Det räcker att man skaver av lite lite färg på tex undersidan av länkarmarna så får rosten fäste direkt
Trodde i min vildaste fantasi att en 4-hjuling, som är ett arbetsfordon i ur o skur skulle va bättre skyddad än en bil.
CiteraTrodde i min vildaste fantasi att en 4-hjuling, som är ett arbetsfordon i ur o skur skulle va bättre skyddad än en bil. Jo, det där låter ju riktigt illa. En sak är väl rör/ram som faktiskt går att behandla men motor, kardan osv de får ju bara inte rosta som på din eller som på den där Vislacen på Plus. Det är ju bruksfordon som ska gå hårt det handlar om! Bor man som jag på en gård utan uppvärmt garage kan man ju inte heller hålla på att spola av maskinen varenda gång efter anvädning mitt i smällkalla vintern, det är ju ett löjligt krav. (Själv har jag haft en Lada Niva som var en riktig rosthärd men den verkar å andra sidan vara gjord av rysk järnvägsräls och klarar av lite rost innan den packar ihop...)Hur är det med er som har arbetsfordon från mer etablerade märken som Polaris, Kawasaki osv? Och funkar det att lämna in en fyrhjuling på en rostskyddsbehandling - vet de vad/var de ska behandla?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️