En fyrhjuling är för lätt för att ha riktigt bra framkomlighet i såna låga hastigheter.Jag kan garantera att de flesta situtaioner löser man problem med att klämma på lite mer, än att krypköra..Endel hinder går inte att krypa uppför, oavsett maskin..
Hade varit kul att se liknande test i uppförslut i terräng med 800-1000 kg lass i tex timmervagn. Då måste det vara guld värt med låsbar diff då man är tvungen att krypköra. imponerad av smidigheten på AC.
Citat från: Pontus™ skrivet 9 september 2011 kl. 20:40:12En fyrhjuling är för lätt för att ha riktigt bra framkomlighet i såna låga hastigheter.Jag kan garantera att de flesta situtaioner löser man problem med att klämma på lite mer, än att krypköra..Endel hinder går inte att krypa uppför, oavsett maskin.. min väger 480kg, vill jag ha mer fäste kan jag slänga på 10 bilbatterier på racken, ja jag vet att det inte funkar i lera, men alla andra underlag...
Det där var garanterat Artic som gjort filmen, då dom klippt bort när drivvaxlarna hoppa ur...Vrf skall canam ha org däck när kissekatten har bighorn?Men visst om dom vill åka så så får dom det =)Detta föredrar jag [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xj7W3sUeTLg[/youtube]
Citat från: Bull3N™ skrivet 12 september 2011 kl. 21:17:13Det där var garanterat Artic som gjort filmen, då dom klippt bort när drivvaxlarna hoppa ur...Vrf skall canam ha org däck när kissekatten har bighorn?Men visst om dom vill åka så så får dom det =)Detta föredrar jag [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xj7W3sUeTLg[/youtube]En Gummisnodd på gasen så kunde han skicka iväg sin maskin genom leran och fått skjuts på renegaden, för att ändå hinna fånga sin maskin på andra sidan...
VEM FAN HAR VALT MUSIKEN I VIDEON? Lika kass som Can Ams gamla diff, den nya diffen skulle jag däremot vilja ha på King Quaden
Om visco locken har aktiverats, är den då diffad tills man släpper på gasen eller fortsätter den vara diffad hela tiden?