ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: 2x4 skrivet 23 november 2009 kl. 14:38:26
-
:-X
-
:-X
-
vad skiljer modellerna?
-
()p
-
det borde jag ju ha förstått :D
hur som helst, bra med delad bakaxel! dit med insprut oxå!
jag tänkte om dom hade satt dit diffspärr. det om något borde dom kunna sätta dit då alla?! i samma klass har det. :hmmm:
-
()p
-
låter lovande isf!
men som du sa, hoppas dom inte släpper dubbla modeller '10.
-
låter lovande isf!
men som du sa, hoppas dom inte släpper dubbla modeller '10.
-skulle vara på sin plats med en större motor förslagsvis 750cc - 800cc OM det nu skulle bli en ny modell!
Den nuvarande har ju hängt med år efter år utan större uppgraderingar tyvärr!
år 2009 och fortfarande förgasare. tycker ända att det är en väl fungerande maskin, kan väl bara hoppas den uppdateras.............
-
vad e priset på en sådan?
-
priset kanske någon kan bekräfta, men ligger nog på ungeär 80 000:- väg. (vinch m.m).
har då ingen aning om det är irs'n eller vanliga? står 2010 iaf.
men som sagt. varför inte göra en fullstor maskin som svenne sa, 750 eller 800. jag tror (hoppas) det är på gång.
500an har ju som sagt funnits ett tag nu och dom borde ju vilja konkurera även på det största maskinerna. :dntknow:
-
()p
-
Jag tycker Kymco börjar bli lite för dyra kanske uppåt -80 000 för en irs,men det är ju fortfarande mycke hjuling för pengarna. :)
Frågan är vad en 800 med insprut kommer hamna på -100 000?
Ska dom konkurera med (mycket för pengarna) så får nog inte priset bli så mycke högre.
Jag skulle nog tro att det blir så oxå. ungefär samma prisklass som UXVn kanske något dyrare.
en can am går lös på 140 000, en grizzly på 120 000 kanske.. det blir en liten slant till godo.
MXU 700 EFI med servo skulle räcka för min del. en sån skulle jag absolut kunna lägga ut 100 på! ()p
-
Jag tycker Kymco börjar bli lite för dyra kanske uppåt -80 000 för en irs,men det är ju fortfarande mycke hjuling för pengarna. :)
Frågan är vad en 800 med insprut kommer hamna på -100 000?
Ska dom konkurera med (mycket för pengarna) så får nog inte priset bli så mycke högre.
Jag skulle nog tro att det blir så oxå. ungefär samma prisklass som UXVn kanske något dyrare.
en can am går lös på 140 000, en grizzly på 120 000 kanske.. det blir en liten slant till godo.
MXU 700 EFI med servo skulle räcka för min del. en sån skulle jag absolut kunna lägga ut 100 på! ()p
jag med....
-
Jag tycker Kymco börjar bli lite för dyra kanske uppåt -80 000 för en irs,men det är ju fortfarande mycke hjuling för pengarna. :)
Frågan är vad en 800 med insprut kommer hamna på -100 000?
Ska dom konkurera med (mycket för pengarna) så får nog inte priset bli så mycke högre.
Det är inte bra att utvecklingen avstannat, nytänkande ordentliga uppdateringar .Räcker inte att skifta ÅR och tro att det löser allt, folk köper ändå!! Bara att snegla på de andra märkena.
mvh svenne
-
()p
-
()p
-
()p
-
()p
-
Såg det! Synd att den kommer 2år för sent. :banghead:
Undra om någon dyker upp på forumet med en sån.
Skulle tro att det blir en bra maskin, Uppgraderad och har varit med ett tag utan några större fel.
Köper man en sån gör man enligt mig en bra affär.
-
()p
-
Precis, det enda jag har att anmärka på enligt vad man kan se på bilderna så tycker jag baken "hänger" lite på armarna. alltså den ser rätt låg ut bak? eller så är det bilderna.
två hjuls varianten är väl poppis på sydligare breddgrader än här skulle ja tro, men nog kommer den oxå. Beror kanske på hur bra den förra sålde?
-
()p
-
Det verkar ha blivit en uppgradering av motorn också om jag har fattat rätt,dock om så är fallet så är det nog mest tekniskt o inte prestanda.
Hur som helst så verkar det som om vi i detta avlånga land kommer att få fortsätta o åka med stel bakaxel ett tag till.
Men den stela axeln är rätt bra den med, faktiskt helt nöjd med den. Ska bli intressant att se vilka förbättring / förstärkningar den nya mxu har med sig??
Har inte funnit nån spec på den än.
-
:-X
-
Ja dom är lite sega på hemsidan, tror att motorn har några hästar mindre men går bättre, difflock, sen om man tittar på fälgarna så ser dom lika ut fram o bak. = bredare bakparti.
IRS har fått toppbetyg i Amerikanskt test, inte illa för en Gremlin. ()p
Jag har fått för mig att ej har avgasrening på de som säljs i USA. Är det någon som vet hur det förhåller sig?
mvh svenne
-
:-X
-
:-X
-
:-X
-
()p
-
Såg oxå den reviewn av irs'n. Tyckte förut att den verkade konstig och hängande med baken lite, men nu såg det bra ut. Verkar lovande.
är det någon här som provat eller rent utsagt har en sån?
Har den ens kommit än?
-
En fråga lite utanför tråden... Hur stryper kymco sina maskiner?
-
:-X
-
Samma som på min då. Enkelt och bra. Tror nästan det blir att byta till en Kymco MXU500irs. En irs borde ju vara bättre än en som inte är det =)
-
tjena folket.. :headbang:
har nu bokat irs för ja ska ha o prova den en helg, det rör sig om ca 2 v leveranstid.. så efter det kommer jag ge lägga in vad jag anser om maskinen..
så håll ut ett litet tag till :rtfm:
nya direktiv..
verkar som jag får testa den en vecka senare.. .-(
-
()p
-
tjena 2x4..
lpkal handlare som ville ha några veckor på sig att få farm irs .. o först va de v 17, sen v 18.. (mao denna helgen).. ska ringa åf imorn och se vad som händer på fronten..
annars tror jag det blir en tgb .. har dock inte spanat på ngn annan ännu jätteseriöst..men kommer inte tveka om jag inte får ett seriöst besked..
-
nyaste information ang irs..
den skall komma till sverige under vecka 19 hade de sagt på isacksons när åf ringde dom tidigare under förra veckan..
så ngn av dagarna kommer den ..?! om det inte är som de "brukar vara" med de mesta.. det blir förseningar.. men som den optimist som jag är så tror jag den snart är testad av mig :-) :djump:
-
:-X
-
kommer bli kul att se hur den blir.. och när/var/hur den kommer.. hoppas den kommer jävligt fort så man har en långhelg att testa den på :-)
-
:-X
-
Om Isakson´s har sagt v19 så borde dom dyka upp nu, men är dom lika bra på att leverera svar o frågor som dom är på att sköta hemsidan o på att ställa kunnande krav på sina återförsäljare, så kann vi nog inte vänta oss någon IRS den här sommarn.
Men IRS har funnits med kampanj ett tag nu så det måste ju rulla några där ute, ni som har köpt var inte så blyga utan dela med er av erfarenheterna ;)
precis.. min åf har fortfarande inte fått hem ngn.. så den fan verkar vara myt.. sen finns de säkert som du säger ngn som kanske åker den.. eller iaf köpt den utan att testköra..
-
()p
-
precis.. min åf har fortfarande inte fått hem ngn.. så den fan verkar vara myt.. sen finns de säkert som du säger ngn som kanske åker den.. eller iaf köpt den utan att testköra..
Ska finnas i butik i i Karlskoga iallafall (http://www.bytbil.com/mc-mopeder/nya/kymco/fvymezzg/?criterias=CWSBEAsmjDWgBwGAFC0hw4Y_!) och även Tommys motor i Borlänge annonserar, så det borde bara vara en tidsfråga innan den dyker upp även norrut! Lycka till, Hummer!
-
precis.. min åf har fortfarande inte fått hem ngn.. så den fan verkar vara myt.. sen finns de säkert som du säger ngn som kanske åker den.. eller iaf köpt den utan att testköra..
Ska finnas i butik i i Karlskoga iallafall (http://www.bytbil.com/mc-mopeder/nya/kymco/fvymezzg/?criterias=CWSBEAsmjDWgBwGAFC0hw4Y_!) och även Tommys motor i Borlänge annonserar, så det borde bara vara en tidsfråga innan den dyker upp även norrut! Lycka till, Hummer!
haha söt du e ehm.. men skulle föredra den kommer söderut me tanke jag är boråsare :-P
-
hummer du som redan är på o ska köpa, be att återförsäljaren ringer o frågar igen, det är väll i alla fall det minsta man kan begära, det borde han utan att du ska behöva fråga.
Ska bli roligt o höra svaret.
nja 2*4...
jag lägger inte ner energi på jaga.. upp till företagen att vilja tjäna pengar, ha kundkänsla etc..
men visst.. kommer tinga tommy i borlänge o höra när han kan ha en för hämtning, så man iaf inser o har har belägg för när ens åf inte beställt av ngn anledning..finns fler som vill sälja maskinen :-)
-
()p
-
måste börja med att säga att irs går underbart på väg, både asfalt och grusvägar.. maxad hastighet är 75 km/h.. går den inte fortare? dämpningen fungerar grymt bra får jag säga. Borta är att du studsar åt pipsvängen med den stela bakaxeln.... bra ork även att dra fram "rätt stora stockar", även om de e på gräsyta..
har kört lite i terräng om än i väldigt liten omfattning, men de man testat känns den trygg..
Positivt:
diffarnas jobb.. fungerar mycket bra, underbart att kunna diffa 3 +
fjädringen irs är i egen division, (prioriterar komfort istället för tunga släp) 4 +
vinschen är faktiskt bra, om än inte fantastisk för att vara original 3 +
garantierna tycker jag verkar lovande. kymco visar de har viljan och musklerna att de står för sina sakers funktionsgaranti under 3 år, men kosmetiskt flirtande för nå kunder? 3 + i betyg
personlig kontakt i åf organisationen.. kommer aldrig ha en större tillit till ngn åf om jag "byter märke" från kymco.. de är lyhörda, vill mitt väl och visar det istället för bara snackar.. så 5 + i denna fundering
helhetsbilden på plussidan blir mellan 3 och 4 plus
2 handsvärdet. i och med irs så tror jag denna kommer stå sig ok.. så 3 +
nackdelarna då?
bränsleekonomin.. den är fan usel.. 4 mil har jag kört, mestadels grusväg med 2wd igång.. tankat 18 liter .. !! nä hoppas verkligen ngt e fel på demoversionen ja har.. för annars e den inget alternativ.. bilen går ju gratis i jämförelse.. blir återkomma när ja pratat med åf..
sen känns den väldigt plastig.. tunna infästningspunkter som ligger i spänn fungerar när den är ny.. men hur ser det ut om 3 år ? *funderar*
vad sysslar isakssons motor med, .. ingen info på deras hemsida om maskinen ännu.. skärpning! om inte importören/generalåf visar intresse att engagera sig i märket, varför ska vi kunder köpa den?
så min personliga reflektion som min åf kommer få höra imorgon är:
jag är jävligt skeptisk till maskinen.. och vill ha kraftiga garantier skriftligen att förbrukningen skall vara "normal" .. kan ine det ges, så kommer jag titta på cf moto istället, alternativt en begagnad maskin av större märke..
OM jag ens ska ha en atv, nu har detta skrämt mig, även om jag självklart fattar att maskinen inte ska ta så mycke bränsle.. kanske ska lägga pengarna på en ny båt istället..
bortsett från detta då? en helt okey maskin.. inget jag direkt jublar över ang maskinen, men inte heller ngt jag finner katastrof
så nja.. blir nog att vara här och prata med er istället, beroende vad åf säger imorn.. uppdatering kommer imorgon..hans svar är beroende på vad som händer :-)
-
Hej på er..
Nu har jag bestämt mig.. efter att ha pratat med åf för kymco så säger dom att atv faktiskt drar 1,5-2 liter milen.. om man sen låter den gå på fullvarv/maxbelastning drar den 4 liter milen.. jösses.. vi snackar 4 liter.. det är ju som att köra lastbil..
den maskinen är nog bra på pappret.. för i verkligheten går den inte att använda.. bränslekostnaden är horribel.. sö har ni gift er me dottern till arabsheik så grattis till er.. :-)
en sådan maskin har inte jag råd att köpa/driva.. men ett råd, köp den största chevapickisen eller vulgododge:n och åk billigt i jämförlese me kymco 500 mxu irs..
så vad drar era maskiner egentligen?
-
()p
-
Verkar konstigt min en MXU 500 2x4 drar 0,7-0,8/mil o det tycker jag är mycket.
4L/mil o mest vägkörning det borde inte gå o få igång den med det flödet, o sen att det skulle va normalt, vilka tomtar det blir 4mil/tank så det gäller att ha Jeep dunken med sej.
precis som du säger.. jag kan inte mycket om atv, men 4 liter för en maskin som väger 300 kg, borde inte gå att ens tillverka så små motorer som drar de mängderna ..
nä blir att leta efter en begagnad isf, av helt annat märke än kymco.. för inkopplingsbar 4 wd är krav då ja ska förflytta snö och ha individuell upphängning då ja ska ha den som vägmaskin oxå.. men men.. skönt att höra din maskin "drar så lite" ..:-)
så åf får allt behålla sin maskin, för jag tänker inte köpa den ..
-
Någon mer som har haft problem med hög förbrukning?