Jag har för mig att om inte leverantören kan åtgära ett väsentligt problem (samma problem återkommer) tre gånger under garantitiden har man rätt att häva köpet.Inte helt säker men jag har för mig att ha hört detta gällande fordon.
Jag tycker at du ska ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun. Prata med dem om vad som är fel på maskinen, vad återförsäljaren gjort och vad som fortfarande är fel. De kan hjälpa dig i kontakten med återförsäljaren och importören. De kan också hjälpa dig om du behöver komma i kontakt med Allmänna reklamationnämnden för att kunna få lite fart på återförsäljaren att häva köpet. Konsumentköplagen säger att man har tre års reklamationsrätt. http://www.dovinfo.nu/konsumentverket/html/36.htmLycka till!/Banarne
Eftersom ÅF är trevlig och alltid försöker att fixa problemen så har jag velat ge det en chans, i det här fallet ett flertal sådana.. Jag gillar Linhai maskinen i sig men det fungerar inte med alla dom här problemen.
Fan man blir ju arg själv, tråkigt men du måste fått ett riktigt måndagsex... så jävla dåligt får inte Kineserna montera en maskin! Hade man själv köpt en maskin där hjulen lutade innåt så och ÅF i princip hävdar att det är en konstruktionsmiss och försöker själv lösa problemet med brickor då är det dags att häva det köpet!! om jag nu fattat detta rätt?? Du får skaffa dig en TGB 425 som jag, inga konstruktionsmissar där inte... hihi
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️