Mängden luft kan mycket väl vara den rätta... men liknande problem kan uppkomma om det är fel sorts luft.Dvs kinaluft.Byt omgående till japanluft, eller möjligtvis amerikaluft. Brasknappar finns för övrigt även i kingsize som därmed är lite värre att sparka undan:(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Jag vill inte på något vis glida ifrån ämnet, då det är fullt tillräckligt komplext... men...Jag åker alltid på hjul och dessa skall man ju ibland byta luft på, sommar och vinter osv.Det jag irriterar mig allra mest på då är att ventilerna aldrig är åt samma håll på alla fyra hjulen!Man tar in den i verkstaden, kikar på framhjulet, kör sakta så att ventilen är högst upp och sen stannar.Då slipper man ju böja sig när man skall pumpa osv.Men när man sen kommer till nästa hjul då är ventiljäveln åt något annat håll!Hrm.Då får man hämta 14-hylsa, domkraft och spärrnyckel... lossa hjulet och skruva dit det igen, men denna gång med ventilen åt rätt håll, dvs i överkant.Men näst man skall greja med luften så är de fel IGEN!Jag blir så trött... inte konstigt att man hatar att skruva, det är ju extremt otacksamt.Jag har dock noterat att om man kikar på ena bakdäcket och stannar när den ventilen är i överkant så är även andra bakdäckets ventil det!...men då kan man ge sig fan på att man får skruva bort och vrida BÅDA framhjulen.Nä, jag börjar faktiskt tröttna på det här med fyrhjulingar lite. Sorry för OT.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️