PS bra guide
Lagret kan omöjligen glappa 3-4 mm, är det inte variatorn som glapparpå splinesaxeln bara? Det är ju ett stödlager i kåpan också.
Bra bilder, hur blev resultatet efter bytet då? Är det en märkbar skillnad?
Underbart att folk börjar fatta att man ska fota samtidigt som man fixar med sina "leksaker".Det underlättar för den som meckar så man kan se hur man plåckade isär sen också så kan man då göra en guide som denna underbara guide.Så det underlättar för lekkamraterna.Tackar för dennakommer säkert att bli användbar för många
Men den axeln är väl själva vevaxeln, eller???
Är det tätning som skyddar lagretskulor så ska det vara 2rs Ser så ut på bilderna då är det alltså 6208 2rs kostar org 792 hos atvsweden men jag hittade det för 206kr mycket enkelt att hitta
Har inte själv behövt byta just det där lagret än, men stödlagret i kåpan tokrasade för mig när jag fick in vatten i CVT´n. Vanligt plåttätat 6003-lager. Nu sitter det SKF 6003RS2 (dubbel gummitätning) där istället. Toktyst från stödlagret nu.
Är lagret oljesmort med packbox, så kan man lika gärna köpa ettlager utan packningar alls. Det blir billigare också.
Tjena!!!Råkade halka in på en sida som har lager+div andra saker när jag letade efter däck som var till salu i en annan rubrik.http://www.dapra.se/kullager.htmlmvh tompas
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️