ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Perra N skrivet 16 december 2006 kl. 19:07:57

Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 16 december 2006 kl. 19:07:57
Ja, då  har man uppgraderat sitt quadinnehav. Sålde min CBW 250 och köpte en nästan ny LTZ 400 med dubbelt avgas och en massa annat godis.

Vad rekommenderar ni om man vill sänka varvet vid landsvägsåka? Byta fram eller bakdrev? Kostnad? Vad gör en kugg fram för hastigheten? Kommer hastighetsmätaren att visa lika tokigt som det gjorde på min gamla quad?
Hoppas att ni "gamla" LTZ-ägare kan hjälpa mig med mina frågor.
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Finnen skrivet 16 december 2006 kl. 19:22:49
Att ändra kugg fram gör väldigt mycket, större skillnad än att bara byta bak! Drev till din Suzuki har väl dom flesta butikerna, kolla in www.minhoj.se och www.mmbatv.se å kostar gör det inte så mycket om du gör det själv, är ju inte så svårt heller å byta själv liksom ;)
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: zI0n skrivet 16 december 2006 kl. 20:21:41
varför byta? den går ju hur bra som helst ändå..
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 16 december 2006 kl. 21:33:05
tror en kugg fram gör 7-10 km/t  och motsvarar 2.7 kugg bak... 8)
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Tintin skrivet 16 december 2006 kl. 21:34:36
Hastighetsmätaren påverkas väl knappast av att du byter kugg i och med att givaren sitter i bromsskivan. Annat är det ju om du ändrar dimensionen på däcken, då kommer den visa fel.
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Lunk skrivet 16 december 2006 kl. 21:47:55
Du kan ju alltid kolla denna sida
http://home.earthlink.net/~gellett/ltz400.htm
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 16 december 2006 kl. 21:54:04
Tack för länken, Lunk! Det verkar bli lagom med en kugg fram.
Visst går maskinen bra, men vill gärna kunna ligga och marscha i 100 utan att den varvar som f-n.
Visste inte var givaren satt, har bara haft maskinen i tio timmar! ;) Men då vet jag att mätaren kommer att visa detsamma.
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: addehed skrivet 17 december 2006 kl. 01:10:25
Grattis till din nya hoj.!!!!  du har nog gjort ett bra köp... :wink:
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 18 december 2006 kl. 20:14:18
Jo det är jag övertygad om.
Har precis plockat av de äckligt fula dresellamporna. Någon som har tips på några snygga och prisvärda ersättare? Hur mycket vågar man belasta generatorn med?
Ni som har drevat upp en kugg fram, kommer kedjan att räcka till?
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 18 december 2006 kl. 21:24:33
kedjan räcker... 8)
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 19 december 2006 kl. 10:23:48
Ok, det var bra. Behöver man modda för att få plats med drevet? Tyckte det var lite för lite plats mellan distansplattan för kedjeskyddet, emot drevet såg det väldigt trångt ut.
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 19 december 2006 kl. 12:13:49
Du får slipa till "kedjeskyddet" som skyddar motorn framför framdrevet...sen ska det funka.... :lol:
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 19 december 2006 kl. 12:20:56
Ok, då lurade inte mina ögon mig iaf. Det räcker väl att distanserna sitter där, antar jag, så att bultarna inte bottnar.
Tack för tipset, klotis!  :wink:
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 19 december 2006 kl. 14:19:47
Citat från: "Perra N"
Jo det är jag övertygad om.
Har precis plockat av de äckligt fula dresellamporna. Någon som har tips på några snygga och prisvärda ersättare? Hur mycket vågar man belasta generatorn med?
Ni som har drevat upp en kugg fram, kommer kedjan att räcka till?
 ang belasta ...jag har satt på 2 st 55w helljus ala biltema o dom drar ur batteriet efter ett tag....men det funkar....får vara lite försiktig o inte stänga av hojen uatn att låta motorn ladda upp batteriet...eller ha startkablar med sig... 8)
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 19 december 2006 kl. 16:24:00
Men då kör du dem ihop med de vanliga ljusen med, antar jag? Då blir det ju 2x35W + 2X55W + vad tändsystemet + bakljusen drar. Det kanske är i mesta laget?
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: klotsvenne skrivet 19 december 2006 kl. 17:07:36
det drar faktiskt ur med bara helljus...vi körde några timmar o till slut vart det startkablar...men som sagt var låter man motorn ladda upp batteriet emellanåt funkar det.... :lol:
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: gendeville22 skrivet 22 december 2006 kl. 20:53:53
Citat från: "Perra N"
Men då kör du dem ihop med de vanliga ljusen med, antar jag? Då blir det ju 2x35W + 2X55W + vad tändsystemet + bakljusen drar. Det kanske är i mesta laget?


bikline i malmö säljer H3 35W men dom kostar lite....
harley orginal... 130kr st...
Titel: Ny LTZ 400-ägare!
Skrivet av: Perra N skrivet 22 december 2006 kl. 22:49:05
Hallå Jörgen! Ok, det kanske man ska fundera på.
Har bytt ut Dresels runda lampor mot rektangulära dimljus med blått glas. Sitter H1 55W i dem, och ger helt ok ljus. Har ännu inte märkt av några urladdningstendenser!
Tack för en trevlig quad, förresten!;)