Priset är väl inte samma ? sist jag kollade så låg vanliga wildcat på 60k och RE på 65k typ för nya maskiner.Skillnaderna är rätt skapliga mellan modellerna, Racing Edt är lägre och bredare med asfaltsdäck, tror tom det är styvare fjädring och att den har ett effekt-helsystem monterat orginal samt lägre styre och röd ram, det är en maskin gjord för gatkörning helt enkelt, tokstabil i kurvorna och känns som en helt annan maskin mot en vanlig wildcat.
Ålrajt men flikar också in lite mer till trådskaparen, har du tänkt köra mestadels asfalt så är det Racing Edt du ska ha,den funkar också väldigt bra på fina grusvägar där den känns mer pålitligt att ligga på fina långa bredhäng än vanliga katten, dock är den väldigt missplacerad om det planeras lite tuffare skogsvägar med påtagliga ojämnheter och det är där den vanliga katten funkar mycket bra.
... och sen går väl bromsledningen UNDER ramen va?Men det klart, man landar ju mjukare på stenarna då.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️