ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: KTM-Motard skrivet 17 november 2006 kl. 13:33:15
-
Hej!
Är det någon som vet om det är möjligt att inregistrera en LTZ 400 som i nuläget är oregistrerad, kanske någon här redan utfört detta?
Vilka steg måste man isåfall gå igenom?
Vad kan det hela kosta?
MVH
Tommy
-
Nej, det går tyvärr inte. Ingen har i alla fall lyckats med det och berättat om det här på forumet.
-
Ingen har som sagt lyckats med det. Det kan gå att regga den som obyggt fordon men då måste du bygga om den en hel del. Typ ny motor, Annan ram etc. (iaf vad jag läst på detta forum när någon frågat de som reggar ombyggda leksaker). Så det är nog både billigare och enklare att byta hoj till en som är reggad eller ta de böter du ev kommer att få för att du kör oreggat.
-
Fast egentligen, varför skulle inte jag kunna bygga om på samma sätt som Dresel o övriga gör?? De kommer ju undan med det?
/johan
-
Fast egentligen, varför skulle inte jag kunna bygga om på samma sätt som Dresel o övriga gör?? De kommer ju undan med det?
Egentligen är det ingen skillnad om du kan göra det lika bra (vilket nog inte är så svårt :lol: ) men det krävs väl auktorisering mm.
-
Det faller nog på att man för att få en modell typad så måste man göra krock/buller-prov o sånt, och vem köper två stycken raptorer, bygger om dem o sen låter SBP krocka den ena för att få den andra reggad :D ???
"Amatörbyggt fordon" borde dock vara en framkomlig väg, där får man dispens för krockprovet iaf.
/johan
-
Har kollat upp detta ämne en hel del under förra året,..
ALLA kan göra det,men tror det gick på ca 39000 Euro att få ett typgodkännande på en maskin inom EU(typ LTZ)..
-sen kan man sälja 1000 likadana om man vill....
:wink:
-
Man kanske ska starta typ dresel i sverige
då blir det snabba leveranser o lättare kontakt med alla ÅF
men det krävs mycket pengar o kunskaper om att hantera ett sånt företag (ta hand om problem med hojar osv.. )
det är nåt för minhoj kanske :)