Jag vet en sak, Jag åker trimmad 700a likt denna 35000 trimmade 700a som CALLAHAN pratar om,dessutom har jag kört en 700a sen den var helt ny närmare 6000mil nu! Jag har även kört dinli 450 en del i sommar och jag vet att det enda 700an saknar som dinli har är skak och brak och en del krångel, Efter 1mils körning på dinli så har man en sönderskakad röv och vita fingrar, Min kompis som har dinlin lånade min 700an när han skulle iväg på längre trippar, Allt på grund av att han tycker 700an är överlägsen dinlin i både effekt,kvalitet och köregenskaper!Som någon skrev att 700an skulle bli så mycket jobbigare på kopplingen i skogen när man har drevat om den, Det kan jag inte påstå att den är! Då kör jag med 16/31 drevning!
Citat från: Joacim skrivet 28 september 2010 kl. 18:50:42Jag vet en sak, Jag åker trimmad 700a likt denna 35000 trimmade 700a som CALLAHAN pratar om,dessutom har jag kört en 700a sen den var helt ny närmare 6000mil nu! Jag har även kört dinli 450 en del i sommar och jag vet att det enda 700an saknar som dinli har är skak och brak och en del krångel, Efter 1mils körning på dinli så har man en sönderskakad röv och vita fingrar, Min kompis som har dinlin lånade min 700an när han skulle iväg på längre trippar, Allt på grund av att han tycker 700an är överlägsen dinlin i både effekt,kvalitet och köregenskaper!Som någon skrev att 700an skulle bli så mycket jobbigare på kopplingen i skogen när man har drevat om den, Det kan jag inte påstå att den är! Då kör jag med 16/31 drevning! Håller med att en preppad raptor går bra men nu var det inte den typen av snack om vilken som gick att preppa mest, utan mer ett snack om var man kan och inte kan köra med raptor vs dinli (även andra fujimotor-modeller)Håler med fullt ut att en raptor är mer vibbrationsdämpad, då dem lagt ner mer på sånt än dinli gjort (Något måste man ju få för prisskillnaden)men sånt går att åtgärda med div tillbehör.Hur du menar med kopplingen förstår jag inte. (kan väl inte vara halvautomat på ettans växel på en raptor, om dem inte gjort om dem på senaste modellerna )
Citat från: Onlyhenke skrivet 28 september 2010 kl. 19:28:36Citat från: Joacim skrivet 28 september 2010 kl. 18:50:42Jag vet en sak, Jag åker trimmad 700a likt denna 35000 trimmade 700a som CALLAHAN pratar om,dessutom har jag kört en 700a sen den var helt ny närmare 6000mil nu! Jag har även kört dinli 450 en del i sommar och jag vet att det enda 700an saknar som dinli har är skak och brak och en del krångel, Efter 1mils körning på dinli så har man en sönderskakad röv och vita fingrar, Min kompis som har dinlin lånade min 700an när han skulle iväg på längre trippar, Allt på grund av att han tycker 700an är överlägsen dinlin i både effekt,kvalitet och köregenskaper!Som någon skrev att 700an skulle bli så mycket jobbigare på kopplingen i skogen när man har drevat om den, Det kan jag inte påstå att den är! Då kör jag med 16/31 drevning! Håller med att en preppad raptor går bra men nu var det inte den typen av snack om vilken som gick att preppa mest, utan mer ett snack om var man kan och inte kan köra med raptor vs dinli (även andra fujimotor-modeller)Håler med fullt ut att en raptor är mer vibbrationsdämpad, då dem lagt ner mer på sånt än dinli gjort (Något måste man ju få för prisskillnaden)men sånt går att åtgärda med div tillbehör.Hur du menar med kopplingen förstår jag inte. (kan väl inte vara halvautomat på ettans växel på en raptor, om dem inte gjort om dem på senaste modellerna )Snacket om att den är trimmad och gått nästan 6000mil är väl lite bevis på att det är fin kvalitet, Jag snackar inte om vem som preppar mest, bara en notis! Ang kopplingen så skrev du "Det går utan problem att vara i skogen och böka det enda som är jobbigt då är att man får jobba så mycket med kopplingen. Raptorn har en väldigt låg utväxling på 1an som är bra om man nu inte drevar upp den, men man får jobba med kopplingen även på en raptor om man ska smyga runt i dålig terräng." Jag har ju just drevat om den och upplever inga större skillnader vid skogskörning som du påstår kan bli ett problem vid omdrevning på 700an! Förstår du? utväxling orginal VS utväxling omdrevat = ditt prat om "Raptorn har en väldigt låg utväxling på 1an som är bra om man nu inte drevar upp den" du verkar ju veta mycket väl hur en 700a är som omdrevad i skogen
...det jag menade var att en förgasarmodell är betydligt mer jobbig att få optimal (om det ens går) än en insprutare som sköter detta själv...
Jag säger bara som jag sagt tidigare, det är mycket jobbigt att få en förgasarmodell att gå optimalt.Det är stor skillnad mot org. bestyckningen.
Citat från: Onlyhenke skrivet 28 september 2010 kl. 13:37:16...det jag menade var att en förgasarmodell är betydligt mer jobbig att få optimal (om det ens går) än en insprutare som sköter detta själv...Citat från: Onlyhenke skrivet 28 september 2010 kl. 19:11:48Jag säger bara som jag sagt tidigare, det är mycket jobbigt att få en förgasarmodell att gå optimalt.Det är stor skillnad mot org. bestyckningen.Dessa båda citat från ovanstående inlägg ger ju faktiskt ett rätt sammanfattat och bra svar på grundfrågan i denna tråd.För oavsett väderlek, motortemperatur osv så är det bara att vrida på tändningen och dutta till startknappen så är motorn igång!Det bör dock tilläggas att Raptorn insprutning INTE justerar sig själv efter diverse mods (tex luft och buller) då den i original saknar lamda och även möjligheten till ändringar av bränslemängd.Man måste då montera "bränslebox" för typ 2-5000 och sen med hjälp av denna får maskinen att gå jämnt och bra.Dynojets Powercommander 5 är en av de dyrare och den har lamda och DÅ får man den funktionen som Onlyhenke verkar tro redan finns original...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️