Hur gjorde du, vakumbensinkranen har ju 3 slangar. Den manuella du köpte är väl för 2 slangar? Noll koll här serru
En av slangarna är "vakumet" som öppnar kranen - bara att plugga den och koppla ihop (via manuell kran) de andra slangarna som kommer från filter/går till förgasaren. Det syns om du spårar dom lite vilka som är vilka.
Tänder den till när du använder startgas?
Nej, ingenting....
Då hjälper det nog inte att byta bensinkran heller, eftersom du ersatt bensinen tillfälligt med startgas.Gnistan ska va blå och kraftig, är den det?? Det är viktigt att du har en kraftig och blå gnista.Om gnistan är okej så är det antingen att det tänder på fel tidpunkt eller så saknas kompression.Jag vet ju ingenting om just CF Moto men jag har läst flera gånger här på forumet om att kilen som håller svänghjulet i rätt läge gått av, och då tänder det vid fel tidpunkt.
soppapumpen..
Soppapump har den väl inte va? Menar kran antar jag? Om man börjar från början i tråden så hade du söndertorkade slangar, vad var dom till och byttes dom ut? Hamnade rätt? Tänkte om det var nån slang till bränslekranen som hamnat fel. Går det att koppla förbi bränslekranen eller med lös tank/behållare ge den bensin direkt till förgasaren? Eftersom den gick på startgas så är ju nästa steg att verkligen säkra upp att förgasaren får bensin.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️