Jo jag har tyvärr ingen erfarehet alls av långa modeller... har inte ens testat någon tyvärr.. Jag resonerar så här:Åker aldrig med passagerare, gillar lite mindre maskiner och tycker personligen att den är lite sportigare om nu en Outlander kan vara sportig Dom jag hat åkt med som har haft långa modellen hänger ju med överallt ändå.Hugget som stucket är det nog.Välj det som känns mest praktiskt.Kanske det är så att långa modellen har bättre andrahandsvärde? Kan vara värt att kolla upp?Lycka till!
Sen skulle jag ju även tänka mig att det blir roligare att leka med en 500 , köra på bakan osv. men jag kan ha fel
Nog borde väl din närmaste åf kunna fixa en lång maskin åt dig?Personligen skulle jag ha valt en lång, just för att kunna skjutsa bättre. Och i skogen så är det nog jag och inte maskinen som är den svagaste länken i att klara hinder. Du har ingen närmare åf eller privat med en max som du kan åka och kolla och provköra? Behöver kanske inte vara en 500a heller, dom andra syskonen är väl rätt lika ändå.
Det är förjävlig vad kloka ni är här på forumet Kanon att ha lite bollplank Har också kollat runt lite på You tube klipp på korta resp långa Can am. Det är nog som ni säger att en lång modell ger :- Sannolikt lite bättre andrahandsvärde - Lite bättre stabilitet i skogen (bra för en nybörjare)- Möjligheten att lagligt och säkert ta med tanten eller ungarna bakpå (ryggstöd och handtag)- Lite mer vikt vid plogning (50 kg)- försumbart mindre smidig i skogen- försumbart försämrad vändradieJag får be min ÅF om en "pressad" offert på en lång modell också Jag har faktiskt lite dålig koll på hur mkt marginal dom har på maskinerna ? På den korta 2011:an så lyckades jag pruta ner den 4000 pix, ca 4%, är det bra / dåligt ?(maskin + full amor aluplåt + Warns plogpaket)//Martin
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️