1
Can-Am/Bombardier / Remhaveri
« skrivet: 19 juli 2010 kl. 14:43:09 »
Har någon haft samma bekymmer eller vet vad detta kan bero på?:
Installerade Daltons kompletta clutch kit på min outlander 400 -08:
Fjäder primär och sekundär, distans till primären, hävarmar/vikter (utan att trycka i extravikterna som följde med som skulle anpassa kitet till 25" däck eftersom jag tänkt byta till större).
Monterade enligt anvisningarna, gjorde rent remskivorna med bromsrengöringsspray. Monterade ny rem.
Allt fungerade klockrent och jag körde in den nya remmen fint och försiktigt efter ÅF´s rekommendation ca 6-7 mil. Efter detta skulle jag prova att göra några "segstarter" i uppförslutning på högväxel för att se om Mr Dalton gav nån effekt, rätt nöjd me resultatet. Provade med lite mer gas än under inkörningen om den skulle orka mer på toppen av registret, det gjorde den med. Maskinen känns starkare och går jämnt och fint i drivningen utan att övervarva även i hög hastighet. På väg hem efter inkörning och provtur (ca 10-12 mil), i ca 70-80 knyck så smäller det. FLÄPP FLÄPP FLÄPP låter det från variatorn och drivning eller motorbroms existerar inte längre.........
Den lilla "gummisnorkeln" till utblåset på variatorn är "bortskjuten" från fästet och remsmulor har sprutat ut.....
Har någon en teori om vad som har hänt???
Installerade Daltons kompletta clutch kit på min outlander 400 -08:
Fjäder primär och sekundär, distans till primären, hävarmar/vikter (utan att trycka i extravikterna som följde med som skulle anpassa kitet till 25" däck eftersom jag tänkt byta till större).
Monterade enligt anvisningarna, gjorde rent remskivorna med bromsrengöringsspray. Monterade ny rem.
Allt fungerade klockrent och jag körde in den nya remmen fint och försiktigt efter ÅF´s rekommendation ca 6-7 mil. Efter detta skulle jag prova att göra några "segstarter" i uppförslutning på högväxel för att se om Mr Dalton gav nån effekt, rätt nöjd me resultatet. Provade med lite mer gas än under inkörningen om den skulle orka mer på toppen av registret, det gjorde den med. Maskinen känns starkare och går jämnt och fint i drivningen utan att övervarva även i hög hastighet. På väg hem efter inkörning och provtur (ca 10-12 mil), i ca 70-80 knyck så smäller det. FLÄPP FLÄPP FLÄPP låter det från variatorn och drivning eller motorbroms existerar inte längre.........
Den lilla "gummisnorkeln" till utblåset på variatorn är "bortskjuten" från fästet och remsmulor har sprutat ut.....
Har någon en teori om vad som har hänt???