ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: zellero skrivet 29 september 2014 kl. 17:39:23

Titel: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 29 september 2014 kl. 17:39:23
Halloj! Var köper ni era lågfartsmunstycken? Vad är org. Storlek? Mvh /Greven
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Skeden skrivet 30 september 2014 kl. 10:39:26
Halloj! Var köper ni era lågfartsmunstycken? Vad är org. Storlek? Mvh /Greven
Till din gräsklippare eller;)
Nä men vad ska du ha den till för maskin
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 30 september 2014 kl. 17:27:07
Ja just det, kanske kan vara bra o veta ;D
Det är till min kaffebryggare.
Nä till dinli 450 -05. Med mikuni bsr 42 förknasare.
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Skeden skrivet 30 september 2014 kl. 19:41:14
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24805.0

har du läst igenom den sidan?
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Knastonius skrivet 30 september 2014 kl. 20:00:51
Jag köpte mina på www.braigasen.se (http://www.braigasen.se)

Huvudmunstycket heter N102.221 och lågfart heter N224.103

Original satt det på min Dinli 147.5 i högfart och 40 eller 45 i lågfart har jag för mig.

Bytte till 170 högfart och 50 lågfart, blev skillnad direkt, mycket piggare, mer vrid och maskinen blev lite svalare.

Kunde lätt dra i varvstopp i 140 hela tiden, så man hade kunnat dreva upp lite om man velat för att undvika det.

Dessa motorer har för snåla munstycken original, så det är bra att byta upp dig till 155+ iallafall, annars är risken att du bränner ventilerna i längden, vilket är förekommande på dessa om man inte bytat munstycken.

Speciellt om man får för sig att sätta på öppetluftfilter utan att öka bränslemängden.
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 30 september 2014 kl. 23:45:40
Okej tack! Har 170 i nu.
Satt 150 original.
Blir o beställa hem några lågfart då'rå
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Knastonius skrivet 30 september 2014 kl. 23:53:40
Okej tack! Har 170 i nu.
Satt 150 original.
Blir o beställa hem några lågfart då'rå

Öppet luftfilter samt skruvat på blandskruven för optimal blandning? :)

Köp ett par stycken, om de är original 40, kan du lätt gå direkt till 50,55,60 och prova dig fram till vilket du anser fungerar bäst :)

Lågfarten gör att du får lite mer vrid på botten registret. :)
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 1 oktober 2014 kl. 19:51:42
Japp öppet filter o skruvat på blandskruven, men vill inte gå hundra ändå. Smäller vid avgassläpp, samt varvstoppet ibland.
Inte riktigt tätt mellan grenrör o ljuddämpare. Ska fixas under veckan.
👍
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 7 oktober 2014 kl. 00:25:27
Har äntligen fått skarv mellan krök o ljuddämpare, inga knallar vid avgassläpp. Ligger man i typ 100 jämn fart så hackar den en aning, vet inte om det är för den går för,snålt? Kröken glöder iallafall. Samt lite seg i början av registret.Måste bestycka upp lågfarten o se om det gör nån skillnad. Har sökt runt lite men är det 45 som är org? Tänkte beställa ett 47,5 samt 50 eller är det för snålt tror ni?
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Knastonius skrivet 7 oktober 2014 kl. 01:15:18
Kör på ett 50 direkt, det gjorde jag och de gör underverk.

Dock är jag lite fundersam över att du har en rödglödande krök, det tyder på att den går jävligt snålt tycker jag.

Du borde inte köra förräns du åtgärdat detta då risken är att antingen kolven nyper tag i cylindern eller att du bränner ventilerna.

Tänk på att när du justerar med bland skruv att:
Skruva in = Mindre bensin
Skruva ut = Mer bensin.

I ditt fall tycker jag du ska skruva ut skruven mer för o se om den går lika varm.
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: Skeden skrivet 7 oktober 2014 kl. 12:42:33
Har äntligen fått skarv mellan krök o ljuddämpare, inga knallar vid avgassläpp. Ligger man i typ 100 jämn fart så hackar den en aning, vet inte om det är för den går för,snålt? Kröken glöder iallafall. Samt lite seg i början av registret.Måste bestycka upp lågfarten o se om det gör nån skillnad. Har sökt runt lite men är det 45 som är org? Tänkte beställa ett 47,5 samt 50 eller är det för snålt tror ni?
Kör du med orginal ljuddämpare. För då är de för stort mot stånd i det å då börjar kröken glöda. Så var de på min
Titel: SV: munstycken
Skrivet av: zellero skrivet 7 oktober 2014 kl. 15:04:14
Ja jag kör med original dämparen, men den är rensad av föregående ägare. Sitter iochförsej kvar gnistskyddet längst bak. Kanske ska ta väck det o se hur den beter sej...  Vill inte att den ska låta mer men det får bli som det blir.