Tog d tvärstopp eller sa det böööööööööööööööööööö o stannade in??? mvh//hades
Nej det var inte tvärstopp, lät lustigt så jag stängde av, provar jag nu att starta så skramlar det mycke, vet inte hur mycket man vågar prova om den går igång (har testat startmotorn två gånger mycket kort).Kanske skulle den starta men man vill ju inte ställa till mer skada än det är./Lejon
Var ute och körde lite sakta när det lät som om något tog stop i motorn , jag stannade och fundera lite, ok ett litet provstart men det låter inte bra skramlade från motorn och den gick inte igång, kände lite på snörstarten och det är komp i motorn. Pratade lite med en som trodde det kunde vara någon ventillyft som gått, jag är inte så kunnig på detta. Några fler tankar om vad det kan vara och vad kostnade kan blir för att fixa detta, det är en cf 500 ca. 300 mil. Det finns olja i den så det ska inte vara några problem./Lejon
Vad är det för koppling du satt i en ny eller beggad? den kan ju ha rasat?
Det är ett jädra skramlande när muttern på primären lossar, jag har testat Har man otur så försvinner allt vad gängor är på primären så man får byta hela axeln. Dock inget jätte avancerat jobb.
Jag har sagt det förr men det tål att repeteras:När främre variatorn dras fast så hamnar remmen i kläm och det känns att allt är åtdraget.När man sedan börjar köra så släpper spänningen i remmen och allt blir lite löst, muttern släpper och det skramlar.Ofta blir det så illa att vikterna hamnar snett och då bränner man hela främre variatorn = dyrt.Efter första åtdragning MÅSTE man alltså starta motorn på neutral och varva upp den lite så den växlar en gång och där efter dra åt muttern igen.Benny
Eller så monterar man den med remmen en bit in i sekundären så man får slack fram.Då kan man dra åt den på en gång. mvh//hades
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️