http://www.dinli.se/HEM-3/Centhor-800-Evo.aspxMotortyp Encylindrig, 4-takt, DOHCCylindervolym 751 ccBorrning/slag 106×85 mmKompression 10,1:1Effekt 20 hk/4 500 varv (42,2 hk/5 000 varv)Vridmoment 41 Nm/3 000 varv (60 Nm/4 000 varv)Förgasare Mikuni BSR42
tja köpte mig en sån nu i sommar ska ha den till att ploga snö och leka litetycker den går bra.
Har för mig att jag har sett att den iaf ska ha 51hk, så dom kanske skrev fel på KW och HK, men det står iförsig 42HK på sidan Men kollar man på Bytbil sidan står det 52HK som jag tror är närmare sanningen.http://www.bytbil.com/mc-mopeder/dinli/zvrwc5dg
Can-am är väl bland dom värre, deras 800r har väl 72hk. Den äldre 800 har 62hk. Nu är ju det v-twin motorer, och dinlin har väl bara en cylinder. Så det skiljer väl en del i karaktären också.Men riktigt dåligt att ha med dom där siffrorna i deras broschyr! Det är ju främst vid lek eller tung körning med stora hjul där du får mest nytta av att ha mkt motoreffekt. Och vid vägkörning så är det helt klart roligt att kunna gasa lite för att sladda, och att man kan åka runt 90km/h utan att ligga på maxvarv.Man får ju försöka prioritera lite vad man vill satsa på, vilken typ av körning man tycker är viktigast. Sen även hur pris och kvalitet spelar in.Finns ju rätt många begagnade maskiner till skapligt pris också.Just Dinli har ju haft en hel del problem med den tidigare 700an, vet inte om allt är löst än. Men finns ju lite läsning här inne, tex Taxi-Micke som fick vänta över 4½ månad på att få sin maskin körbar igen. Och då är den ändå inte ens helt åtgärdad.Nu vet jag inte vilka undanflykter hans åf eller Dealy (importören) skulle kunna komma med. Men helt klart orimligt lång tid!Dinlis 800 är ju en ganska oblyg kopia på can-am renegade. Och du kan ju faktiskt hitta sådana för skapliga pengar också, dock med något år på nacken men med betydligt bättre rykte och förmodligen rätt mkt bättre kvalitet också.Provkör lite olika maskiner, så känner du kanske lite vad som känns lämpligast. Och är du hos handlare, så stoppa i skitsnacksfiltret i öronen.....
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️