Inget fel på nya CF, åk och provkör. Jävla tjat alltid om ”märkesmaskin”, finns väl hur mycket delar som helst till CF att tillgå.
Har du sett en Harley eller en Victory på nära håll någon gång? Om inte så kolla på dessa ”kvalitets hojar”....
Vart vill du komma med den frågan? Visste inte ens att dom gjorde fyrhjulingar. Kan väl inte vara många som köper dom pga kvalitetsfantasier. Vill man ha kvalitet i toppklass på två eller fyra hjul lär ju Honda vara ett bra val.
Harley har väl aldrig varit kända för bra kvalla, jag har sen jag varit liten varit itutad hemifrån att åker du HD så får du ha en assistent som åker och plockar upp allt som skramlar loss efter dig Farsan åker Honda MC och Suzuki ATV så där fanns ingen bias för amerikanskt skrammel..
Jag är nöjd med min arctic cat atv
Och den har motor gjord i USA? Amerikanarna har hittills inte klarat av att hålla hög nivå på sina fordon i jämförelse med asiater eller europeer. Kolla bara finishen under ytan på allt krimskrams.
Med tanke på att arctic cat läggs mer som märke utav den nya ägaren Textron som har suupermycket pengar och satsar stort på detta segment så kommer dessa bara bli bättre. Sug på den din surgubbe.
Det är en arctic cat men motorn är en två cylindrig diesel 700 cc från lombardini .Italien en fantastisk arbetsmaskin problem med att hitta snöplog som håller.
jisses va de skrivs, har varit o kollat och provkört en 2017 TGB 500, skall tillbaka antingen i morgon eller fredag och provköra en TGB 1000 2017, Tyckte att 40 hk TGB kändes slött av nån anledning. visst jämnför med polarens CF 800.vet att det finns en 2016 CF med uppflyttad kylare m.m i närheten av där jag bor som har gått runt 130 mil, tänkte även dra förbi en annan återförsäljare som har CF och Can-am. så så ligger de till än så länge.
TGB verkar vara något bättre kvalitet än CF, testa att trycka på plasten och rycka i lastracken så känner du var jag menar. TGB hade dock en form på tanken som gjorde att en lång personer inte kan sitta bra då knäna hamnar delvis högre än tankurgröpningen. Vet inte om det berör dig? Tänk på att du skall kunna sitta avslappnat utan att spänna delar av kroppen när du kör normalt annars kommer du troligen bli missnöjd när du börjar köra längre än provkörningar runt butikerna.
Och en 650 lämnar samma vridmoment som en 800?
Det jag läst mig till.. C-A 650 62hk , CF 800 63hk.. vridmoment ingen aning, inte intressant heller då det var upplevelsen som skulle jämföras då han tyckte TGB 500 känndes seg jämfört med CF 800.
Ok så hk är av intresse men inte vrid.........blir nog bra.
I ditt försök att försvara CF till dödagar (som jag för övrigt inte sagt något negativt om alls) så missar du poängen...Men...blir nog bra.
Vem försvarar CF? Det handlade om att en mindre motor i regel har mindre vridmoment, hk är inte det viktiga om vrid fattas. Så vida man inte gillar att varva sin motor vlket nog är olämpligt i kombination med cvt. Sedan att vara emot CF bara att det är coolt här på forumet är enbart löjligt. Så berätta gärna vilken poäng du relaterar till baserat på att motorkunskap inte verkar vara din specialitet.
Motorkunskap har jag, även om det inte är en "specialitet" men att diskutera med dig verkar lönlöst, har läst många trådar på detta forum där du är inblandad och man blir mest bara trött. Men poängen var: Han har kört sina polares CF 800 och verkar gilla dom, för att köra en annan maskin (för han vill ju ha tips på maskiner) med ungefär samma effekt så kan han då prova C-A 650, svårare än så var det inte..Till trådskaparen: Ut och provkör så mycket du kan, nämner inga fler modeller nu..
Ja CA folket brukar inte tåla man säger något annat är bra, men kul med ytterliggare fler i den kategorin. Jag blev trött redanefter ditt första inlägg. God jul......
så ja så ja. inte bråka planerat att testköra de can-am s som finns hemma. även hinna med cf, tgb 1000. m.mprovkörde en polaris scrambler 2015 och va fnittrig som en skolflicka när man klev av. mest för att polaren provkörde innan och ägaren kommentera. vilken fegis när han kröp iväg. jag gjorde mer tvärt om och gav tillräckligt för att åka på bakhjulen de första 7-8 meterna.är en vrid älskare till vardags så är väl därför tgb 500 kändes slö. men men. provkörningar görs och något kommer de bli.
Alltid kul med folk som hatar CA utan anledning också Själv så hatar jag definitivt inte CF iaf, eller något annat märke.Ja med en Scrambler så har du gott om kraft iaf!
Sluta nu med fantasierna, har aldrig sagt jag hatar CA. Tycker de är fina, men det innebär inte att andra inte är lika fina. Ska du hålla på med lögner blir det bara ännu mer komiskt.
Canam 650 har 73 vid 5500 och cf 800 har 72 vid 6000
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️