Även om tgb är en helt ok maskin så är den fortfarande inte en polaris eller honda.Har haft 2st vägregistrerade tgb blade 425, ena köpte jag som ny och den andra som begagnad.Jag anser att tgb inte är gjorda för vinterbruk, om man råkar glömma dom ute en natt när det är på minus, så fryser alla vajrar fast. Och så fryser förstås givaren till bromsljuset, sedan när man har tinat upp givaren så låter maskinen som en stenkross och startkugghjulet går i tusenbitar.Jag ringde till importören och de säger: "du kan ju använda startsnöret". Ok, jag prövade 2 ggr och snöret brast, jag flyger till marken med huvudet i snödrivan och då är det bara att ta spaden och börja skotta för hand.. så gick det för mig i alla fall. Men har man ett varmt garage så är det ju en annan sak. Jag råder dock att köpa en med EFI, typ en kymco mxu.
Själv bytte jag till Can Am
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️