Tjenixen!Hämtade mig en 450 Efi i dag sprillans ny och med traktorreg. Den är ju spärrad till max 45 eller snarare 40Km/h enligt mätaren. Är lite sugen på att ta bort den här spärren för att få lite mer fart i skogen och på gruset hemma.Enligt säljaren skulle det vara någon sladd till Cdi boxen man skulle rycka ur så skulle den gå som vanligt igen.Någon som har mer info?Mvh,
Har precis köpt en C-FORCE 450 EFI EPS. Kört ca 2 mil bara, men växlarna kärvar att få i. Är det att den är ny bara eller kan det vara något stort fel jag borde kontrollera innan första servicen ?Sen undrar jag även om någon här tagit bort vajern som gör att man måste ha fotbromsen i för att lägga i Parkeringsväxeln?.Är det svårt, och finns det någon guide?
Bild [ Attachment ]
Halloj!Har fått lite mer fart på min "traktor" nu, var uppe i ca 80km/h enligt gps i mobilen. Lyckades koppla bort en grej men då fungerar inte hastighetsmätaren vilket är lite tråkigt så kopplar nog tillbaks det såsom det skall vara, är ju dock i rätt riktning så detta kanske hjälper mig att hitta den där eländiga elektroniska fartbegränsningen. Är egentligen inte ute efter att åka fort men dom har ju strypt maskinen så osmidigt det bara går, så fort man närmar sig 40km/h slår den ifrån så man nästan far över styret när man inte är med på att begränsningen är uppnåd. Dock väldigt skönt att inte behöva ha hjärnkoll på hastigheten utan man kan ha lagom gas och sen om den råkar gå i 38 km/h eller 43km/h spelar inte så stor roll.Skruvade ut skruven på gashandtaget också men sitter ju ett "stop" gjutet på själva trottelhuset som begränsar det sista, vet att den går att slå bort det men vet inte om jag vill göra såpass mycket åverkan på maskinen. Hade varit bättre att ha en likadan bricka som den som sitter där orginal men bara klippa bort den fliken som går emot "stoppet". Kanske går att få tag på som reservdel genom någon återförsäljare så kan man bara skruva dit den om man eventuellt behöver lämna in maskinen.Nästa projekt blir lite extra belysning, hasplåt samt en packväska/låda på lasträcket där bak. Kanske en korg på främre lasträcket också då det är ganska smidigt att lägga en del lösa grejer i snabbt. Mvh,
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️