Lossa kåpan , kan vara variatorremmen som gjort sitt, men kan också kärva! Då är det bara att rengöra. Ny rem ifall din är slut ca 1900 kr Citat från: newbie skrivet 5 februari 2012 kl. 21:04:13Hej igen.Jag glömde säga, den har bara gått 220 mil. Bara lugnt körd. Är det rimligt att remmen kan vara slut då. Jag funderade också på om kylan kan ha påverkat? Som sagt, den gick lite bättre när den var kall och drev sämre när den blev varm.Tyvärr har jag ingenstans att meka inomhus (lite kallt ute...). Jag ska ringa återförsäljare imorgon och höra vad de tror också.1900:- , är det för både rem och arbete då. Hur lång tid tar de ca att byta den? Någon som känner till någon i Växjö-trakten som mekar Kymco. Verkar behövas några specialverktyg enl rep. handboken?-host Bara 220mil , glöm detta med rembyte , de är dessutom näst intill outslitliga , misstänker att du klarar dig med en rengöring. Mvh. svenne
Hej igen.Jag glömde säga, den har bara gått 220 mil. Bara lugnt körd. Är det rimligt att remmen kan vara slut då. Jag funderade också på om kylan kan ha påverkat? Som sagt, den gick lite bättre när den var kall och drev sämre när den blev varm.Tyvärr har jag ingenstans att meka inomhus (lite kallt ute...). Jag ska ringa återförsäljare imorgon och höra vad de tror också.1900:- , är det för både rem och arbete då. Hur lång tid tar de ca att byta den? Någon som känner till någon i Växjö-trakten som mekar Kymco. Verkar behövas några specialverktyg enl rep. handboken?
Hej!Jag har idag fått tips på att det kan vara vevhusventilationen som har frusit och tryckt ut en packbox och det då kommit motorolja på remmen som slirar. Återkommer så snart jag vet mera.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️