ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: kimkall skrivet 28 december 2013 kl. 21:11:47
-
hej
har en fundering på om man kan ha olika storlek på däck fram och bak på min renegade?
eller blir de knas när jag petar i fyrhjulsdriften?
//Kim
-
Ja det blir Knas.
Du kan ha olika bredd.
Men omkretsen måste vara densamma.
Varför ska du ha olika?
Ser ju inte klokt ut.
-
sitter ett par baddare på nu, varpå det är drygt som attan att vrida på styret när de blir trång å bökigt.
men men..får fixa nya.
tack för svaret!
-
sitter ett par baddare på nu, varpå det är drygt som attan att vrida på styret när de blir trång å bökigt.
men men..får fixa nya.
tack för svaret!
Hur breda är dom? Höj däcktrycket om du har som jag, dåligt med muskler:)
-
Diametern brukar sällan påverka hur trögt det är att styra.
...och bredden påverkar inte drivsystemet vid tex fyrhjulsdrift.
Hur menar du att du vill göra, vill du ha SMALARE eller vill du ha mindre DIAMETER/OMKRETS?
Normalt sett har man smalare däck fram än bak, ja.
Men med samma diameter (på awd-maskiner)
-
Jag tänkte ha mindre däck fram där framdäcken har en mindre omkrets.
Har testat trycka i ordentligt med luft, men då blir de så stötigt istället! Nä..jag ska leta på ett par nya
-
Jag tänkte ha mindre däck fram där framdäcken har en mindre omkrets.
Har testat trycka i ordentligt med luft, men då blir de så stötigt istället! Nä..jag ska leta på ett par nya
Om den är tungstyrd kvittar ju egentligen omkrets, då är det väl smalare framdäck du behöver? :)
Kanske räcker att köpa 2st av samma sort du har, fast smalare? :)
-
Exakt, tänkte på smalare däck å skrev omkrets :)
-
Hallå, vad har du för fälgar eller har du spacers. Breddad spårvidd med hjälp av djupa fälgar och/eller spacers leder alltid till trögare och slagigare styrning då hjulen kommer att röra sig framåt och bakåt när man styr istället för att vridas runt en punkt som(i idealfallet) brukar vara nära slitbanans mitt.