OBS! Man behöver inte kapa och gänga inv i båda bultarna(skruvarna), det räcker med den nedre, sen kan man enkelt fälla upp oket och dra av det framåt.Går att göra operationen på plats med ett bågfilsblad om man är lite försiktig, men man bör iaf ha tillgång till en pelarborrmaskin(helst en svarv) så man kan borra rakt när man ska gänga och en M10 bottentapp.Skruva bort den nedre muttern tryck sedan fram bulten så att man kommer åt att såga av den, försök att lämna kvar 1-2mm som styrning(det är större diam på den sista gänglösa biten), sen är det "bara" att sätta upp den och borra + gänga men det måste borras rakt, det är inte mycke gods kvar på sidorna.Själv gjorde jag på ett annat sätt: Jag sågade upp en öppning i det nedre fästörat, då räcker det att lossa muttern något varv och sen fälla upp oket och ta bort, men när jag hade sågat upp tyckte jag att det blev väl lite material på sidorna, så jag svetsade på en tjock bricka på bulten som sen plansvarvades, så jag slapp inte undan svets och svarvjobb ändå.Se bilder nedan...
Klart en mycket smart lösning på detta problem . Går det att beställa denna "excellenta skruv" om man i framtiden behöver byta bromsbackarna?
OBS! Man behöver inte kapa och gänga invändigt i båda bultarna(skruvarna), det räcker med den nedre, sen kan man enkelt fälla upp oket och dra av det framåt.Går att göra operationen på plats med ett bågfilsblad om man är lite försiktig, men man bör iaf ha tillgång till en pelarborrmaskin(helst en svarv) så man kan borra rakt när man ska gänga och en M10 bottentapp.Skruva bort den nedre muttern tryck sedan fram bulten så att man kommer åt att såga av den, försök att lämna kvar 1-2mm som styrning(det är större diam på den sista gänglösa biten), sen är det "bara" att sätta upp den och borra + gänga men det måste borras rakt, det är inte mycke gods kvar på sidorna.Själv gjorde jag på ett annat sätt: Jag sågade upp en öppning i det nedre fästörat, då räcker det att lossa muttern något varv och sen fälla upp oket och ta bort, men när jag hade sågat upp tyckte jag att det blev väl lite material på sidorna, så jag svetsade på en tjock bricka på bulten som sen plansvarvades, så jag slapp inte undan svets och svarvjobb ändå.Se bilder nedan...
Vfr ska man ta bort den?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️