klart att du inte kan ha det, det kommer bryta redigt i grejerna med 4wd inkopplad på hårdare underlag..i lera är det dock en fördel om framhjulen snurrar lite snabbare (större hjul) än bak, tror att på en del traktorer går framhjulen en procent fortare än bak för att få bra styrförmåga, men inget som funkar på hårda underlag såklart.
Citat från: Oskar P skrivet 18 september 2011 kl. 12:20:42klart att du inte kan ha det, det kommer bryta redigt i grejerna med 4wd inkopplad på hårdare underlag..i lera är det dock en fördel om framhjulen snurrar lite snabbare (större hjul) än bak, tror att på en del traktorer går framhjulen en procent fortare än bak för att få bra styrförmåga, men inget som funkar på hårda underlag såklart.Misstänkte det... Anledningen att jag undrade e att en kompis har en Honda 680 trx och kör 27" fram å 28" bak å har gjort det i snart ett år, å inget har gått sönder, än... Men vet inte om deras 4 hjulsdrift fungerar annorlunda än våra maskiner. Men som sagt, jag misstänkte att det inte skulle gå
dessutom kan hjulen i praktiken ha samma eller i vart fall nästan samma rulldiameter
Citat från: Oskar P skrivet 18 september 2011 kl. 12:20:42klart att du inte kan ha det, det kommer bryta redigt i grejerna med 4wd inkopplad på hårdare underlag..i lera är det dock en fördel om framhjulen snurrar lite snabbare (större hjul) än bak, tror att på en del traktorer går framhjulen en procent fortare än bak för att få bra styrförmåga, men inget som funkar på hårda underlag såklart.Och så finns Polaris Awd-system som funkar precis tvärtom. Där snurrar bakhjulen snabbare än framhjulen...[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SucJve7Y0WE[/youtube]
Orginaldäcken på min Suzuki KingQuad -00 är 24x8x11 fram och 25x10x12 bak
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️