ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Plasmata skrivet 11 januari 2016 kl. 17:40:47
-
Yiha! Nu tar jag steget in i ATV-världen :headbang: blev en flång ny -15 för 79´ Tittat på massor med kinamaskiner men du får knappt en kines (läs vettig kines) med EFI och servo för samma pengar.
När det gäller tillbehör står en del saker på inköpslistan och med risk för att det blir en dussintråd med ännu en som köpt som vill ha råd så..
Förslag på prisvärd vagn? Ris / grus / sten, kan man även vara kreativ med en liten båt är det ett plus.
LED-ramp, märker man någon skillnad på kina eller etablerade märken?
Hur mycket törs man belasta den med på ljusfronten?
Några andra tips på pryttlar? Slyskydd fram och lastbåge fram är redan inhandlat.
-
Grattis till köpet av en fin maskin. 570 verkar vara synnerligen prisvärd. ()p
-
Grattis till köpet av en fin maskin. 570 verkar vara synnerligen prisvärd. ()p
Förvånansvärt prisvärd känns den som, skiljer inte mycket till en Kymco utan servo. :hmmm:
Även om man kan få ett måndagsex oavsett märke passar en Polaris nog bättre för mig som har tummen stelopererad mitt i handen.
Tips är att framöver hålla ordentligt till sidan på grusvägarna i hälsingeskogarna :DV
-
Heltäckande hasplast är ett måste om du inte vill förstöra maskinen under och en uppsättning 27" däck skadar aldrig ()p
-
Tips är att framöver hålla ordentligt till sidan på grusvägarna i hälsingeskogarna :DV
Grattis till ny maskin!
Hälsingeskogarna kör jag i också :)
-
Heltäckande hasplast är ett måste om du inte vill förstöra maskinen under och en uppsättning 27" däck skadar aldrig ()p
Får nog köpa lite fler trisslotter tror jag.. Nej hasplast står på önskelistan och får bli en snar komplettering. Däck är aldrig fel men tänkte köra in den genom att köra slut på de befintliga först :)
Grattis till ny maskin!
Hälsingeskogarna kör jag i också :)
Tack! Visste att det fanns hopp för några här inne!
-
Heltäckande hasplast är ett måste om du inte vill förstöra maskinen under och en uppsättning 27" däck skadar aldrig ()p
heltäckande ram på polaris, så man kör inte sönder något fast man är utan bukplast/plåt, men skyddar ju från bucklor och färgsläpp förstås samt glider lättare över stock och sten. men man kör inte sönder något utan skydd
-
Fotbaljorna då? Dom lär väl ta stryk eller?
-
Fotbaljorna då? Dom lär väl ta stryk eller?
jo dom kan ju få stryk, men vi har då inte än fått nån spricka på polarisarna som finns här omkring fast vi kört i stenskravel. men du har ju helt klart rätt i det, men man kör inte sönder något viktigt iaf, så man behöver inte känna att det måste på innan man vågar använda den
-
Fotbaljorna då? Dom lär väl ta stryk eller?
Titta eller tänk på hur Odd kör med sin 570 inga plåtar under förutom orginalskydd för länkarmar.
-
detta har jag på min 570
:värme handtag/gas
slyskydd fram/bak
extra ledbelysning fram/bak
pensionärruta :)
winch fram/bak
drivaxelskydd fram/bak
snökedjor
snöblad
förvarningslåda bak
-
detta har jag på min 570
:värme handtag/gas
slyskydd fram/bak
extra ledbelysning fram/bak
pensionärruta :)
winch fram/bak
drivaxelskydd fram/bak
snökedjor
snöblad
förvarningslåda bak
Välutrustad rackare :) Vad kör du för låda?
Fråga slyskyddet fram, vad är det för diameter på den övre delen? Försök hitta på nätet men omöjligt att hitta dimensioner :(
Vad kör du för led? Kopplat direkt på batteriet eller på terminalerna vid säkringsboxen?
-
Välutrustad rackare :) Vad kör du för låda?
Fråga slyskyddet fram, vad är det för diameter på den övre delen? Försök hitta på nätet men omöjligt att hitta dimensioner :(
Vad kör du för led? Kopplat direkt på batteriet eller på terminalerna vid säkringsboxen?
Lådan vet jag inte fabrikat på. Det är något som återförsäljaren här kränger.
Övre delen av slyskyddet är 30mm i diameter och underdelen är 40.
Kör polaris orginalled den är kopplad på plinten vid säkringsboxen, styr tas via helljus samt extra brytare om man vill köra helljus utan led.
[ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ]
-
Angående vagn så har jag en kranman T1100 med ett insattsflak FL200 som jag är nöjd med. är dock inte så att man slänger på och av flaket själv då det väger nästan 100 kg men det är stabilt. ()p
[ Invalid Attachment ]
-
Angående vagn så har jag en kranman T1100 med ett insattsflak FL200 som jag är nöjd med. är dock inte så att man slänger på och av flaket själv då det väger nästan 100 kg men det är stabilt. ()p
[ Attachment ]
Kanon! Tack för att du tog dig tid att slänga upp bilder ()p Måtten har varit omöjliga att hitta på nätet så där är jag stort tack skyldig så jag kan förbereda hur jag ska montera.
Dreglar över en sån vagn men tyvärr lite för mycket pengar :)
-
Säg det som ska vara enkelt. Förbereder för min 570 som jag ska hämta om 14 dagar men...
Självklart går den inte in genom befintlig dörr i uthuset så håller på att ta upp en ny där höjden är begränsad då det slog mig. Omöjligt att hitta total höjd :dntknow:
Någon som kan vara en räddande ängel och ange den högsta punkten på en 570? Gissar att backspeglarna kommer ställa till det lite för mig.
-
Säg det som ska vara enkelt. Förbereder för min 570 som jag ska hämta om 14 dagar men...
Självklart går den inte in genom befintlig dörr i uthuset så håller på att ta upp en ny där höjden är begränsad då det slog mig. Omöjligt att hitta total höjd :dntknow:p
Någon som kan vara en räddande ängel och ange den högsta punkten på en 570? Gissar att backspeglarna kommer ställa till det lite för mig.
backspegeln på min 570 är 148 cm över mark. tar man bort backspegeln så är boxen där knappen till 4-hjulsdriften sitter på höger styre högst på 129 cm.
-
backspegeln på min 570 är 148 cm över mark. tar man bort backspegeln så är boxen där knappen till 4-hjulsdriften sitter på höger styre högst på 129 cm.
Återigen en räddande ängel även om det inte var svaret jag ville ha :) Ser ut som att jag får försöka hitta ett sätt att ta upp ett större hål i väggen..
-
Efter att ha börjat dona lite med min 570 har jag dragit en slutsats. Den som kommit på placeringen av batteri / skydd och stropp borde stenas :tickedoff
Dessutom allt slit i onödan när jag senare märker att terminalerna i boxen alltid är strömsatta, hade lika gärna kunnat montera uttaget för laddaren där.
Nu sitter iaf extraljus på och bara ett steg återstår, att skära ut i gummipluppen för att få in brytaren. Är mattkniv det bästa eller andra förslag? Man har dessvärre bara en chans och det var tjockt gummi i den rackaren.
-
Med mattkniv blir det nog ej en tät genomföring, jag skulle borra någon mm mindre än sladd och pressa igenom så får du en hög ip klassning på det hela.
-
Efter att ha börjat dona lite med min 570 har jag dragit en slutsats. Den som kommit på placeringen av batteri / skydd och stropp borde stenas :tickedoff
Dessutom allt slit i onödan när jag senare märker att terminalerna i boxen alltid är strömsatta, hade lika gärna kunnat montera uttaget för laddaren där.
Nu sitter iaf extraljus på och bara ett steg återstår, att skära ut i gummipluppen för att få in brytaren. Är mattkniv det bästa eller andra förslag? Man har dessvärre bara en chans och det var tjockt gummi i den rackaren.
Brytare till extraljusen? Monterar man inte det i plasten runt hastighetsmätaren? När jag monterade knapparna för hand/tum värme så använde jag mattkniv som jag värmde, va som att dra i varmt smör :)
-
Aah ursäkta, trodde man slulle igenom en gummigenomföring. En hett knivblad fungerar kanon.
-
Brytare till extraljusen? Monterar man inte det i plasten runt hastighetsmätaren? När jag monterade knapparna för hand/tum värme så använde jag mattkniv som jag värmde, va som att dra i varmt smör :)
Hade förmodligen varit betydligt enklare. Försökte med plastpluppen t.v om tändlåset. Mycket svordomar senare så sitter en brytare där, blev dock inte helt lysande då brytaren var lite för stor. Nu sticker den ut några mm :banghead:
Så.. någon som vet vart man kan få tag på en ny "plupp"? Så att jag sen kan göra det jag borde gjort från början, satt den i plastkåpan.
-
Enklaste är nog att gå till din ÅF.
När jag monterade knapp för backljus gjorde jag bort mig och köpte en vanlig vipp brytare och borrade hål i plasten. När jag skulle montera brytaren så såg jag att det är utmarkerat typ 6 platser på insidan av kåpan vart man skall skära för att sätta i original knappar. Hade jag gjort om det i dag så hade jag köpt en svindyr original knapp. Har ju idag original knappar för både hand- samt tumvärme, och det hade ju onekligen varit snyggt (och värt några hundringar) att fått till matchande knapp till ljuset. Nu är det ju skit samma, vill ju itne ha ett 8mm hål som inte används :)