Har nog lite med användbart register oxå. Kanske blir något hysteriskt att ha 120-140hk, motorn lär behöva varva runt 10-12000 rpm. Iofs skulle det nog vara rätt kul.
Det är inte konstigt alls då en atv har betydligt smalare spårvid än tex utv och har högre tyngdpunkt pga sitt användningsområde. Blir enbart livsfarlig i såpass höga hastigheter en 120hk motor hade gett, dessutom hade vikten ökat radikalt när växellåda, kardaner, drivaxlar och hjulställ dimensioneras upp.
Funkar att fint utan sådana uppgraderingar. 115 hk
det är ju inte för höga farter man vill ha mycket och köra med, iaf inte jag. jag vill ha det för att det kan vara busigt att trycka på över en myr eller sandtag och det verkligen händer något. sen tror jag faktiskt inte det behöver förstärkas särskilt mycket då det inte är effekten som dödar diffar och axlar, utan det är vridmomentet som blir då det tvärhugger och får fäste, inte dödar man axlarna då man bara ger stumt, utan det är då det tvär får fäste eller det börjar hoppa i drivlinan
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️