ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: caprice666 skrivet 8 december 2005 kl. 06:58:03

Titel: Backningsproblem
Skrivet av: caprice666 skrivet 8 december 2005 kl. 06:58:03
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptäckt ett problem.
När jag ska backa med maskinen så hostar och hoppar den utav själve f*n. Det är precis som att den vill dö.
Någon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: donliam skrivet 8 december 2005 kl. 08:45:37
kan det vara så att dom inte kopplat bort begränsaren?
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: Fyrhjulingpunktse skrivet 8 december 2005 kl. 09:57:10
Det är backspärren som ej är urkopplad. Slå en signal så ska jag berätta hur man tar bort den.
Titel: Re: Backningsproblem
Skrivet av: nicar46 skrivet 8 december 2005 kl. 15:40:05
Citat från: "caprice666"
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptäckt ett problem.
När jag ska backa med maskinen så hostar och hoppar den utav själve f*n. Det är precis som att den vill dö.
Någon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes

Tjena skruva bort det svarta skyddet fram ser ut som gälar, det sitter en svart box som det står speed limited på ta bort kontakten från den så går den bra
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: caprice666 skrivet 8 december 2005 kl. 20:33:48
Tackar för bra svar.
Någon som vet vad den boxen är till för? Det är ju kass att inte kunna använda backen ju..
Mvh Claes
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: Mr2t skrivet 8 december 2005 kl. 21:38:02
Citat från: "caprice666"
Tackar för bra svar.
Någon som vet vad den boxen är till för? Det är ju kass att inte kunna använda backen ju..
Mvh Claes


Den begränsar varvtalet när du kör i backen, för att man inte ska kunna köra för fort bakåt helt enkelt.
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: caprice666 skrivet 8 december 2005 kl. 22:23:19
Ok, då förstår jag..
Finns det något liknande när man kör frammåt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min känns lite slö ca 70 knyck.
På en moped som jag hade för några år sedan så kunde jag koppla ur den och då blev det mycket bättre flås. :twisted:
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: Mr2t skrivet 8 december 2005 kl. 23:13:11
Det kan ju vara en strypnings som sitter monterad någonstans ochså.
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: benring skrivet 12 december 2006 kl. 12:00:11
Citat från: "caprice666"
Ok, då förstår jag..
Finns det något liknande när man kör frammåt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min känns lite slö ca 70 knyck.
På en moped som jag hade för några år sedan så kunde jag koppla ur den och då blev det mycket bättre flås. :twisted:



Ja, under samma kåpa som backspärren har du tändboxen, skruva bort den o vänd på den så ser du en ensam kabelbygel sticka upp ur plasten, klipp den så har du flyttat varvstoppet till sin riktiga plats:)

Om du inte redan löst frågan.


OJ HOPPSAN!! Det va ju ett år sedan  :D  :D
Jag länkades hit från en annan tråd o kollade bara datumet men inte året  :P
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: Mekken skrivet 11 januari 2007 kl. 19:17:56
Så du menar att varvstoppet inte försvinner utan bara flyttas?

Mvh C.S
Titel: Backningsproblem
Skrivet av: benring skrivet 11 januari 2007 kl. 22:54:55
Precis.

Jag är fullständigt övertygad om att det varvstopp som sitter på dom vid leverans är eftermonterat för att få farten korrekt.
Det är fler här som säger samma, att dom upplever varvstopp mycket högre upp i varv.

Det både känns o låter som innan men högre upp.

Det varvstoppet kan mycket väl vara 7500 rpm som det står på boxen.
Jag skulle inte vilja ha mer varv heller, möjligen 1000 rpm till då en annan hoj har samma motor men 8500 rpm.

Kan nog säga att för o nå det behöver du bättre andning på motorn = helsystem från motor o bak, samt öppet luftfilter o 160 munstycke :)



/B