Det där med omreggningen låter ju intressant, hittils verkar ju dom flesta gått i väggen när dom försökt ändra något. Hoppas du kan skriva utförligt så att fler kan prova om det går, och då på ett fullt lagligt sätt. Ang givarna till växellägena så tror jag dom sitter på lådan rätt synligt. Ska försöka få liv i mina om jag orkar någon dag. Välkommen till Linhaiträsket också, kul med fler kvalitetskineser på forumet.
Min fråga har väl blivit besvarad, men jag ville få saken mer uttömd.MC-reggad då ja.Men nu gällde det väl kanske inte mest hur den är NU, utan hur du fick väck den från den föregående regformen.Att den nu kan klassas som vedklyv, vinschhållare eller vad som nu månde vara är en sak... men hur fick du väck den från att vara mc?Det känns som om det ju måste registreras någonstans.Så, hur ser det ut?Om man söker på regnumret maskinen såldes ny med, vad kommer då upp på Transportstyrelsens sida tex?
Känns som problem med länsman är ett av de mindre bekymren, värre med vad som verkligen gäller om det skulle inträffa en olycka. Antingen att man kör på någon eller blir påkörd, eller kanske om man råkar köra in med plogen i grannens nya audi... En terräng eller mc reggad maskin har väl ändå trafikförsäkring som ska gälla vid eventuella problem. Det är en jäkla röra...
Så din mc-reggade maskin är alltså fortfarande mc-reggad?...men du kör avställt... och kallar den då motorredskap?
Jag trodde man var tvungen att ta väck ena regformen innan man kunde ta en annan, men tydligen kan man ta en ny regform när man liksom tröttnat på den man först valde... låter ju himla smidigt faktiskt.
Men du har inte pratat med ditt försäkringsbolag? Dom borde väl ha åsikter om att använda ett fordon som motorredskap på en avställningsförsäkring. Om det nu är så du har det.
Jo det måste man om man har för avsikt att ha en reggad motorredskap klass två. Men om man följer kraven för en oreggad mororredskap klass två så är det ingen nyreggning. Läser man reglerna för reggade fordom får dom nyttjas som moteorredskap klass II. Har du en gammal sketen pickupp får du montera en kran på den , ha den reggad men avställd och nyttja den som motorredskap...Det är där gråsonen kommer in, oreggad motorredskap klass II- Inte helt riskfritt men upp till var och en hur väl man följer reglerna men för mej känns det riskfritt att låta min grabb ploga lite med den...
Jag tror tyvärr inte det är så enkelt att bara ställa av och dunka på en lgf-skylt (och begränsa farten). Hur har diskussionen med transportstyrelsen varit? Ingen som kunnat/orkat ta reda på fakta? Försäkringsbolaget borde ju vara dom som är mest pigga på att utreda att det blir rätt, dom har ju ett ekonomiskt intresse att bevaka. Min linhai kostar drygt en hundring i månaden i försäkring, det tycker jag är ok även om den inte används så mycket. Mc reg...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️