Har provat lite olika bestyckningar i min Polaris Outlaw.Original var Lågfart: 37,5 Huvud: 145 Nålen: Ett hack lägre än mitten Bränsleskruv kollade jag inte.Bestyckade Lågfart: 37,5 Huvud:160 Nålen: i mitten Bränsleskruv: 2,5 varv ut. Gick bra men jag ville mer!Bestyckade Lågfart: 55 Huvud: 170 Nålen: i mitten Bränsleskruv: 2,5 varv ut. Gick inte bra, tvekade vid gaspådrag även om jag provade att sänka nålen ett snäpp. Däremot drog den som fasen om man gasade lite saktare!!! Munstycken var från en annan tillverkare, INTE BRA, storlekarna stämmer inte! Har jämfört 2 160 munstycken och det är stor skillnad, fattar inte varför.Bestyckade Lågfart: 47,5 Huvud: 160 Nålen: i mitten Bränsleskruv: 2,5 varv ut. Går bra men det är helt klart mindre effekt än föregående bestyckning.Bestyckade Lågfart: 50 Huvud: 162,5 Nålen: i mitten Bränsleskruv: 2,5 varv ut. Nu är det nära. Satte bränsleskruven på 1 varv ut och nu går den rätt bra måste jag säga. Drar man genom växlarna går den som tusan men ligger jag på en "för hög" växel och drar på kan det finnas en liiiten tvekan så den går förmodligen aningens fett. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska prova sänka nålen ett steg eller skruva in bränsleskruven lite till.Att tänka på är ju kanske att olika "serier" eller " tillverkare" eller vad man ska säga verkar ju inte följa storlekarna till 100%. Därför köper "min" butik alltid från samma så man vet att man "stegar" rätt eller hur man ska säga...
Ser bra ut Outlaw73! Jag monterade Biltemas 24 liters box. Perfekt då man pendlar tex! Tar jag bort boxen får jag kvar en liten pakethållare.
Gammal tråd men tänkte kolla var man får tag på den toppboxen? Biltema säljer inte den längre
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️