ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => GASGAS => Ämnet startat av: Frode skrivet 6 mars 2008 kl. 19:18:50

Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: Frode skrivet 6 mars 2008 kl. 19:18:50
har långt gågna planer på att sätta i en triumph daytona 955i motor i min gasgas men tänkte ta hjälp och få lite synpunkter av er...

Funderar om sving och lagringar håller i orginalutförande
Bakaxel, hur håller den?
Är ramen av chromeolly eller vanligt stål??
Antingen måste jag bygga om ramen helt i överdelen eller nederdelen, vilkent kan vara att föredra?

Synpunkter?

Mvh Micke
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: STENE skrivet 6 mars 2008 kl. 20:12:10
Ett tipps är kanske att försöka prata med asker som byggt sin ATV från scratch.. Han kanske kan ge lite tipps och råd på vad man skall tänka på.
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: CoolEdde skrivet 6 mars 2008 kl. 22:15:18
Också startar du en tråd i ATV projekt, för allt som görs är intressant att följa :)
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: PEPPE skrivet 7 mars 2008 kl. 07:57:35
YEESSSS!!! Grattis till ett förståndigt och brutalt utgångsmaterial. Jag vet att motorn är hög men försök att bibehålla ramen (chromemolly) så intakt som möjligt, bygg uppåt/framåt. Swinglager mm tror inte jag är några som helst bekymmer, Wilden är bastant. Sååå fränt, jag har själv varit inne lite på samma linje med stor motor i Gasgasen. Uppdatera med mycket bilder och kommentarer.
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: Frode skrivet 11 mars 2008 kl. 08:16:27
ja motor är en hög pjäs, men de ska nog gå. Så du tror att det är bättre att bredda/höja ramen i överkant istället för att sänka motor och bygga om ramen i nederkant?

Var innne på en dinli att bygga på först då den ramen är mkt större men backade då jag fått höra att ramen spricker redan i orginal  :?

Ja lägger upp en projekttråd när jag börjar riva..

Ska kolla lite med asker, han bor ju i närheten  :D

Mvh  Micke
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: Frode skrivet 11 mars 2008 kl. 08:19:51
ja motor är en hög pjäs, men de ska nog gå. Så du tror att det är bättre att bredda/höja ramen i överkant istället för att sänka motor och bygga om ramen i nederkant?

Var innne på en dinli att bygga på först då den ramen är mkt större men backade då jag fått höra att ramen spricker redan i orginal  :?

Ja lägger upp en projekttråd när jag börjar riva..

Ska kolla lite med asker, han bor ju i närheten  :D

Mvh  Micke
Titel: GASGAS wild 955i
Skrivet av: PEPPE skrivet 11 mars 2008 kl. 11:59:42
Det beror ju iofs på hur du ska använda besten. Ska du åka gata så spelar det kanske ingen roll om du bygger neråt, men ska du åka allround så kommer du nog fastna på puckeln under maskinen i rötter och annat.