Hej på er alla. Undrar om det går att få igång denna tråd igen.Jag undrar också om det går att registrera om en väg- eller terrängreggad fyrhjuling till traktor i efterhand.Väldigt många maskiner går att välja bland alla tre varianterna när man köper nytt men med olika kostnader. Terräng är billigast och traktor är dyrast men jag vet inte vad som skiljer.Det jag vet är att en vägreggad stryps till under 20 hk och att traktorn måste strypas till max 40 km/h (eller 45, lite osäker). Frågan är om detta går att göra i efterhand. Måste en auktoriserad firma göra det och måste man visa upp den på någon anläggning i huvudstaden för att få den omregistrerad.Jag tycker att det borde vara någon i forumet som kan något om detta. Som t.ex. jobbar med nya maskiner och vet vad som skiljer.Min anledning till att ha en traktorreggad är att den får köras av personer med AM-kort på väg och av vem som helst i skogen. Detta är nödvändigt för arbetet på gården. Och ja, jag vill hålla mig inom lagens ramar om inte annat för att försäkringar ska gälla. Annars hade jag kunnat välja en terrängreggad. Den får dock inte köras på allmän väg.Hoppas på hjälpHälsningar Anders
Traktorreggad atv måste väl ha fjädrande sits också, förutom Arctic cat vill jag minnas
http://can-am.brpscandinavia.com/en/vehicles/outlander-t3.html
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️