Jag har goda erfarenheter av Tomatrading för reservdelar till min Linhai. Verkar inte ha cylinder tillgänglig i shoppen nu men ring och kolla. Det gjorde jag när jag ville rådgöra inför kopplingsbyte och han är kanon.https://www.tomatrading.se/category.html/linhai-260-300?Pagenum=1&Pagerows=36Atvstore skulle jag hålla mig långt borta från, de svarar inte och skickar inte det jag har beställt.
Med så bra priser skulle jag vilja köpa på mig ett lager av bra att ha-grejer... Får undersöka det. Du får gärna dela med dig av vad det är för säljare om du har lust Jag har beställt ett extraljus till min med, är det mörkt hittar jag den ju inte om motorn stannar så jag inte hör den...
Fint (med länken)!Ja du den där oljepluggen... Jag såg fjädern på sprängskiss men blev ändå skapligt överraskad kan jag säga. Sen bytte jag oljan i samband med ett packningsbyte och lyckades på nytt skicka iväg både fjäder och plugg ner i oljeuppsamlingen. Nästa gång kanske jag har lärt mig...
Vad du grejar, det är roligt att följa. Jag har en liknande sits med min 300 från -06 som jag köpte i risigt skick för några veckor sen men jag har inte gett mig på diffarna ännu. Eller vad de nu heter Har köpt hem olja och har väl tänkt göra det innan snön kommer. Var det krångligt att fylla på olja fram? Jag hade fått för mig att vischen var kopplad via tändningen men nu när du skrev om den så gick jag ut och testade och det var samma sak på min. Får bli en brytare för mig med. Du fastnar inte i din med knät?
Tack för en riktigt trevlig tråd
Det låter överkomligt Tack för beskrivningen och bilderna. Ska bli kul att se när du delar på framdiffen, hoppas på fler bilder då Jag har inga stora planer för min Linhai, ska ploga snö och dra lite vagn med jord och ved och så. I väntan på att hitta rätt vagn så har jag kört skottkärra hela helgen och handschaktat undan jord för ett bygge. Inte alls lika fint eller stort som ditt, det blev ju kanon. Atvhuset har en gårdsvagn 800 som jag ska försöka åka och titta på näst de har en inne. Hoppas den är bättre byggd än de likadana som man kan hitta för 4500. Fick kika på en Lejab ranger i veckan och habegäret är stort
Läckert! Du blir bygdens ljus i vintermörkret Du verkar inte ha brist på led-ramper av bilden att döma. Funkar säkert som backlampa också Snart dags för mig att montera mina extraljus, det blir ju mörkt redan innan jobbet är slut för dagen. Funderar på att byta glödlamporna i orginallysena till led för stt spara ström. De är helt meningslösa ändå och den ena tänds bara när den är på humör, ser ut lite som en stor labrador som blinkar med ena ögat framifrån.
Du river väl nästan lika mycket med en maskin med delad axel, det du söker är ju någon diff, vill minnas att någon av tillverkarna har ju "turf" mode som är någon form av viscodiff i bakaxeln, var det Polaris kanske ?
Det här vet du säkert redan, men ändå:En idé kan ju vara att sätta ena hjulparet i mitten och det andra i vägkanten så nöter du på ytor där det annars skulle kunna växa gräs, som är en av orsakerna till att man hyvlar grusvägarna ibland. Då skulle det kunna irritera mindre, men dina spår syns å andra sidan längre eftersom inga bilar packar ner dem där. Eller så kommer snö och tjäle snart och då är det ju lugnt ett tag Hemmavid syns det mest när fyrhjulingar har svängt eller vänt på vändplanen, då gör det ju större skillnad mellan bakhjulen om axeln är stel.
En delad bakaxel river lika mycket som en stel om det inte sitter diff bak vilket det gör på väldigt få modeller så man kan köra med 1 hjulsdrift.Polaris hade någon sådan modell och sen har cf och tgb någon
50mil senare, får jag lov att säga att jag är nöjd med mitt köp Bensinförbrukning är helt okej, tankat 30liter på 50mil, blir ungefär 300kr i månaden att rasta hunden, det kan man leva med!Har laddat batterierna en gång efter jag installerade LED -ljusen, inte för att det behövdes utan för att jag gjorde det i förebyggande, var mer än hälften kvar, så tydligen laddar det hyfsat, dock kör jag utan det vanliga ljuset i skogen och bara LED'en igång, skönt att slippa kladda med laddning hela tiden!Kom ju endel snö förlite sedan så har fått provplogat också, saknas ingen effekt inte, låg väl en dm ca kunde lätt köra i 25km/h utan att det suckade, inte för att man ska ploga så snabbt, bara farligt, var mest som ett test för att prova kraften.Provade att ploga med 2wd men det var ingen höjdare, det går men man får verkligen satsa, med 4wd så är det ju en barnlek, trots att det bara driver på tre hjul God fortsättning på er och gott nytt år!Från en nöjd linhai -ägare! [ Attachment ]
Helt fantastiskt kul att hitta denna tråd, fick en likadan av en polare för kolven va väck, blev motiverad att laga den efter dina inlägg. har dock en 6x6 magnum polaris och en honda 450. kul att testa lite gammal kina åka
Grattis till genomförd besiktning. Alltid skönt när maskinen går igenom. Håller med om ockerpriset. Mvh Robert
Når jeg har kjørt litt med 4x4 , så vil den av og til ikke dra hverken framover eller bakover. Motor bare stopper. Må sette den i 2wd.. tips til hva det kan være? Byttet olje på diffen framåt,men så ingen manglende eller løse bolter.. linhai 2008 260 4x4.
Dette skjedde før jeg byttet olje, så hvordan type olje det var er jeg usikker på. Byttet til rett nå. Men tror ikke det har noe med varme å gjøre, da det ble kjørt svært lite. Skjedde første gangen da jeg var å hentet den. Startet opp den og satte den i R. Ga gass og plutselig ville den ikke mer. Gikk maks 1 minutt fra den ble startet. Aner ikke om dette hadde skjedd før, da dette var dagen jeg kjøpte den. Skal også sies den hadde to hjul tomme for luft på høyre side. Men fylte de opp og satte den manuelt i 4wd her hjemme også. Men etter en 3-5 min så skjedde det samme. Var ikke direkte lett å få den tilbake i 2wd heller.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️