal vs Mrrpm :whip:
-
Längtar tills film :djump:
-
Me too :djump: :djump: Bra jobbat ()p
-
coolt, en "viss" skillnad på insug hehe :headbang: :headbang: :headbang:
funkade det rakt av med org. luftburken??
-
coolt, en "viss" skillnad på insug hehe :headbang: :headbang: :headbang:
funkade det rakt av med org. luftburken??
Gummit va jävligt trångt på så jag ska få tag i större senare. Annars va det rakt på.
-
coolt, en "viss" skillnad på insug hehe :headbang: :headbang: :headbang:
funkade det rakt av med org. luftburken??
Gummit va jävligt trångt på så jag ska få tag i större senare. Annars va det rakt på.
ok nice då kan man ju beställa hähä ! dom flesta trim-insug verkar ju inte luftburkarna passa rakt på ju :hmmm: man vill ju ha snorklingen kvar dårå :djump:
-
coolt, en "viss" skillnad på insug hehe :headbang: :headbang: :headbang:
funkade det rakt av med org. luftburken??
Gummit va jävligt trångt på så jag ska få tag i större senare. Annars va det rakt på.
ok nice då kan man ju beställa hähä ! dom flesta trim-insug verkar ju inte luftburkarna passa rakt på ju :hmmm: man vill ju ha snorklingen kvar dårå :djump:
Jepp, bara beställ ett! Om du redan har uppgraderat avgassytemet och har en powercommander så kommer det generera HK :headbang:
-
Imponerande! ()p
-
Testat den på dyno och fick 71hk på hjulen,konstant från 50-110kmh.Med lite fintuning så borde den kräma ur sig mer.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lqYSsGtwnB0[/youtube]
-
Faan Johan vad du grejsar...
Vart finns bänken?
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
-
Congrats ()p ()p ()p
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
-
Faan Johan vad du grejsar...
Vart finns bänken?
Hehe, det finns inte så mycket annat att göra här... I min grannes garage Ålesund
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
Med orginal variator?
Grymt fränt bygge! Det värmer ett gamalt Deje hjärta ()p
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
Hum det blev inte mycket kvar av 71hk original, kan man undra hur mycket det blir kvar av andra märken ::) :hmmm:
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
Hum det blev inte mycket kvar av 71hk original, kan man undra hur mycket det blir kvar av andra märken ::) :hmmm:
Det är bara en 650 från början, den har väl bara 50 eller nåt? Du har nog runt 50 på hjulen på en orginal 800.
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
Hum det blev inte mycket kvar av 71hk original, kan man undra hur mycket det blir kvar av andra märken ::) :hmmm:
Det är bara en 650 från början, den har väl bara 50 eller nåt? Du har nog runt 50 på hjulen på en orginal 800.
Ah, såg inte det :lol:
-
Mäktigt med 71 hk på hjulen! ()p Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. :(
Den lämnade 38hk orginal :lol:
Med orginal variator?
Grymt fränt bygge! Det värmer ett gamalt Deje hjärta ()p
Jepp, fick på stm kopplingen efter att jag monterat cylindrar. Men om jag skulle ägt en ny maskin idag, så hade jag bara köpt koppling prim/sek
och tune monster ECU. Det skulle nog tillsammans med ett avgassytem generera närmare 60 på hjulen.
Bor du kvar i Deje? Skulle varit kul å dra hem atvn och köra lite i skog å lera med massa andra atvfreaks. Det kryllar inte av dom här precis :(
-
Jag PM inför nästa körning , även om vi mest har klättring här, inte så mycket fullgasområden.
Du som är tuning guru nu, vad tror du om variatorn som litooffroad säljer?
-
vad tar han för en bänkning ?
-
Jag PM inför nästa körning , även om vi mest har klättring här, inte så mycket fullgasområden.
Du som är tuning guru nu, vad tror du om variatorn som litooffroad säljer?
Guru du liksom :hmmm: Det såg ut som om det gick att finjustera ganska bra på den. Jag håller på att sätta mig in i variatortuning nu och som jag har förstått så är det inte bara,bara.... Jag kommer att använda mig av dataloggen som är inbyggt i sprutet för att "läsa" av hur kopplingen jobbar sen är det nog känsla och personlig körstil som avgör hur man vill ha den...
Jag byggde den för att ha något att göra, jag gillar mest att krypa i skogen och "klättra". Rakt fram och fort,då kör jag motorcykeln :headbang:
-
vad tar han för en bänkning ?
Vet faktist inte säkert.. :dntknow: Gratis för mig :D Tror det är 1200kr/h
-
vad tar han för en bänkning ?
Järvsö motor tar runt 3000
Jag ska bänka och mappa min 3 juni på Finmekaniska racing han tar mellan 1500 - 1800
Jag kör med Stm variator samma som Johan och Johan, jag har dock bara Sekundära men den funkar kanon.
Den lito säljer är Primära, och nu till frågan ska man bara byta en variator vilken?
Stm sa sekundära, så jag köpte bara den och jag är toppen nöjd.
Är du intresserad av variatorer kommer han som säljer stm till Nyköping, Han som körde med min maskin mot dig i backracet =)
-
Johan, låste du primä rvariatorn när du bänkade maskinen.
Jag har hört att folk gör det, men varför? =)
-
Bull3n! Han på din maskin i Säfsen, är det han som säljer sekundärerna?
Vad är fördelen med att modda sekundären, jämnfört med primären?
Är det stor skillnad på variator byte jämnfört med t.ex bara ett variatorkit?
Jag har kört med Daltons kit på mina tidigare Can-am, tips på andra kit och gärna varför!
Jag vill ha mer grepp vid krypkörning, bryr mig inte om tophastighet... Terrängen vi har går ändå inte att köra fort i.
-
Johan, låste du primä rvariatorn när du bänkade maskinen.
Jag har hört att folk gör det, men varför? =)
Nej, jag gjorde inte det. Killen som sålde datasprutet sa att man aldrig behøvde det.Men jag förstår varför man kan vilja göra det, när man mappar med tex en Powercommander.Man får ju en stabilare belastning över hela registret.
-
Bull3n! Han på din maskin i Säfsen, är det han som säljer sekundärerna?
Vad är fördelen med att modda sekundären, jämnfört med primären?
Är det stor skillnad på variator byte jämnfört med t.ex bara ett variatorkit?
Jag har kört med Daltons kit på mina tidigare Can-am, tips på andra kit och gärna varför!
Jag vill ha mer grepp vid krypkörning, bryr mig inte om tophastighet... Terrängen vi har går ändå inte att köra fort i.
Han som säljer Stm, dom har både primära och sekundära.
När jag bytt sekundära tappa jag lite av topp hastigheten men fick betydligt bättre grund drag och ork i maskinen vad jag upplevde det, men när det väl gick tungt för maskinen märkte jag stor skillnad, helt orginal prim och STM sec kunde jag ligga på högen i djupsnö utan att remmen slira det minsta. Och nu när jag stoppa i Quadshop vikter och fjäder i primära går den riktigt bra, inge problem med bakhjuls körning längre. Sen köpte jag Johans pc3 och stoppa på en slipon så nu kan jag slå runt på asfalten även om jag lutar mig framåt =)
-
Johan, låste du primä rvariatorn när du bänkade maskinen.
Jag har hört att folk gör det, men varför? =)
Nej, jag gjorde inte det. Killen som sålde datasprutet sa att man aldrig behøvde det.Men jag förstår varför man kan vilja göra det, när man mappar med tex en Powercommander.Man får ju en stabilare belastning över hela registret.
Okey, då blir det att låsa den till mappningen =) Tack tack
-
vad tar han för en bänkning ?
Järvsö motor tar runt 3000
Jag ska bänka och mappa min 3 juni på Finmekaniska racing han tar mellan 1500 - 1800
Jag kör med Stm variator samma som Johan och Johan, jag har dock bara Sekundära men den funkar kanon.
Den lito säljer är Primära, och nu till frågan ska man bara byta en variator vilken?
Stm sa sekundära, så jag köpte bara den och jag är toppen nöjd.
Är du intresserad av variatorer kommer han som säljer stm till Nyköping, Han som körde med min maskin mot dig i backracet =)
Uräkta OT men 3 juni var ingen bra dag. Då är det ju Atv enduro eXtreme och Freeride i Villingsberg Örero. :rtfm:
-
sälj den du har o köp en 800 o trimma den :).... :headbang:monster :headbang:
-
Nu har jag beställt lite nya grejor igen. Mrrpm portat och polerat insug, Mrrpm toppar portade/polerade med nya 2mm större ventiler, dubbla ventilfjädrar,titan koppar.Får jag inte 80 bakhjulshäster på grannens bildyno nu så blir det en motor till salu! Då köper jag en strokad/borrad commander motor på 1180cc. Den lämnar 120 bakhjulshästar :headbang:
-
haha "crazy man crazy" ;D härligt o se att en del inte "spar" på krutet :headbang: :headbang: :headbang:
-
Fan va rått. Jeep up the good work! ()p
-
Vidga vyerna... Rotax har ju prylar som ger närmare 300 häst i små behändiga format!
...i original.
I det läget är 120 bakjulshästar lite... :whip:
-
Vidga vyerna... Rotax har ju prylar som ger närmare 300 häst i små behändiga format!
...i original.
I det läget är 120 bakjulshästar lite... :whip:
som vadå?
-
Kompressormatade vattenskoter motorer blir nog aningen svåra att modifiera in i ramen O0
-
en rsv mille snurra kanske ??? problemet e ju genomgående kardanen o vxl-lådan :hmmm:
-
Vidga vyerna... Rotax har ju prylar som ger närmare 300 häst i små behändiga format!
...i original.
I det läget är 120 bakjulshästar lite... :whip:
som vadå?
Se nedan.... :whip:
Kompressormatade vattenskoter motorer blir nog aningen svåra att modifiera in i ramen O0
Knappast bolt-on nej... men du verkar gilla att skruva, och skall man vara värst så bör man sikta högt.
Högst till och med...
-
Kan ju inte va så svårt.. Transen från en hjuling, värstingmotor kopplad till variatorn, å så knöckla ihop en ram som håller ihop alltihop :)
Sen klä det i can-am plast å så vipps. värst i byn!! ()p ()p
-
Polaren bromsade sin Renegade till 101hk på hjulen om jag inte missminner mig helt, tror det var runt 132-138 i motorn. Han labbade iof med turbo, den fanns för beskådning på Hoforsträffen förra året, då tog han ju backracet med typ 5sek före 2an eller nå sånt :D
Riktigt imponerad av dina projekt Johan, nästan så jag hoppas du blir missnöjd med nästa uppgradering ;) Skulle vara kul o se projekt Spyder Otty, det skulle vara skit fränt :)
Hursom, lycka till :)
// Janne
-
Polaren bromsade sin Renegade till 101hk på hjulen om jag inte missminner mig helt, tror det var runt 132-138 i motorn. Han labbade iof med turbo, den fanns för beskådning på Hoforsträffen förra året, då tog han ju backracet med typ 5sek före 2an eller nå sånt :D
Riktigt imponerad av dina projekt Johan, nästan så jag hoppas du blir missnöjd med nästa uppgradering ;) Skulle vara kul o se projekt Spyder Otty, det skulle vara skit fränt :)
:whip:
Hursom, lycka till :)
// Janne
Jag tänkte ett tag på turbo men jag använder den mest till trail,lera,klättring och massa plogande. Inte optimalt med turbo. Grejen med en big bore är just att det är så användbart.Den har inte fått förändrad karaktär,bara mer power
-
Hocky, har du lust att förklara mer för mig vad man ska ha när det gäller STM primär och sekundär? Vad gör de olika delarna och vilket steg ska man välja? Kör en Renegade -08 med 25" hjul och kör rätt hårt med min maskin. Trial,grustag,enduro,väg och en del mudhål. Har inte hittat någon hemsida från STM heller trots en del googlande. get-torqed.com hade delarna i alla fall. ()p
-
Supreme toolsinc
-
:djump: Tack Nilas!
-
Dock är stm variatorena rätt dyra, men han som är ÅF är Hellman från Avesta!
Vill du veta mer kan du snacka med han
-
Ok tackar, vad heter hans firma? Hemsida?
-
Ok tackar, vad heter hans firma? Hemsida?
Han har ingen sidan, han kör eget. Och tar mest hem dom för han tycker det är kul
-
Ok åker till torget i Avesta och ropar Hellman så högt jag orkar då. :D
-
Hittade honom på Facebook, min tjej Tisa var kompis med honom. Känner igen honom från träffarna ()p
-
Hittade honom på Facebook, min tjej Tisa var kompis med honom. Känner igen honom från träffarna ()p
Japp =) Dock så har han nog lite svårt att fatta facebook =) Han är bonde =)
-
Var det inte han som hade den feta gröna pickisen som Patrik (Gooffroad) var sugen på?
-
Var det inte han som hade den feta gröna pickisen som Patrik (Gooffroad) var sugen på?
Jupp var han. =)
-
Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal...
-
Jösses vilka ventiler! :headbang:
Kan det verkligen vara hälsosamt att dom ligger så nära.? Dom ser ju nästan ut att toucha varann...
-
Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal...
shit! ()p
du måste ha för mycket fritid där borta på vestlande? ;D
-
Jösses vilka ventiler! :headbang:
Kan det verkligen vara hälsosamt att dom ligger så nära.? Dom ser ju nästan ut att toucha varann...
Hoppas ventilsätena styr dom rätt varje gång då.... ^-^
-
Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal...
shit! ()p
du måste ha för mycket fritid där borta på vestlande? ;D
Haha, nja egentligen så har jag inte det, måste ju jobba hela tiden för att ha råd med hobbyn :hmmm:
Jag är ju nästan färdig med prosjektet nu, jag ska få dit ett lustgaskit så är den klar. Men efter den är klar så måste jag ha en ny, för den blir lite olämplig i skogen då.
Men nästa års 1000 är min nästa atv.
-
Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal...
shit! ()p
du måste ha för mycket fritid där borta på vestlande? ;D
Haha, nja egentligen så har jag inte det, måste ju jobba hela tiden för att ha råd med hobbyn :hmmm:
Jag är ju nästan färdig med prosjektet nu, jag ska få dit ett lustgaskit så är den klar. Men efter den är klar så måste jag ha en ny, för den blir lite olämplig i skogen då.
Men nästa års 1000 är min nästa atv.
Du får lasta hjulingen och komma hem till Värmland nångång och köra. Eller så får du anmäla dig till mudracet i Örebro i september och visa vad Outyn går för. ;)