ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Sellbjer skrivet 26 maj 2013 kl. 12:08:07
-
Har tänkt göra en hjulinställning på min dinli. Har kollat här på forumet men jag måste fan vara dum i huvudet eller så är det svårt. Kan nån förklara på svenska så en amatör kan förstå. Vet var jag ska skruva för att ändra. Men vet inte var man ska måtta för att få fram dom inställningarna. Ska man dra snöre längs däcken eller hur ska man göra. Är det bäst att nolla däcken och sedan ändra? Lästa att man skulle ha ca 1 cm toe in obelastad för att få don rätta inställningarna.
-
Jag lämnade in min för att få det riktigt gjort.
Kostade 500 och sparade en massa gör om gör rätt.
-
Ahh :) sant. Men vill lära mig. Blir många mil bensin för 500 kr :)
-
Caster kan du inte ändra! Camber ställer enkelt med ett vattenpass och så ställer du någon mm toe in
-
Ska man trycka vattenpasset mot ytterkanten på däcket och se vilket håll blåsan går?
-
Ska man trycka vattenpasset mot ytterkanten på däcket och se vilket håll blåsan går?
Typ så! Det duger gott
-
Gott då testar vi de :)
-
Att sen maskinen står på ett plant underlag är väl skälvklart
-
Så mycket har jag förstått.
-
()p
-
Jag tog till att börja med och spände fast styret med 2 spänband till "grabbaren" i bak så man vet att styret är rakt hela tiden sedan ställde jag hjulen raka genom att mäta från fälg till ram både fram och bak på fälg. På båda sidor så man får nåt att utgå ifrån.
Sedan justera jag in fälgen 5mm i framkant på båd sidor.
Klart :)
Obs tänk på att ena änden är felgängad på styrstag
-
tusen tack för de svaret :) ()p
-
5 mm ??
-
5 mm ??
5mm in per sida ger 1cm toe in totalt. Funkar fint för mig iallafall sedan har ju alla olika smak om hur dom vill ha der
-
Borde inte det slita däck :dntknow: