Nu är den utvärderad!KFX 700 med dubbla pipor HMF-system och hela köret!Första maskinen var en Yamaha 700R med trimmprylar. Men attans var go kawan är! Den slår yamman ganska rejält, inte när det gäller "draget" men helheten......där ligger yamman i lä....Den är stor (det gillar jag), lättkörd, stabil som attans, går som en dröm på vägen, och av det lilla jag kört i terrängen, så följer den mig exemplariskt, jag tycker det sväjer gupp och ogämnheter på ett lysande sätt, inte alls lika "stötig" som raptor´n, och vilket jädra ljud!!! Jag tyckte Raptor 700 med HMF lät förjävligt (bra alltså), men den här med dubbla pipor...fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.....det låter som en dräglande V-8...vilken upplevelse......och sist men inte minst är det ju ett sjujävla drag i den...den kommer och kommer och kommer....och sen kommer det mera. Förstår inte att denna maskin inte dominerar svenska marknaden, det är ju den ultimata ATV!Summa kardemumma. Så länge du inte ska hoppa från ena sidan staden till den andra sidan staden tror jag att KFX:en är vinnare i alround.Så ni bojs som ska sattsa på en tungviktare, satsa på en KFX 700, det går inte att bli missnöjd!Allt detta är mina personliga åsikter.Mycket nöjd ny KFX 700 ägare...
du sa det själv "shivaxl" Din raptor är ganska "preppad", KFX:en är original (som jag jämför med min f.d raptor som åxå vara "original" (när det gäller sänkning, däck, breddning)) och är inte moddan när det gäller däck, fälgar, breddning, sänkning).Ur dom aspekterna är det bara för dig att hålla med KAWAN äger....Dessutom hittar du ingen snyggare, stiligare, pampigare, läckrare, så jag är tvungen att säga näeee.... Kawan är och förblir en "winner" även när det gäller utseendet....karaktär.....ett bra ord....respekt.....åxå ett bra ord..(men raptor´n var go den åxå:)
Vart är alla R700 åkare, Hjälp mig i kampen
Vart är alla R700 åkare, Hjälp mig i kampen -Kanske på yamma forumet :wink: Linhai äger..1. Snyggast. Svart och fin med så där lagom passform på alla delarna.2. Fart resurser nog att INTE vara dödlig i första kurvan3. Acc.. Det är så bekvämt att till och med min farmor skulle klara av det även när man slår full gas4. Pampig.. Det vet ni.. 5. Ljudet.. En varvande 250 4 takt går helt enkelt inte att slå. Har man dess utom det där lilla hålet i röret efter några mindre lyckade svetsar så får man pricken över i't.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️