ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: kvf750brute skrivet 20 december 2011 kl. 12:51:46
-
Har en orkeslös kvf 750 brute force -05. Tycker jag har provat det mesta, har kollat filter, förgasare, kompprov, bensin, bränslepump, bensinkran, tändstift, ventiler mm. Någon som har tappat bort 70-80% av effekten?????
-
Hur mycket har du kollat när det gäller bränslepumpen att den funkar ?
Man kan testa så den funkar som den ska.
På en viss tid ska det komma en viss mängd bensin.
Det har förekommit att den pumpat dåligt med bensin så maskinen har varit orkeslös.
Har läst att nån hade förgasarna fulla med skit så den gick dåligt.
Känner du nån som har en lika så kan du testa att skifta tändboxen.
-
Har sugit och blåst lite antar att det är någon form av vaccumpulspump?
Hur testar man den om den inte är eldriven?
Har haft isär förgasarna i delar kollat och rengjort.
Kan ev låna en tändbox från en kvf 650 -06 skulle de funka tro?
-
Har sugit och blåst lite antar att det är någon form av vaccumpulspump?
Hur testar man den om den inte är eldriven?
Har haft isär förgasarna i delar kollat och rengjort.
Kan ev låna en tändbox från en kvf 650 -06 skulle de funka tro?
Det är en elpump på dom och när man slår på tändningen så surrar den ett litet tag.
-
Den nog inget fel på den :whip:
-
Den har inte gått in i något "limp home mode" el något sånt?
Kan väl göra det om beltlampan har lyst länge har jag för mig.
-
Beskriv hur den går.
Om man åker för länge med beltlampan lysande så går den in i felsäkert läge och maskinen blir strypt och går dåligt.
Det sitter en 2vägs strömbrytare i variatorkåpan och om den står fel så går bara den i 12mp/h och går dåligt.
Jag har varit med om att den ställt om sig när jag åkt.
Den ska stå på ON om jag inte mins fel.
Men kolla bränslepumpen först att den funkar för det sitter en elpump i tanken.
-
Bra nya grejer att kolla.
Belt lampan lös när jag köpte apparaten så jag släckte den med den där lilla kabeln under sadeln, men man måste kanske fixa strömbrytaren oxå?
Bränslepump i tanken säger du måste kika på detta för det är inget som surrar förutom motorn på belt kåpan.
-
Bra nya grejer att kolla.
Belt lampan lös när jag köpte apparaten så jag släckte den med den där lilla kabeln under sadeln, men man måste kanske fixa strömbrytaren oxå?
Bränslepump i tanken säger du måste kika på detta för det är inget som surrar förutom motorn på belt kåpan.
Strömbrytaren i variatorkåpan behöver man bara ändra när den har ställt om sig.
Då bränsletanken ligger lägre än förgasarna så måste man ha en elektrisk bränslepump att pumpa upp bränslet.
Du skriver att bränslepumpen inte låter i sånna fall har du felet där.
-
Så lite nya grejer med problem maskinen haha nu när jag gått igenom i stort sett hela maskinen så startade den ju F inte, de kommer gott om soppa och alla reglage fungerar, så skruvade ur tändstiften och då är det ingen gnista, konstigt när jag körde in den i garaget? Men jag mätte upp kablar,tändspole och spänning fram till tändspole och det ska gå att mäta 31 V ur kablarna med tänding på och ca 130 V när man kör på starten och dom där 130 volten finns inte så jag antar att cdi boxen är kass eller hur många givare finns det som är med på det hela? :hmmm: