http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs742.ash1/163451_10150377999580311_806940310_16634905_5772803_n.jpgMin har börjat byta utseende
Hur funkar XX:n nu på vintern? Tänkte på framkomlighet i snön, speciellt när det kommit lite nysnö och det är oplogat.
Frikopplar gör du med vänsterhanden och gasar gör du med tummen som sitter på högerhanden.Knappast varken svårt eller avancerat.
Citat från: Hydro skrivet 13 januari 2011 kl. 22:39:32Frikopplar gör du med vänsterhanden och gasar gör du med tummen som sitter på högerhanden.Knappast varken svårt eller avancerat. Haha där har du en poäng Det kommer jag faktiskt ihåg, tänkte mest på känslan mellan rullgas och tumgas. Men det kanske bara det att jag varit borta från hojar för länge som är problemet. Nää nu ska jag ut på blocket och kolla läget igen.
Mönstret är ju även så på razor med en rand i mitten vilket jag rekommenderar starkt om man kör en del gata med. Här är en liten film som visar hur bra Hondan tar sig fram i grusgropen..Jag som kör på min förra XX. En del av er har nog redan sett filmen på xx-forumet.
På min Raptor 700 så bytte jag till 15T från 14T och det gjorde underverk.Men har just fått hem ett 13T istället för 14T till min XX och det ska vara stor skillnad på Hondan..Särskilt vid krypåkning där den gärna dör på tomgång annars.Det är ju trots allt rätt olika maskiner viktmässigt och konstruktionsmässigt så jag testarvad dom på forumet rekommenderar vilket hittills varit kanon =)Har kopplat bort varvtalsspärren på backen tex. och det borde alla göra!!!
Hej på er.Fick mitt efterlängtade paket från Mods3 i fredags.Och nu behöver jag er hjälp och hoppas ni kan bistå, skulle montera mina Powermadds i helgen och höll mer eller mindre på att bli vansinnig. Fästena som jag fick med i paketet skall tydligen passa men jag får då inte ihop det, det enda jag får är avskavd färg på styret . Någon som kan bistå med någon närbild på fästen på höger respektive vänster sida så vore jag tacksam. Misstänker att jag har fått fel fästen.
Nej inget kapat på min men jag har reglagen lite mer neråt än många eftersom jag ofta står då det är riktigt tekniskt och då vill ha handen i en rak linje med armen när jag håller i koppling/broms.Hoppas du fattar hur jag menar
Funderar på att byta till et 15T drev i fram!Tror ni den blir för slö då?
Citat från: CALLAHAN skrivet 22 februari 2011 kl. 20:16:15Funderar på att byta till et 15T drev i fram!Tror ni den blir för slö då?Om du skall krypa över stock och sten så tror jag att det inte blir så bra?
En annan fråga till er, har ni också ett ska vi säga ett "knackande" ljud från kopplingen när motorn går på tomgång?Detta ljud försvinner när kopplingen trycks in.
Nu är det vårrustning på gång.. Har beställt miniblinkers,L8ton krängningshämmare,10" ITPfälgar,halvautomatisk koppling från EFM,Maxxis Zilla bakdäck, LED-belysning,Ricochoet hasplåtar,PRM heelguards... Tänkte lacka om stötdämparfjädrarna i neongrönt med.
Citat från: BobbyEricson skrivet 20 april 2011 kl. 21:55:24Nu är det vårrustning på gång.. Har beställt miniblinkers,L8ton krängningshämmare,10" ITPfälgar,halvautomatisk koppling från EFM,Maxxis Zilla bakdäck, LED-belysning,Ricochoet hasplåtar,PRM heelguards... Tänkte lacka om stötdämparfjädrarna i neongrönt med. Grymt nyfiken på hur kopplingen kommer fungera!Zilla däcken såg ju ut som värsta ATV däcken.
Efter en dag på banan så blev det en stund med tvätten efteråt men kul var det iallafall....på banan alltså.Dock så käkade leran och gruset upp bromsbeläggen fullständigt, så nu måste dessa bytas. Någon som vet om det finns något alternativ till orginal beläggen då dessa skulle gå på ca 800:- för höger respektive vänster fram.Och det blir några byten eftersom dom beläggen jag hade höll för ca 23 timmars körning.
Citat från: Darson skrivet 14 mars 2011 kl. 19:08:41Efter en dag på banan så blev det en stund med tvätten efteråt men kul var det iallafall....på banan alltså.Dock så käkade leran och gruset upp bromsbeläggen fullständigt, så nu måste dessa bytas. Någon som vet om det finns något alternativ till orginal beläggen då dessa skulle gå på ca 800:- för höger respektive vänster fram.Och det blir några byten eftersom dom beläggen jag hade höll för ca 23 timmars körning.Du skall gasa, inte bromsa, då går det mindre bromsbelägg.
OJ, här kostas det minsann på!EFM:s koppling är det typ Rekluse?...skulle vara kul att testa en sån...Prisläge?Funkar 10" fälgar bak utan modifiering?Är hasplåtarna för alla fyra a-armar och för den delen av ramen som innehåller bakdrev mm?...hittade bara hasplåt för ramen under motorn innan... men det kanske kommit mera nu?
Kul Heika! Har vi träffats nån gång? Jag känner ju Micke Jag valde 9/16" så man behåller IRSens bra skogsegenskaper.Både det och mitt däckval + "recluse"-koppling beror ju på att jag kör mest med en massa 4x4 i riktigt teknisk skog. 6lagers däck tål mycket när man kör kraftledningsgator mm.Hasplåtarna är från Ricochet och täcker hela undersidan + A-armarna.Monterade Ricochet på min tjejs Grizzly 700 och det var grym passform !Har även en Warn XT15 som jag funderar hur den ska sitta...Honda TRX 700 XXC
Vilken färg blev det? Svart/Grå eller Svart/Röd?
Du vet att detta är en bakhjulsdriven quad va, med kedjedrift och manuell växellåda..?Den är inte det minsta trögstyrd, varken på asfalt eller på grus eller på några underlag heller.Men det är inte någon annan quad heller.Vad som byts i bakvagnen har jag ingen aning om... inget annat har bytts någonstans, ej heller där.. Honda=kvalitéGällande snöbladet bör det passa eftersom det är modellanpassat till denna maskin.Hur bra det går att ploga med bakhjulsdrift och manuell låda är dock en helt annan sak.
Din noja över tungstyrda maskiner borde du bota genom att PROVKÖRA.För fyrhjulingar är knappast tungstyrda.Ej heller är de värdelösa eller osäljbara utan servo.Servo underlättar, i terrängen, med större hjul... annars är det inte alls så stor nytta av det där med servo egentligen.Just denna quad är lite speciell i både uppförande och konstruktion.I original är krängningshämmaren rätt mjuk vilket ger ett mycket följsamt uppförande i skogen och på andra ojämna underlag.Dock kräver den sin man om man skall sladda grusväg tex!Den greppar helt enkelt FÖR bra, så bra att det ofta kan vara svårt att få häcken att släppa alls, och då går det rakt fram.På kurvig asfalt lyfter den gärna det inre framhjulet och även här krävs det lite teknik att åka fort.Jag vet flera som fått känna på när Hondan "biter tillbaka".Gällande dess vikt kan nämnas att den har en i sammanhanget lite ovanlig fördelning, då den är mycket lätt i framänden medan nästan omöjlig att lyfta i häcken, alltså mycket tyngd över drivhjulen redan utan förare!Detta är också en av de vassaste fyrhjulingar i original, den accelererar exempelvis ifrån en Raptor 700.Gällande detta med släp så hoppas jag du vet om att ditt exempel inte är lagligt pga vikten, men visst GÅR det.(dessutom krävs registreringsbesiktigad kula)Skall man ploga snö och dra släp på över ett halvt ton så borde inte en quad vara av intresse alls enligt mig.
Precis som för alla andra motorcyklar med fyra hjul registrerade för väg så gäller reglerna om 20 hästar.Hastighetsangivelsen i regbeviset är oviktigt.Med 20 häst gör den kanske 80-90... seeegt...Ingen kör så, och utan strypningarna ligger den på runt 50 häst och gör då lätt 120.Men det är olagligt, ja... precis som det är för alla andra som tar bort strypningarna, och alla över 250 kubik är strypta.Så skall du vara laglig får du kolla något sådant.Är det sen så att man letar efter en PERFEKT maskin i alla avseenden och inte kan tänka sig att göra avkall på något så är det nog faktiskt bättre att vara utan.Jag åker Grizzly numera och blir mer och mer nöjd för varje skogstimme, MEN inte heller den är perfekt.Exempelvis är belysningen från växelindikatorn aningen för kraftig och bländar därmed en aning under mörkerkörning.Men tro mig, jag står hellre ut med det än är utan hjuling....men alla är olika.
Om Hondan nu är så värdelös enligt dig, varför köpte du den då?Du måste väl ha provkört den innan du köpte den...?För övrigt så svänger min jättedyra Can-Am 1000 precis dit jag pekar med styret, trots att den inte har någon öppen diff...
Köp den då och sluta förpesta forumet med gnäll på allt annat.
har inte sätt nån rullgas man kan köpa. sökte igenom allt som fanns med xx700 på ebay. sedan har jag handagsvärme. vet ej om det går ha kvar den om man sätter på rullgas. ofan så du menar man får lättare sladd om man sätter hårdare stag bak. hm lite fövånad över det så fall. tänkte blir väl bättre, men mer lättkört. sedan har jag inte upplevt den mjuk baktill. men så väger jag inte mycvket som dom flesta verkar göra idag...jasså var hittar man massa däck välja till 11 tum då?sökt innan jag köpte den. hittar 3 olika varijanter. jag vill ha väg däck helt klart. riktigt hatar org hjulen.varning håller på slutar snusar,och har ont i pungen desstom med. dåligt väder ute med hahah
Åh vad skönt, nu kanske man orkar läsa tråden igen då.