13
Kawasaki / SV: Bränsletryck KVF 750 -08
« skrivet: 5 januari 2013 kl. 10:32:35 »
Ja, har nog mer lr mindre konstaterat att de e pumpen...som sagt den mäter i snitt 25ml/3s. Även plågat han lite mer nu medan jag mätt bränsletrycket! Han går fint på tomgång och håller 3 barvarvar lätt o bränsletrycket sjunker, väl under 2 bar börjar han gå dåligt...ger jag kaffet så slutar han tända och sjunker i varvtal...väl nere på lägre varvtal och när trycket sjunkit ner till 0,5 bar så början han o bygga upp tryck igen...väl uppe på 2 bar hämtar han sig o går rent någon sek innan trycket faller igen. Kan inget annat än att hävda att PUMPEN E KASS!
Oldman: De verkar vara ett väldigt prisvärt alternativ! att modifiera pumpamaturen har jag inga problem med! Kan jag använda befintlig regulator? hör gärna av dig o skriv lite hur du gick tillväga, sparar säkert en del klurigheter som du gjort! E detta de jag behöver http://www.ebay.com/itm/NEW-FUEL-PUMP-REPAIR-KIT-E8229M-E2111-E2471-EP394-EP474-/400370462762?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d37f0702a&vxp=mtr ?
Lowest: Jag har inte felsökt så mycket på in komande el till pumpen då de enklare mätningarna visat att pumpen går av o på som den ska när den ska Men elen är inte alltid som man tror...mycke beror på hur man mäter...mäter man mellan gjord på maskinen och en ledare på tex relät så kan man ha spänning där i mellan men inget som säger att relät funkar så... Vissa saker på kawwerna har en spänning hela tiden om man mäter mellan ledarne o jord men lik för baskatt kan man inte plocka ut någon ström från ledarna...strömcirklen måste vara öppen... likt en vatten slang, släpper du på lika mycke tryck i båda ändaran så finns de ett tryck men inget flöde...men minskar du motståndet i ena änden, då har du ett flöde... El e = krångel, bättre me mekaniskt
Oldman: De verkar vara ett väldigt prisvärt alternativ! att modifiera pumpamaturen har jag inga problem med! Kan jag använda befintlig regulator? hör gärna av dig o skriv lite hur du gick tillväga, sparar säkert en del klurigheter som du gjort! E detta de jag behöver http://www.ebay.com/itm/NEW-FUEL-PUMP-REPAIR-KIT-E8229M-E2111-E2471-EP394-EP474-/400370462762?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d37f0702a&vxp=mtr ?
Lowest: Jag har inte felsökt så mycket på in komande el till pumpen då de enklare mätningarna visat att pumpen går av o på som den ska när den ska Men elen är inte alltid som man tror...mycke beror på hur man mäter...mäter man mellan gjord på maskinen och en ledare på tex relät så kan man ha spänning där i mellan men inget som säger att relät funkar så... Vissa saker på kawwerna har en spänning hela tiden om man mäter mellan ledarne o jord men lik för baskatt kan man inte plocka ut någon ström från ledarna...strömcirklen måste vara öppen... likt en vatten slang, släpper du på lika mycke tryck i båda ändaran så finns de ett tryck men inget flöde...men minskar du motståndet i ena änden, då har du ett flöde... El e = krångel, bättre me mekaniskt