Jag tänkte ta "oskulden" på min maskin i helgen och har en fråga (har ställt den tidigare här på forumet men vill dubbelkolla).Det första man vill göra är ju att ta bort strypningen dvs "brickan i spjällhuset". Ni som har Can am, visst var det så att man behövde säkerhetstorx för detta ?Jag har köpt en satts med TT8, TT9, TT10, TT15, TT20, TT25, TT27, TT30, TT40Är man tillräckligt förberedd tro ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)japp, de är t20 eller 25, minns inte men de går att bryta ut bläcket och köra så med så att strypningen inte "tar" hade så ¨på min för förra som va väg reg. // Martin
Citat från: Deer Hunter skrivet 22 september 2010 kl. 19:19:32Jag tänkte ta "oskulden" på min maskin i helgen och har en fråga (har ställt den tidigare här på forumet men vill dubbelkolla).Det första man vill göra är ju att ta bort strypningen dvs "brickan i spjällhuset". Ni som har Can am, visst var det så att man behövde säkerhetstorx för detta ?Jag har köpt en satts med TT8, TT9, TT10, TT15, TT20, TT25, TT27, TT30, TT40Är man tillräckligt förberedd tro ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)japp, de är t20 eller 25, minns inte men de går att bryta ut bläcket och köra så med så att strypningen inte "tar" hade så ¨på min för förra som va väg reg. // Martin
En till med 500XT-11 !Hämta ut den 6/9, tycker att det har fungerat ok än så länge, första service på Måndag.
Japp 10tim eller 30mil, Gick ju fort.....
Nu är man Can am ägare // M
Citat från: Deer Hunter skrivet 26 september 2010 kl. 20:12:20Nu är man Can am ägare // MOch du har redan kört fast
Citat från: Miko skrivet 26 september 2010 kl. 20:17:28Citat från: Deer Hunter skrivet 26 september 2010 kl. 20:12:20Nu är man Can am ägare // MOch du har redan kört fast Ha ha ... nja ... detta var faktiskt en lite arrangerad bild Körde ner i diket bara för att få en cool bild.Det var inte heller några problem att köra rakt fram igenom diket och upp på andra sidan Men jag satte faktisk fast maskinen på ett annat ställe. Lyckades köra över en lagom stor stubbe och fastnade med den bakom framhjulet. Med det löst sig med en lång "slana" och lite vinschning så var man loss.Det är tur att man har plåtar under som tar smällarna./ M
Citat från: Deer Hunter skrivet 26 september 2010 kl. 22:18:59Citat från: Miko skrivet 26 september 2010 kl. 20:17:28Citat från: Deer Hunter skrivet 26 september 2010 kl. 20:12:20Nu är man Can am ägare // MOch du har redan kört fast Ha ha ... nja ... detta var faktiskt en lite arrangerad bild Körde ner i diket bara för att få en cool bild.Det var inte heller några problem att köra rakt fram igenom diket och upp på andra sidan Men jag satte faktisk fast maskinen på ett annat ställe. Lyckades köra över en lagom stor stubbe och fastnade med den bakom framhjulet. Med det löst sig med en lång "slana" och lite vinschning så var man loss.Det är tur att man har plåtar under som tar smällarna./ MHasplåtar är värda mycket, man behöver inte va rädd att något går sönder om det skulle skrapa i under. Och när man kör över träd som ligger ner är det praktiskt att ha plåtar under. Hoppas du får mycket nöje med din nya maskin, och glöm inte att mata oss med mer bilder
ser att du börja hårt ned den nya hojen
hämtat min nu å är jävligt nöjd man får vad man betalar för blir en lång vända på lördag
Det skulle vara intressant att se bilder på plogfästet.
Citat från: JussiN skrivet 4 oktober 2010 kl. 11:36:35Det skulle vara intressant att se bilder på plogfästet.Det är Warns lösning. Jag skall se om jag kan ta lite bilder ikväll. // M
Åter till plogbladet....sitter fästet i a-armarna? pris?
..."fötter"...
Jo den vinkeln går ju ändra, jag monterade ihop min plog i det läge du har din nu. Men jag tycker att det är då man gasar på och ska ploga, framvagnen lyfter lite och vinkeln blir lite tiltad framåt. Jag kanske låter tillverka nya "trianglar" som är lite högre då kommer plogramen ner lite i nivå. Antar att du inte fått testa så mycket plogning än med din //Matte
En enkel lösning är att lossa släpskorna kapa av längst ner och förlänga dom lite (tycker dom har för lite justering) och samtidigt svetsa dom med lite vinkel som dom hamnar plant med marken.Eller hitta en kulled att svetsa dom i då blir dom väldigt följsamma.Jag har ju haft ett brp blad rakt och det har funkat bra. Efter en vinter så har jag upptäckt att jag vill ha koniskt blad för att kasta iväg snön bättre. Kan då säga att det är rätt stor skillnad i kvalitet och uppbyggnad mellan plogarna , givetvis så är ju priset därefter. Men somsagt så har brp bladet funkat utmärkt för dom pengarna det kostade. Har nu dessutom power pivot på plogen, och det är faktiskt riktigt bekvämt att kunna vrida under plogning utan att behöva hoppa upp å ner på hjulingen //Matte
Citat från: Impulze skrivet 17 november 2010 kl. 20:14:45En enkel lösning är att lossa släpskorna kapa av längst ner och förlänga dom lite (tycker dom har för lite justering) och samtidigt svetsa dom med lite vinkel som dom hamnar plant med marken.Eller hitta en kulled att svetsa dom i då blir dom väldigt följsamma.Jag har ju haft ett brp blad rakt och det har funkat bra. Efter en vinter så har jag upptäckt att jag vill ha koniskt blad för att kasta iväg snön bättre. Kan då säga att det är rätt stor skillnad i kvalitet och uppbyggnad mellan plogarna , givetvis så är ju priset därefter. Men somsagt så har brp bladet funkat utmärkt för dom pengarna det kostade. Har nu dessutom power pivot på plogen, och det är faktiskt riktigt bekvämt att kunna vrida under plogning utan att behöva hoppa upp å ner på hjulingen //MatteHar också varit inne på att "knäcka" släpskorna lite för att få dom helt plana mot marken. Men ditt förslag förlängning alt kulled låter ju inte så dumt. Men frågan är om inte en släpsko med kulled kan vika sig vid påfrestning ? Du får hojta till om du gör ngn justering.Kul att höra att du ändå upplever att det koniska bladet är bättre Jag skall ploga en ca 150 m lång grusinfart på landet så det är nog bra med ett koniskt blad. Vill man ha skopa så får man får väl köpa till ett rakt blad + skop kit (5000 SEK) till sommaren.Ha det // Martin
Här är en bild på justeringsbläcket, nu har man 4 olika lägen Så är ser det ut på min hjuling då man släpper ner plogen helt och lyfter upp maskinen fram (den reser sig ju då man kör så vinkeln blir denna)Nu har jag monterat ner dom 2 typ triangulära fästena som sitter ytterst på plogramen. Har lämnat dom till en kompis som ska fräsa nya åt mig men som är 5cm högre, då kommer plogramen ner lite mer.//Matte
Kan höra om det finns möjlighet till det, det lär ju gå fort att fräsa fler då ett par redan är gjorda. Dom jag ska ha bygger 5cm.//Matte
Deer Hunter: Hur brett är ditt plogblad?
var det mycket jobb å sätta dit frontfästet?
Nu sitter mina nya "öron" på plogramen. Fortfarande lite vinkel men bra mycket bättre än orginal.//Matte
tjena brorssan köpte can am originalet han sa bara att han redan hade winch.så han fick köpa endast fästet hos den lokala can am handlaren o han kör med clahswinch. over and out c-yaaaaaaaaaaaa
Ang fäste bak så har jag för mig det fanns bilder på en maskin med fäste bak i denna tråd http://www.mudhogsforum.com/t1430-bilder-fran-nykoping-2011-02-20 Sitter på seeeeeegt internet så kan inte ladda bilderna så du får kika efter och se om jag minns rätt.
När jag backar fort så "dör" den, den vägrar gå fortare och bara sackar. Han jag äger fyrhjulingen ihop med hade frågat ÅF om detta och han hade sagt något som att det ska vara så. Stämmer detta? när du backar får du trycka in override
Strypningen kan de flesta återförsäljare plocka av, fråga dem vad som gäller.Och klart den skall väck, inte kör man väl en twin strypt?
Ska och ska...För att de som säljs vägreggade skall vara lagliga så krävs en strypning på en CA500 ja.Men din kanske är terrängreggad, eller kanske ÅF redan plockat av strypningen...Därför; prata med din återförsäljare.(eftersom du kallar den "besten" så borde den vara utan stryping, för MED är det ingen best)
Drar den åt höger när du släpper gasen? Då är det säkert dåligt med luft i något däck. Kör med ca 5bar i mina däck
En liten fråga till er, när era fyrhjulingar är kalla och ni startar den, tickar den mycket från motorn då?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️