Folk som precis köpt ny hjuling... kan känna sig ägda
Jaha måste man ta nåt extra jävla förarbevis för detta eller? vanligt traktor går ju på körkort tex
Min gör 99 på mätaren i medvind. (hänt typ 3ggr)Men då varvar den också så den håller på att sprängas.
JÄVLIGT på mätarn
Jag har ju dock gorilla silverback däck så vet inte om jag vågar köra snabbare än så
Här ser man tydligt hur ett ämne kan spåra ur helt. Började med att trådskapare tog upp dom nya reglerna för traktor registrerade atv. Slutar med att halva tråden handlar om hur fort era maskiner går. Är det inte bättre att skapa ett nytt ämne som handlar om det. Man ser tydligt på forumet hur duktiga medlemmar är inne mindre på forumet eller har lämnat helt. Det är förståeligt. /ra
Kan gå om du silvertejpar fast dig på hjulingen och testar på ett flygfält.
Traktor låter ju bra, tills polisen lär sig det här med topphastighet och försäkringsbolag börjar bestrida ersättning när man tror att det gått för fort.Motorvägar är ju bara att glömma osv.Att slippa besiktning tycker ju en del är ett plus, medans jag anser att bara en idiot kör något obesiktat osv
Någon som vet hur de tänkt spärra hastigheten?
Låter kalas när man bor på landsbygden! Kunna köra i skogen OCH på vägen lagligt Ingen besiktning är ju kanon.Har man dåliga bromsar så får man ju ta tag i det istället för att köra.
Nu är det ju 50 kmh det handlar om.Tycker du jordbrukstraktorer ska besiktas också?
Gäller det alla kina märken eller typ mest Bad Boy och motsvarande?
Traktor B?Är det B-behörighet som krävs då?
Då är detta inte aktuellt för någon under 18 ändå. Så dagens traktorreggade kommer att försvinna?
Tycker det känns vettigt ändå, de flest kör ju nästan ingenting med sina maskiner, och att då behöva besiktiga känns mer som en skatt än som en trafiksäkerhetsåtgärd.I vart fall i mitt fall.Sen finns det ju förstås de som kommer att köra med trafikfarliga maskiner, men det kan ju hända även mellan besiktningarna idag, 2 år mellan.
Jag förstår inte riktigt hur detta ska slå ut dom vägreggade?Kommer köpa vägreggad nästa gång också.Fattar inte varför man inte kan göra en riktigt ATV klass istället.Där man får köra gällande hastighet som med MC och utan massa effekt strypningar.Oavsett reg typ så kör man ju olagligt på nått sätt.
MC-registreringen försvinner inte, men jag antar att mindre kommer att köpa dom bara. Men det gäller ju bara ATV, då du kan köra lagligt i skogen och på vägen. Uppskattat av många.
Min källa säger tvärt om, att 2017 så försvinner vägreggning.
Kommer de skilja mellan quads och atv då alltså?Har mycket svårt att tro vägreggat försvinner om det inte försvinner i hela EUsverige har ju anpassat sig mer och mer efter eu när det gäller sånt här.
Stelaxlade maskiner ska ju bort, det har vi sett innan, massa förslag på förbud om man inte har diff bak osv.Vet faktiskt inte vad som händer med quadarna förutom att försäljningen av dem rasar.
Så Traktor B kommer måsta ha fulsäte med säkerhetsbälte och rollcage Och när det gäller delad axel så står det "All new..." så gamla är fortfarande godkända precis som jag troddedet är sällan de jävlas med befintliga fordon.
Vad är egentligen nackdelen med att ha en diffad bakaxel?
Jag tror inte politikerna förstår att en diff på en atv och en stel axel är samma sak.
Var i kontakt med transportstyrelsen ang om registering till traktor b men det gäller bara nya traktorer Synd annars hade jag regbes direkt
Jag frågade om detta på mc-mässan, de påstår att omregggning av atv inte är möjligt. De är helfordongodkända enligt EU bla bla bla.
de v ju surt! aja har åkt terrängreggat i 8 år utan rätt behörighet så..någon som vet va som blir om man blir tagen med traktor utan strypning å fartbegränsning?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️